Izbori 2011. Panel rasprava: Kampanjom do pobjede

U jeku predizborne kampanje, četiri dana prije održavanja parlamentarnih izbora, na VERN’u je održan panel “Izbori – kampanjom do pobjede”. Nezanimljiva, unaprijed određena, ali i vrlo specifična, glavni su atributi kojima su kampanju i predkampanju opisali protagonisti rasprave – Damir Jugo iz Millenium promocije, Krešimir Macan iz PR agencije Manjgura, Mirando Mrsić, saborski zastupnik  SDP-a te Ivan Tanta, voditelj VERN’ovog diplomskog studija Upravljanje poslovnim komunikacijama.

Izvršni direktor Millenium promocije, Damir Jugo istaknuo je kako vladajuća garnitura po prvi put do sada, suočena s vlastitom neizglednom situacijom, napada opoziciju što nije uobičajeno. Poruke i javni nastup koji se pritom koriste, u mnogome se kose s osnovnim načelima kulturnog političkog dijaloga. Dapače, prof. Tanta smatra kako će u Hrvatskoj proći još puno vremena prije no što u praksi zaživi ideja kulturnog političkog dijaloga. “Kod nas postoje samo politički monolozi. Pogledajte sučeljavanje stranaka na javnoj televiziji i biti će vam jasno o čemu govorim“, objasnio je Tanta.

Iako je ovog puta zbog niza okolnosti predizborna kampanja relativno kratka, stručnjak za politički PR Krešimir Macan, istaknuo je da političke stranke nisu dobro artikulirale svoje poruke. “Svoju premoć u anketama Kukuriku koalicija nije stekla zbog načina komuniciranja, već u onom trenutku kada su se odlučili oformiti koaliciju. Nakon što su istražili tržište, shvatili su da im je ovo bio jedini strateški logičan potez. Nakon toga, kampanja nije niti mogla biti zanimljiva poput primjerice one iz 2007.”, istaknuo je Macan. Dodao je kako stranke u kampanji nisu stvorile svoju prepoznatljivost, pa ih se uglavnom samo percipira u okviru saveza kojem su se priklonile, što može izazvati nesporazum među biračkim tijelom.

Saborski zastupnik SDP-a i direktor kampanje sadašnjeg predsjednika RH Ive Josipovića, vjeruje kako su mnogi politički poeni, a time i oni izborni izgubljeni u neodgovarajućoj komunikaciji s potencijalnim biračima. “Stranke svoj rejting najbolje mogu ispitati u neposrednom doticaju s građanima, tj. običnim ljudima. Političke poruke moraju se prenositi u komunikaciji s biračima na tržnicama i trgovima, jer u tom odnosu političari dobivaju najbolji feedback. Takav koncept smo koristili i u kampanji Ive Josipovića, što se pokazalo kao dobitna kombinacija” argumentirao je Mrsić. Naime, činjenica je da će si velika politička zvijezda stvoriti dodatni pozitivni PR posjeti li i porazgovara li sa stanovnicima manjih sredina, čak i među biračima koji joj nisu skloni.

Panelisti su poruke koje stranke upućuju biračima ocijenili kao lako razumljive i (pre)jednostavne, što je s jedne strane zasigurno uvjetovano brojnim antikorupcijskim istragama i najavama, dok s je s druge strane, u vremenima kada državi trebaju hrabre reforme o kojima ovisi stabilnost financijskog i socijalnog sustava, pomalo neočekivano, a dijelom i neodgovorno. Međutim, takve kampanje u ovom trenutku pokazuju očekivane rezultate, javnost ih razumije i u načelu se s njima slaže, pa je jasno da su ih stranke prihvatile.

Oznake: , , , , ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3