Je li ova kampanja uistinu smrtno dosadna?

Sanja Modrić je u svojoj kolumni Kampanja bijelih rukavica ove subote otvorila toliko pitanja da zaslužuje da je prenesem u cijelosti:

Od predsjedničkih kandidata dosad smo čuli samo nekoliko uvredljivih izjava na račun konkurencije i trunku mlakih insinuacija. Političari s najviše izgleda i najviše prostora u medijima mirni su i fini kao bubice, a par zrna bibera na ovu »smrtno dosadnu« kampanju, kako ju je opisao sveučilišni profesor Ivan Šiber, bačeno je samo iz skupine autsajdera.
Hebrang je, dakle, opleo Vidoševića i Primorca, prvoga da je 1991. kidnuo u Zagreb prije nego što je na Dalmaciju pala prva granata, drugoga da je pobjegao u Ameriku. Na to je montirao otrovnu poantu da izdajica i dezerter ne mogu voditi državu.
Visoku citiranost u ovoj predsjedničkoj školi uzornog ponašanja i bijelih rukavica postigao je i istarski krešendo Damira Kajina izjavom da bar »polovicu kandidata treba pohapsiti«. Premda Kajin nije bio direktan kao Hebrang, odnosno nije rekao tko bi to od uvaženih kolega morao biti iza rešetaka, poruka je dobro odzvonila u ušima puka koji kandidatima zbraja kuće, stanove i automobile i važe jesu li naprosto sposobni ili naprosto korumpirani.
Toj maloj dozi kiseline prolivene u ovoj predsjedničkoj utrci mogu se pribrojiti još samo ujedinjena nastojanja da se Vidošević i Bandić difamiraju zbog neobjašnjenog bogaćenja, odnosno korupcije. No, kako bi opake sumnje trebalo i dokazivati, a za to se ekipe baš nisu dobro pripremile, uglavnom se optužuje pod egidom »neki«, bez spominjanja imena, i zapravo bez velikog efekta.
I to bi otprilike bilo sve.
Ovo su prvi izbori na kojima, barem zasad, praktički nema negativne, a kamoli prljave kampanje, a u anketama daleko najbolje stoji Ivo Josipović, koji je temperamentan i borben kao bijeli zeko na glavici kupusa.
Zato je zanimljivo pitanje što se to u Hrvatskoj zbiva. Je li to neka uljudna moda da se konkurencija štedi od neugodnosti? Ili su svi čisti kao suza? Ili je Vlada, sa svojim bezbrojnim aferama, unaprijed uništila svaku nadu predsjedničkih kandidata da se taj show može nadmašiti? Ili su stožeri krajnje nesposobni?
Premda više analitičara, a i samih pretendenata na lentu, smatra da je baš lijepo i pohvalno da nema prljavog veša, bilo bi bolje da ga vidimo sada, na vrijeme. U protivnom bi mulj mogao iscuriti kad bude prekasno.
Morali bismo, na primjer, već ovog trenutka znati tko financira pojedine kandidate, pogotovo kandidate bez stranaka, tim silnim milijunima kojima se plaćaju nevjerojatne minutaže skupih TV reklama. Morala je biti otvorena ozbiljna rasprava o Bandićevim poslovima, o dijelovima biografije koji kompromitiraju Vidoševića, o ulozi Ive Josipovića u poslovima ZAMP-a, o Primorčevim vezama u SAD i BiH i tako redom.
Takozvana negativna kampanja daje biračima bitne informacije koje moraju imati. Ali mi ćemo, izgleda, zavšiti posao u žabokrečini oportunizma. Pa ćemo poslije mlatiti praznu slamu.

 

Ovo zadnje je apsolutno u pravu, negativna kampanja je nužna i učinkovita za eliminaciju slabih – bez nje ne bi bilo iznenađenja niti u Velikog Gorici niti drugdje na prošlim lokalnim izborima.

Inače se već neko vrijeme spremam usporediti razine energije u kampanji i večeras mi se pružila idealna prilika – pogledajte video HTV-a s početka kampanje…
https://www.youtube.com/watch?v=4GukorEP1tc

Oznake: ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3