Kako se grade svjetski turistički brendovi? Krešimir Macan i studenti FMTU Rijeka na terenu otkrili tajne istarskih majstora

Koliko puta smo čuli da je Istra pravi gastronomski dragulj, ali koliko zapravo poznajemo priče iza tih prestižnih proizvoda? Upravo su to iz prve ruke istražili studenti četvrte godine prijediplomskih sveučilišnih studija Menadžment u turizmu, Menadžment u hotelijerstvu i Menadžment održivog razvoja na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Rijeka. Kroz stručno vođeno putovanje, u organizaciji izvanredne profesorice dr. sc. Marije Ivaniš i našeg Krešimira Macana, studenti su zavirili iza kulisa najnagrađivanijih istarskih brendova.

Studenti i organizatori u Labinu

„Studenti su oduševljeni jer su prvi put vidjeli i kušali ono što inače nisu imali priliku doživjeti, a što je srž magije Istre. Ljubav prema radu na zemlji i kvaliteti proizvoda je ono što ovu regiju čini posebnom – ljudi ovdje imaju strast za radom na zemlji, a to se odražava u svakom proizvodu. Nije važno koliko proizvoda imate, već koliko im posvetite pažnje. Istra je najbolje u zemlji naučila kako kvalitetan proizvod treba biti i kako ga treba brendirati. Ovdje nije samo riječ o proizvodnji, već o zajedništvu i podršci među ljudima, koji međusobno promoviraju svoje proizvode i dijele znanje,“  istaknuo je Krešimir Macan.

Od maslinika do destilerije: Studenti na putu kroz najbolje od Istre

Putovanje je započelo u Vodnjanu, u uljari Chiavalon, gdje ekstra djevičansko maslinovo ulje nije samo proizvod, već  ambasador Istre. Ovu uljaru, dobitnicu prestižne nagrade Premio il Magnifico za najbolji oleoturizam u Europi 2024. godine te brojnih međunarodnih priznanja i nagrada za kvalitetu ulja, studentima je uz degustaciju i pojašnjenje cjelokupnog proizvodnog procesa predstavio suvlasnik brenda Tedi Chiavalon, pokazavši kako se kvaliteta, inovacija i tradicija stapaju u jedinstven gastronomski doživljaj.

Tedi Chiavalon i studenti u uljari Chiavalon

Sljedeća postaja bila je obiteljska mljekara Latus u Žminju, dom legendarnog sira „Veli Jože“, koji je višestruko okrunjen titulom najboljeg hrvatskog sira. Studente su vlasnici mljekare Sandi i Maja Orbanić upoznali s izazovima i prednostima vođenja obiteljskog gospodarstva, a poseban naglasak stavljen je na važnost povezivanja lokalnih proizvođača s turističkom ponudom, što Latus uspješno provodi kroz suradnje s vrhunskim restoranima, hotelima i specijaliziranim trgovinama diljem Hrvatske.

Maja Orbanić i studenti u Mljekari Latus

U Labinu su studenti osjetili spoj povijesti i moderne turističke ponude. Prošetali su srednjovjekovnom jezgrom, a zatim posjetili Floria Glamping Garden Resort, gdje ih je kroz priču o održivom luksuzu provela direktorica kampa Lara Vlačić Miletić. U sklopu posjeta organizirana je i degustacija vina renomirane vinarije Juričić, koja svojim proizvodima spaja okus vina s kulturnom baštinom i specifičnim osobinama enološke ponude Labinštine.

Dekan Marko Perić i studenti u Floria Glamping Gardenu, degustacija vina Juričić

Za kraj – slatki završetak u Buzetu, poznatom kao gradu tartufa. Kroz Destileriju Aura, službeno najnagrađivaniju hrvatsku destileriju s čak 127 osvojenih zlatnih medalja na međunarodnim natjecanjima studente je dočekala suvlasnica Daša Sirotić, s pričom o ljubavi prema tradiciji i inovacijama. Posebnu pažnju privukao je njihov najpoznatiji proizvod – Teranino, liker od crnog vina terana s impresivnih 24 međunarodnih zlatnih medalja.

Daša Sirotić i studenti u Destileriji Aura

Budući lideri industrije turizma

Suorganizatorica putovanja Marija Ivaniš naglasila je koliko je važno studentima pružiti priliku da teorijsko znanje osjete kroz praktična iskustva: „Zahvaljujući Turističkoj zajednici Istarske županije, naši su studenti imali priliku doživjeti u praksi sve ono što uče u teoriji. Istra je svjetski poznat turistički brend i vodeća maslinarska regija, a vjerujemo da je ovo putovanje tek početak jedne lijepe dugoročne suradnje. Takva povezanost akademske zajednice i turističkog sektora ključna je za razvoj stručnih kadrova i unapređenje turizma u Hrvatskoj. Naravno, uključene su bile i druge turističke zajednice, poput Turističke zajednice grada Labina i Turističke zajednice grada Buzeta, kojima također zahvaljujemo što su omogućile studentima da dožive ovo jedinstveno iskustvo.“

A što kažu studenti? Karlo Tomić, jedan od sudionika, zaključio je: „Sve u svemu, sjajna priča. Gospodin Macan je održao gostujuće predavanje na našem fakultetu i pričao nam je o vrhunskim istarskim brendovima, a tada smo shvatili da, iako učimo o svemu tome, zapravo nikada nismo obišli ta mjesta. Sigurno je bolje doživjeti sve uživo nego samo slušati o tome. Ovo je bila prava privilegija i zahvalan sam svima koji su sudjelovali u organizaciji ovog iskustva.“

Dekan Fakulteta Marko Perić istaknuo je kako su studenti puni dojmova i kako su na ovom putovanju naučili jednu važnu lekciju: turizam nije samo brojanje noćenja i marketinške strategije – on je spoj tradicije, inovacija i ljudskih priča koje proizvode čine posebnima.

Ovim studijskim putovanjem studenti su zakoračili u svijet koji će sutra sami oblikovati. Istra im je pokazala kako se gradi vrhunski turistički brend, ali i kako ljubav prema regiji postaje njen najbolji ambasador.

Galeriju fotografija s putovanja i video pogledajte na našem Instagram profilu.

Oznake: , , , , , , , , , ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3