Krešimir Macan o strateškom planu i etici političkih kampanja
“Političke su kampanje iste kao i druge – isto vam je osvajate li tržište piva ili lokalne izbore. Znate na početku kako su postavljene strane, koji su omjeri snaga i lovite birače koji su neodlučni. I držite se plana”, rekao je poznati stručnjak za odnose s javnošću Krešimir Macan u intervjuu za HUOJ, u kojem je oodgovorio je na nekoliko pitanja o načinu vođenja suvremenih političkih kampanja. U videu koji prenosimo Krešo će vam reći koliko je važan strateški plan u političkoj komunikaciji, kolika je uloga društvenih mreža te koje su granice etičnosti u odnosima s javnošću u politici.
O društvenim mrežama:
Macan smatra kako društvene mreže u Hrvatskoj ne dobivaju kampanje niti izvlače birače na izbore – osim u slučajevima poput Metkovića i Omiša gdje su se građani samoinicijativno organizirali putem Facebooka. Klasični mediji i dalje igraju najvažniju ulogu, ali društvene mreže itekako mogu poslužiti kao koristan kanal za prenošenje vijesti ili kao jeftin oglašivački alat.
A granice etičnosti?
Kao i u svakom drugom poslu, u sebi osjećate kad prelazite granicu, smatra Macan. “Sve vam ovisi o kućnom odgoju, ono što su vas naučili da je pristojno, što vas je vaš unutarnji kompas naučio da je dobro, to je dobro i u politici i u svakom drugom poslu”, kaže Macan. Ipak, politika dopušta malo više vrijeđanja i izazivanja konkurencije, onog što nema u drugim vidovima odnosa s javnošću. I tu, naravno, mora postojati mjera: “Rijetko kad ćete se upustiti u privatni život. Ali bilo što što je prljavo, a ima veze uz politiku – ma tko to neće iskoristiti?”, pita se Macan.
Oznake: politička komunikacija, izborna kampanja, lokalni izbori