“Link in my bio”: uvod u svijet blogera
Pisanje bloga vrlo je popularna aktivnost u današnje vrijeme. Mnogi su pokazali da je pisanje bloga više od samog hobija – ono se može pretvoriti u posao, pa čak i pravi biznis ako znate postaviti stvari na pravi način. Pisanje bloga omogućuje povezivanje s drugim ljudima, dijeljenje svojih najdubljih misli i ideja sa širokom publikom kojoj svojim pisanjem dajete neku vrijednost.
Nažalost, mnogi blogovi ne uspijevaju, iz bezbroj različitih razloga, većinom zato što pisanje bloga zahtijeva više vještina nego što se na prvi pogled možda čini. Greške i pogrešne strategije su također jedan od razloga zašto blogeri ne uspijevaju, uz nedosljednost i nedostatak predanosti koji čine ključne faktore za vođenje uspješnog bloga.
Uspješni blogeri ostavljaju tragove
Svaki put kada čujete za novog blogera, do njega ste došli jer je prije toga već nešto postigao. Nitko ne zna koliko su prije toga pokušavali ili koliko puta su doživjeli neuspjeh. Njima to možda nije relevantno, no ako želite i sami postati bloger – vama bi trebalo biti.
Uspjeh ostavlja tragove iza sebe. Kako biste ostvarili željeni rezultat, pronađite ljude koji su to već napravili prije vas i pratite njihov put, uvijek imajući na umu da sve što radite morate prilagoditi sebi. Autentičnost je visoko na cijeni u svijetu bloganja.
Uspješni blogeri uvijek nastoje poboljšati svoju izvedbu zbog čega neprestano prolaze kroz proces pokušaja i pogrešaka, kroz koji otkrivaju što funkcionira, a što ne. Nakon nebrojenih neuspjeha, dolaze do boljeg razumijevanja što bi trebali raditi i na taj su način korak bliže uspjehu.
Kao u svakom poslu, i u pisanju bloga postoje određene strategije koje vas mogu dovesti bliže cilju, a Meltwater je izdvojio njih sedam zajedničkih svim uspješnim blogerima:
1. Fokus na stvaranje vrijednosti
Uspješni blogeri shvaćaju da je njihov uspjeh izravno proporcionalan vrijednosti koju pružaju svojim pisanjem. Ljudi čitaju blogove jer su u potrazi za nečim – možda im je potrebna pomoć u rješavanju nekog problema, traže način kako zadovoljiti određene potrebe ili jednostavno vole provoditi vrijeme čitajući blogove.
U svakom slučaju, uspješni blogovi uvijek daju nekakvu vrijednost svojim čitateljima koji mogu reći da su naučili nešto novo nakon čitanja vaših objava. Upravo vam na tome treba biti fokus – ne na novcu, slavi ili nečem sličnom, već na vrijednosti koju dajete svojim čitateljima.
Još jedna stvar: blogovi koje posjećuje na tisuće čitatelja ne mogu si priuštiti pogreške. Dakle, detaljna provjera sadržaja prije objave je obavezna. Danas postoje i brojni servisi koji vam u tome mogu pomoći, od Ispravi Me nadalje – iskoristite ih.
2. Proces pisanja uključuje puno strasti i volje
Kao i sa svim ostalim u životu, oko pisanja bloga morate biti strastveni. Ako imate posao kojeg mrzite, jasno je da ga nećete obavljati najbolje. Ako očekujete da vaš blog uspije, morate uistinu voljeti ono o čemu pišete. I u pisanju bloga bit će dana kada vam se posao čini nemogućim, no ako ste dovoljno strastveni oko onoga što radite, održavanje koncentracije i konzistentnosti bit će puno jednostavnije, a to će osjetiti i čitatelji.
S puno konkurencije koja danas postoji u blogerskom svijetu, vaš blog zaista mora imati „ono nešto“ ako se želite istaknuti u gomili. A to ne možete ako nema strasti.
3. Sami se organiziraju, upravljaju vlastitim vremenom i ostaju disciplinirani
Kada nemate osmosatni radni okvir koji provedete u uredu, lako se izgubiti u čarima prokrastinacije, bez da ste toga uopće i svjesni. Malo Facebooka, koja epizoda najdraže serije i proleti vam dan bez da ste napisali slova. Uspješni blogeri su toga svjesni i zato se disciplinirano drže rasporeda kojeg su si sami zadali. Pisanje bloga je posao koji vam omogućuje puno fleksibilnosti, no na vama je da tu fleksibilnost pretvorite u snagu, a ne slabost.
4. Znaju napisati odlične naslove
Kada prolazite kroz svoj Facebook newsfeed i nešto zanimljivo vam zapne za oko, obično se radi o naslovu. S obzirom da smo danas preplavljeni nevjerojatnom količinom informacija, puno toga često ignoriramo, no ono što u većini slučajeva ipak primijetimo jest snažan naslov koji pokreće emocije. Kako biste znali napraviti takav naslov, morate dobro poznavati svoju publiku i znati procijeniti što je pokreće. Jednom kada to učinite, postat će lakše zaokupiti njihovu pozornost i potaknuti ih na interakciju.
5. Razgovaraju sa svojim čitateljima
Uspješni blogeri održavaju stalnu interakciju sa svojim čitateljima, koja se mora osjetiti u svakom tekstu koji napišu. Umjesto strogog i pretjerano formalnog tona, pišite onako kako biste razgovarali s njima na kavi. Vaši čitatelji moraju osjetiti da se iza bloga nalazi osoba i da je i ta osoba stvarna. Razgovarajte s njima i kroz komentare i privatne poruke – odgovaranje na poruke nikada nije gubitak vremena, već investicija koja će vam se višestruko vratiti u budućnosti. Također, tražite povratnu informaciju, to je najbolji način da saznate što vaši čitatelji misle i žele.
6. Učinkovito promoviraju svog blog
U današnje vrijeme, blog koji se ne promovira teško da će uspjeti. Bez učinkovite strategije i aktivnosti za promociju, blog neće doseći svoju publiku čak i kada ima kvalitetan sadržaj. Konkurencija je velika, ali je velik i raspon alata koji vam mogu pomoći u dosezanju publike. Potreban budžet ovisit će o cilju kojeg želite postići, no kombinacijom besplatne promocije i plaćenog oglašavanja možete napraviti zaista puno u nametanju svog bloga i, naposljetku, sebe kao autora.
7. Originalni su
Originalnost je broj jedan u svijetu bloga, bez jedinstvenog pristupa temi o kojoj pišete malo toga ćete postići. O čemu god pisali, vjerujte – vjerojatno se netko toga već sjetio. Ono što vas u tome može istaknuti u gomili jest jedinstven i originalan pristup temi i pogled na stvari o kojima pišete.
Slažete li se? Što biste još dodali na popis?
Oznake: Blog