Najava: HRMA 2009 – Aktivna uloga HR-a u upravljanju promjenama: HR slalom ili HR rock’n’roll?
U Zagrebu će se 20. i 21. listopada 2009. održati regionalna 8. godišnja konferencija o upravljanju ljudskim resursima – Human Resourse Management Arena – HRMA 2009. U organizaciji Infoarene, a pod generalnim pokroviteljstvom portala MojPosao, stručnim pokroviteljstvom SELECTIO-a i medijskim pokroviteljstvom Business.hr stručnjaci iz raznih relevantnih područja će držati predavanja i razgovarati na ovogodišnju temu HRMA-e Aktivna uloga HR-a u upravljanju promjenama: HR slalom ili HR rock’n’roll?
„Ne preživljavaju najjači u vrsti, niti najinteligentniji, već oni koji najbrže reagiraju na promjene“, slavna je izjava Charlesa Darwina i upravo najbolje opisuje program konferencije. „Kako bismo mi sami, a time i organizacija za koju radimo, (p)ostali konkurentni, svjesnost o važnosti reagiranja na promjene, neophodna je, no ne i dovoljna. Reakcije na promjene mogu biti vrlo nepopopularne (no nažalost, i neizbježne) i time mogu ostavljati prostora za nerazumijevanje i različito tumačenje koje može (ne)opravdano utjecati na naš ugled i ugled organizacije koja stoji iza njih. Organizacijski imidž možemo kreirati, no ugled je nešto što trebamo zaslužiti. U konačnici, zasluge za dobar ugled često ne pripadnu onome što radimo, nego načinu na koji to radimo. Svaka organizacija ima, a ako nema trebala bi privući i zadržati, ljude koji znaju koji je to način. Koji su to ljudi? Zaslužuju li isti tretman kao i ostali? Što s njima?“, stoji na službenim stranicama organizatora. Program konferencije pokriva četiri tematske cjeline:
I. HR I LEADERSHIP: PREŽIVLJAVANJE PROMJENA ILI UPRAVLJANJE PROMJENAMA?
II. UPRAVLJANJE UGLEDOM KOMPANIJE U VRIJEME NEPOPULARNIH MJERA I PROMJENA
III. TALENT MANAGEMENT: KAKO ODRŽATI ZDRAV VRT U SUROVIM UVJETIMA?
IV. NAGRAĐIVANJE KAO MOTIVACIJA I KAO UŠTEDA: KREATIVNOST NA DJELU
Predavači koji će pokušati dati odgovor na sva nova pitanja na području upravljanja ljudskim resursima te u sklopu istih pomoći sudionicama da se nose s promjenama s kojima smo suočeni su: Steve Boehlke (SFB Associates, SAD), Krešimir Macan (Manjgura), Dr. Jozsef Poór (University Pécs, Mađarska), Dijana Klekar (Karlovačka pivovara), Hrvoje Makvić (SOS-Dječje selo Hrvatska), Marina Čulić Fischer (Pleon Dialog), Marko Šimac (Primakon d.o.o.), Vladimir Takšić (Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci) te Milan Bijelić (Udruga MI Split).
U nastavku donosimo kratki intervju s našim Krešimirom Macanom povodom ovogodišnje HRMA-e:
Atraktivan ovogodišnji program HR Management Arene obuhvaća i (nekad) opasne staze odnosa s internim i vanjskim javnostima naših organizacija. II. tematski blok „Upravljanje ugledom kompanije u vrijeme nepopularnih mjera i promjena“ otvorit će ugledni hrvatski PR stručnjak Krešimir Macan, specijaliziran za krizno komuniciranje, strateško komuniciranje u politici i nove medije te vlasnik jedne od prvih hrvatskih agencija specijaliziranih za odnose s javnošću “Manjgura”. Poznat po svojim dinamičnim i provokativnim izlaganjima, prokomentirao je glavnu temu konferencije:
Koji je Vaš stav u glavnoj dilemi konferencije: HR slalom ili HR rock’n’roll uvremenima velikih promjena? Odnosno, što Vam se čini važnijim/korisnijim/efikasnijim: da li samo pažljivo izbjegavati prepreke, tj. pratiti procedure i pravila (slalom) ili ići na kreativnija rješenja, možda rizičnija, s puno improvizacija (rock’n’roll)?
– Osobno sam uvijek za rock’n’roll, svjestan svih rizika koje nosi, no ako hoćete biti najbolji u poslu, uz znanje morate i riskirati jer ćete jedino tako pridobiti i zadržati najbolje ljude. A u ljudima je danas sve – znanja, energija, originalnost, ekipa – sve ono što će vas izdignuti od konkurencije i općenito na tržištu. Nisam se nikad uklapao u neke standardne okvire, pa mi je možda lakše ovako nastupiti, ali i onima koji idu ziheraški, slalomaški bih preporučio ipak malo rock’n’rolla s vremena na vrijeme.
Koje će biti glavne poruke Vašeg izlaganja u okviru našeg drugog tematskog bloka: „Upravljanje ugledom kompanije u vrijeme nepopularnih mjera i promjena”?
– Način na koji se nosite s globalnom ili nekom internom krizom pokazatelj su vaše zrelosti kako prema internim tako i vanjskim javnostima. Pravi lideri su upravo najjači u ovakvim situacijama što im omogućuje da i dalje zadrže tu odgovornu funkciju predvodnika. Komunikacije, a i njihov dobar timing, mogu tome puno doprinijeti i danas postaju jedna od ključnih vještina s kojom, uz sve ostale poslovne kvalitete, moraju savršeno vladati sadašnji i budući lideri.
Kako je izgledao Vaš put u PR /Public relations/ branšu?
– S obzirom da je u Dubrovniku posao turističkog vodiča uvijek bio na cijeni moje me znanje stranih jezika dovelo prvo u tu branšu koja je jako slična PR-u jer dnevno prodajete priču o destinacijama koje obilazite. Kasnije je Domovinski rat i obilazak bojišta zamijenio obalu, i jednu stvar je vodila u drugu. To što sam formalno diplomirani inženjer elektrotehnike s FER-a pomaže mi da uvijek budem na zemlji kada treba biti, ali s druge strane traži se i otvorenost za kreativne pristupe drugih – što se u konačnici pokazalo dobrom kombinacijom.
Sve dodatne informacije, program te prijavu za HRMA-u 2009 možete pronaći na stranicama konferencije.
Oznake: Odnosi s javnošću