Osam znakova koji vam otkrivaju namjere novinara
Zapeo mi je za oko tekst objavljen na stranicama Idea Grove, PR agencije s onu stranu velike bare, posvećen pitanju kako prepoznati o čemu zapravo novinar radi reportažu.. Zna se da je priča šok, skandal, loša vijest. A nijedan PR-ovac nije lud da samo servira prljavo rublje medijima. I tu se novinar, htio ne htio, mora poslužiti obmanom. Možda je ‘obmana’ pregruba riječ, ali realno postoje situacije u kojima vam nitko neće dati do znanja da vas čeka ‘pranje po medijima’. Stoga valja pažljivo razmotriti situaciju i otkriti skriveno. Točka s koje krećemo je sljedeća: Novinar vas kontaktira i želi razgovarati s vašim direktorom ili vama. Kako znati u kojem smjeru ide njegova/njezina reportaža, odnosno čeka li vas medijski linč?
Slijedi osam znakova kako pročitati novinare:
1. Novinar je neodređen oko teme svoje priče
Počne li novinar okolišati sa pričom, ne postavlja konkretna pitanja i nešto mrmlja, može biti znak da misli da je vaš šef niš’ koristi. Jer, imajte na umu, nijedan novinar neće tražiti izjavu ako nema već osmišljenu reportažu..
2. Novinar vas ima na piku
Autor savjetuje da nakon što vas dotični kontaktira, prva stvar koju morate napraviti je odguglati ga. Tako će vidjeti je li vam novinar sklon ili je poslan da vas „razvali“.
3. Mediji u pravilu nemaju ništa lijepo reći za ljude poput vas
Budite pažljivi pri odabiru medija. Ako ste si zamislili priču o poslovnom uspjehu, a ganja vas novinar iz tabloida, vjerojatno je caka u vidu skandala iza ugla.
4. Konkurentski medij je upravo objavio nešto lijepo o vama
Novinari mrze raditi priču koju je upravo netko drugi imao, pa ako ste se pojavili na naslovnici konkurencije, budite spremni jer drugi novinar će vas sigurno razvaliti. Loša vijest se prodaje, a još ako vas je medijski rival nahvalio, možda treba razmisliti.
5. Novinar odbija reći vam s kime je još razgovarao vezano za istu priču
Ako je novinar prije razgovara s vama, intervjuirao vašeg poslovnog konkurenta ili još bolje vašu ogorčenu bivšu ženu, zapamtite loše vam se piše. Ako dok vi odgovarate na pitanje, novinar uspuhuje i mrmlja, to mogu biti svi odgovori koje trebate. Jer da je ‘sve pet’ zašto ne bi jednostavno rekao tko je dao izjavu prije vas?
6. Novinaru je neugodno kada ga pitate koje je njegovo stajalište o priči
Vrlo često zna biti korisno priupitati novinara što on misli o spornom pitanju. Mnogo reportera zapravo ima svoje stajalište o onome o čemu izvješćuju, pa ako vas odbrusi „priča je o vama, ne meni“, smatrajte se već kuhanim i pečenim.
7. Novinar neverbalnim znakovima otkriva da vas vara
Ako je novinar distanciran, kontakta očima gotovo da i nema, tajanstveno piše u svoj rokovnik, znajte da ste u nevolji.
8. Kada se čini da je prilog zapravo napravljen, a vi imate ulogu masline nasred pizze
Steknete li dojam da je sve učinjeno, istraženo, svi su drugi dali izjave, a još ste ostali samo vi, hm… I uzmete li u obzir sve prethodne točke, možda strepite s razlogom. Ako vam „zaprijeti“ da je iz vašeg smeća iskopao neku dokumentaciju, transkript vaših razgovora sa šefom, načuo vaše telefonske razgovore, ne bojte se. I u toj pat poziciji, suzdržite se izjave „bez komentara“, pripremite se na bitku a nadređeni bi svakako trebao odraditi taj intervju. I svakako snimite razgovor!
Oznake: Odnosi s medijima, Mediji, Odnosi s medijima izbor tekstova