Qudal – Podravka, Kraš i Vindija predvode kvalitetom

Podravka, Kraš i Vindija vodeće su kompanije u Hrvatskoj koje prema mišljenju građana nude najvišu razinu kvalitete. Poslovni je dnevnik ekskluzivno prvi dobio rezultate istraživanja Qudal – Croatia Quality Top 10, koje je provela agencija GfK. Istraživanje “Quality meDAL Hrvatska” naručila je zagrebačka tvrtka Axions koja danas u Zagrebu i službeno objavljuje prvu hrvatsku ljestvicu kvalitete (Croatia Quality Top 10) nastalu na temelju iskustva i mišljenja građana, odnosno potrošača. Na prvome mjestu potrošačke ljestvice kvalitete, Croatia Quality Top 10, smjestila se domaća prehrambena kompanija Podravka sa 10,3% glasova, koju slijede još dvije prehrambene tvrtke: Kraš (6,1% glasova) i Vindija (5,7%). Nakon njih na ljestvici su Nike (4,9%), Gavrilović (3,9%), Adidas (3,2%), Mercedes (2,7%), Gorenje (2,7%), Nivea (2,2%) te na posljednjemu mjestu Dukat sa 2% glasova.

Domaće tvrtke vodeće

“Ljestvica je sastavljena na temelju inovativnog istraživanja Qudal (Quality meDAL) DEEPMA, koje je tijekom rujna 2011. na reprezentativnom uzorku od 804 hrvatska građana proveo renomirani međunarodni Centar za istraživanje tržišta GfK”, tumači Robert Slavečki, direktor programa Qudal – Quality meDAL za Hrvatsku. Zanimljivo je, kaže Slavečki, da su prva tri mjesta Croatia Quality Top 10 ljestvice zauzele hrvatske tvrtke, sve tri iz prehrambenog sektora. To je, smatra, još jedan dokaz koji potvrđuje rezultate brojnih drugih istraživanja, prema kojima je našim sugrađanima prilikom kupnje i potrošnje na prvome mjestu prehrana. Pozitivno je što vodeća mjesta drže domaće kompanije, i to odreda proizvođači koji u Hrvatskoj kreiraju velik broj radnih mjesta, smatra naš sugovornik. Također, dodaje, indikativna je činjenica da su na Croatia Quality Top 10 ljestvici isključivo proizvođači. Pogleda li se pažljivije, nema nijednog davatelja usluga. “Možemo li onda zaključiti da su hrvatski potrošači u pravilu kvalitetom na našem tržištu zadovoljniji proizvodima, a ne uslugama?”, pita se Slavečki.

Iznimno opsežno istraživanje Qudal – Quality meDAL, provedeno tijekom rujna, obuhvatilo je, naime, više od dvije stotine različitih kategorija u Hrvatskoj koje su uključivale niz segmenata. To su prehrana, trgovina, logistika, telekomunikacije, kozmetika, farmaceutika, financijski sektor, kultura, sport, mediji, visokotehnološki proizvodi i dr. Ispitanici su trebali kod svake od dvije stotine kategorija na osnovi iskustva ili iskustva bližnjih navesti subjekt za koji smatraju da u dotičnoj kategoriji nudi najvišu razinu kvalitete. Primjerice, u kategoriji “automobil općenito” prvo mjesto osvojio je “Mercedes”, u kategoriji “hrvatski sportaš/sportašica” Blanka Vlašić, a u kategoriji “poslovni/gradski hotel” The Regent Esplanade Zagreb. Autori tumače kako je prestižna ljestvica kvalitete Croatia Quality Top 10 nastala na temelju primarnog (glavnog) pitanja, u kojem se zatražilo od potrošača da kažu koja im marka, odnosno koji proizvođač ili davatelj usluga, neovisno o kojem je proizvodu riječ, predstavlja najbolju kvalitetu.

Najbolji prehrambeni sektor

Analizirajući rezultate istraživanja, Slavečki podsjeća kako su hrvatske kompanije, kada se sagledaju geografska sjedišta, svojevrsni pobjednik ljestvice. Od deset tvrtki s prve hrvatske ljestvice “Croatia Quality Top 10” četiri je u primarno domaćem vlasništvu i s glavnim korporativnim i upravnim sjedištem u Hrvatskoj (Podravka, Kraš, Vindija, Gavrilović). Nakon njih po kvaliteti u Hrvatskoj najbolje kotiraju njemački proizvođači; čak tri imaju sjedište u Njemačkoj (Adidas, Daimler-Mercedes i Beiersdorf, odnosno Nivea), a po jedan imaju sjedište u Sloveniji (Gorenje), u Francuskoj (Dukat – Lactalis) i u SAD-u (Nike). Kad je riječ o gospodarskim sektorima, sudeći prema ovoj rang-ljestvici, građani najvišim ocjenama ocjenjuju proizvođače iz sektora prehrane, stoga su te kompanije osvojile ukupno šest mjesta na ljestvici (Podravka, Kraš, Vindija, Gavrilović, Dukat). Potom slijedi industrija sportske odjeće i obuće (Nike, Adidas), a nakon nje po jedno mjesto zauzeli su proizvođači bijele tehnike (Gorenje), autoindustrije (Mercedes) i kozmetike (Nivea). Mirjana Slavečki-Pelaić, direktorica tvrtke Axios, zaključuje kako je našim sugrađanima sport, u kombinaciji s vanjskom pojavnošću i prezentacijom, iznimno važan.

 

Izvor: Poslovni.hr

Ovdje možete pročitati tekst iz tiskanog izdanja Poslovnog dnevnika.

 

Oznake: , , , , ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3