Rezati ili ne marketinške budžete?
Jedno je od najčešćih pitanja ovih dana – to be or not to be cijele industrije – ekonomija koja je zasnovana na potrošnji iz recesije se izvlači samo daljnjom potrošnjom. Zašto se to pravilo ne primjenjuje i na brandove i na našu struku? Naravno, ako ste uopće u prilici o tome računati, jer nekima niti brand nije ostao (vidi npr. CitiGroup). Zato mi se zanimljivom čini vijest i analiza Siniše Kralja koju donosi business.hr – Analiza: Brendovi u recesiji – kako preživjeti i treba li trošiti na marketing?. Samu analizu možete skinuti ovdje.
Analiza baze podataka PIMS, temeljena na usporedbi rezultata tvrtki koje su povećale, zadržale i smanjile investiranje u marketing za vrijeme recesije, pokazuje da su tvrtke koje su srezale trošak marketinga uspjele ostvariti nadmoćan povrat na ukupno uloženi kapital za vrijeme recesije, ali su podbacile nakon njenog završetka. S druge strane, oni koji su investirali, nakon završetka recesije ostvarili su značajno veći povrat na ukupno uloženi kapital i dodatnih 1.3% tržišnog udjela.
Je li primjenljivo i u Vašem slučaju? Samo malo pažljivije pratite učestalost pojedinih kategorija proizvoda u večernjim udarnim reklamnim blokovima ma domaćim televizijama:-) Radi li se o gubitnicima ili pobjednicima?
Oznake: Odnosi s javnošću, oglašavanje