Što Google kaže o predsjedničkim izborima?
Odličan blog na stranicama SeekandHit, agencije specijalizirane za internet marketing, potpisuje Mario Frančešević, a govori o favoritima na predstojećim izborima temeljem analize upisivanja ključnih riječi. Blog prenosim u cijelosti i zanimljivo će biti vidjeti hoće li se ‘Google pretkazanja’ potvrditi.
“Kako su predsjednički izbori tema #1 posljednjih tjedana u Hrvatskoj, zanimljivo je vidjeti što Google “misli” o predsjedničkim kandidatima, odnosno, tko bi mogao biti pobjednik prema trendovima koje bilježi.
Samo da podsjetim, sličan članak sam pisao i za stranačke izbore održane 2007., gdje je Google sasvim zgodno predvidio rezultate. Naravno, vjerujem da ćete se složiti kako rezultati koje Google ponudi ne moraju značiti ništa, no s obzirom da su izbori (bilo kakvi) uglavnom popularity contest, sigurno da bi mogli poslužiti u analizama kojima nas bombardiraju ovih dana svi mediji (a evo sad i ja).
No, da ne duljim, evo što Google kaže o 5 kandidata koji su najizgledniji za poziciju trećeg hrvatskog predsjednika/ce:
Rezultati su uspoređeni na osnovu upisivanja ključne riječi/prezimena. Uzmite u obzir da na listi nema šestog kandidata — Dragana Primorca. Razlog izostavljanja Primorca s liste je taj što za rezultate na njegovo prezime postoje pojmovi koji nisu vezani uz prezime, već uz klubove i slično. No, ono što je uspješno uspoređeno je “popularnost” web stranica kandidata, tako da njegovi rezultati variraju između 4-5 mjesta (u rangu s rezultatima Andrije Hebranga i Vesne Pusić).
Nadalje, s grafa se da isčitati kada je neki od kandidata krenuo u kampanju, koji od kandidata su izazivali pažnju i prije samih izbora, te situaciju i odnose koje možemo zateći sada, u trenutku dok su kampanje na svom vrhuncu.
Ako bi postavili prognozu prema Googleovim rezultatima, najizglednije šanse za predsjedničku fotelju ima Milan Bandić, dok su mu pratitelji na drugoj poziciji (Vidošević i Josipović) poprilično izjednačeni. Donji dio liste drže Hebrang, Pusić i Primorac, te po svemu sudeći, nemaju neke šanse.
Što se tiče posjećenosti/popularnosti njihovih web stranica, rezultate nije bilo moguće izlistati po mjesecima (što je logično, s obzirom da su tek nedavno objavljeni), tako da ih je moguće podijeliti isključivo po regijama.
E sad, hoće li Google i ovaj puta biti uspješan prognozer saznat ćemo vrlo skoro. Što vi mislite?”
Oznake: lokalni izbori, Google, predsjednički izbori-
Iskusni stručnjaci Macan i Palić pokrenuli jedinstven edukativni koncept: Učite iz najuspješnijih političkih kampanja i postanite izborni pobjednik
-
Manjgura osvojila dvije regionalne the! award nagrade za krizno komuniciranje i komunikaciju događanja
-
IPRA GWA: Manjguri dodijeljen svjetski PR oskar Trophy plate