Rugala se sova sjenici: Jutarnji vs Večernji SMS transkripti

Nakon što je Večernji list 23. ožujka objavio transkripte SMS-ova koje je Ivo Pukanić u zadnjim danima života razmjenjivao s najutjecajnijim pojedincima Hrvatske (glavni državni odvjetnik Mladen Bajić, suvlasnik EPH Ninoslav Pavić), digla se bura u Jutarnjem listu (pod vlasništvom EPH). Zamjenik glavnog urednika i stalni kolumnist Jutarnjeg Davor Butković pisao je o etičnosti objavljivanju spornih SMS poruka i javnom interesu u svemu tome.

Priča oko sukoba najčitanijih hrvatskih dnevnih novina (barem ovih za 7kn) postaje zanimljiva kada se usporede Butkovićeva kolumna iz dalmatinskog izdanja – tiskana u utorak 23. ožujka navečer i zagrebačkog izdanja Jutarnjeg tiskana rano ujutro 24. ožujka. Već po naslovu je jasna razlika u pristupu istoj temi:

Dalmatinsko izdanje: Panika od neuspjeha: Zašto je Večernji list sada odlučio postati Imperijal

Zagrebačko izdanje: Zaštita privatnosti: Što se, zapravo, može objavljivati u novinama?

Milan Ivkošić napisao je tekst u Večernjem listu 25. ožujka kao odgovor na Butkovićeve dvije verzije kolumni. Nino Pavić nakon toga preuzima štafetnu palicu od Butkovića, napisavši osobno tekst u Jutarnjem listu u ponedjeljak 29. ožujka. Naravno, objasnio nam je da nema nikakvog javnog interesa u SMS-anju između njega i Pukanića. Nema? Nakon što je već donijela odluku kojom je nakladnike optužila za stvaranje kartela radi poskupljivanja dnevnih novina, Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja razmišlja o pokretanju istrage nad nakladnicima, EPH-a i NCL Media grupom, zbog sumnje u stvaranje kartela odnosno dogovaranja cijena. Pavić i Pukanić dogovarali su da cijene za Globus i Nacional skoče na 14kn jer – Pavić: Ma ja bi na 15, ali objektivno ti naši proizvodi vrijede 7,8 kuna pa me strah. Di da nađeš budale koje će to platit?“

Pavić u svom post scriptumu u tekstu 13 teza o novinarstvu u Hrvatskoj zaključuje: „ A da smo znali koliko je budala koje će u njima uživati, smjesta bismo ih i sami objavili“. Pavićev je tekst uklonjen s Jutarnji.hr-a. Ipak na često pitanje web portala i forumaša: Gdje je Pavićev tekst? – dostupan je na stranicama krovne novinarske organizacije u zemlji – na stranicama HND-a 13 teza o novinarstvu – .

20100324 Naslovnica Jutarnji list VidoševićMožda će situaciju u hrvatskom novinarstvu ovih dana najbolje dočarati naslovna stranica Jutarnjeg istog dana kada i Butković objavljuje svoje sporne tekstove. Naime, naslovnica sugerira kao gotovu činjenicu da je Ljubo Jurčić smijenjen, a da je novi šef NO Podravke Nadan Vidošević. Nakon što je postalo očito da je vijest o Vidoševićevu odlasku iz Kraša i prelasku u Podravku samo pucanj u prazno, Jutarnji nije objasnio odakle te – krive informacije. Štoviše, temu su od idućeg dana samo zapostavili. Kasnije su i Kraševe vrlo pozitivne financijske rezultate u kriznoj godini popratili ovako:

Nepristrano? Bez senzacionalizma?

Rugala se sova sjenici…

P.S. Pogledajte naklade dnevnika o kojima piše Butković – 24 sata se prodaje više nego Večernji list i Jutarnji list zajedno…

Oznake: , , , ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3