Studenti pod stručnim nadzorom Krešimira Macana osmišljavaju strategiju za promociju usluge Paketomat
Kako promovirati Paketomat Hrvatske pošte, povećati broj korisnika i naći optimalne lokacije, pitanja su za studente zagrebačkih poslovnih fakulteta, koji će se pod mentorstvom svojih profesora natjecati za najbolju marketinšku strategiju u promoviranju usluge paketomat Hrvatske pošte, a pod stručnim nadzorom našeg Krešimira Macana.
Studentsko natjecanje dio je društveno-odgovornog projekta Poslovnog dnevnika „Hrvatska pamet Hrvatskoj“, kojeg je Poslovni dnevnik utemeljio još 2014. s ciljem nagrađivanja izvrsnosti hrvatskih studenata, ali i poticanja njihova lakšeg uključivanja na tržište rada, kao i podizanja svijesti o potrebi zadržavanja obrazovanih mladih ljudi u Hrvatskoj. Ove godine, u natječaju sudjeluju studenti Poslovnog veleučilišta Zagreb, Visokog učilišta Algebra i Zagrebačke škole ekonomije i menadžmenta.
Pred studentima je realan tržišni izazov – Hrvatska pošta želi podići vidljivost svoje nove usluge, koja radi uvijek, jednostavna je za korištenje i spriječava čekanje u redu, ali je građanima realtivno nepoznata. Od studenata se u okviru zadatka traži da osmisle rješenja kako potaknuti veći broj ljudi, posebice onih koji do sada nisu koristili paketomate, da postanu korisnici te usluge. Trebalo bi ispitati koliko je projekt paketomata prepoznat u javnosti i kako ga ljudi percipiraju. Isto tako, trebaju napraviti analizu kako ljudi, koliko, zašto i na koji način primaju i šalju pakete.
U svim tim aktivnostima mentorirat će ih njihovi profesori, a stručni nadzor upravo je Krešimir Macan, direktor Manjgure, koji je studentima već na samom početku dao nekoliko savjeta:
“Treba uvijek sagledavati širu sliku i ne pretpostaviti da svi rade kao mi sami. Ljudi iz Hrvatske pošte se svaki dan bave strategijom paketa i smatraju da se svi ostali isto ili slično tako bave i razumiju, no činjenica je da to nije tako. Svi žele da im paket stigne kući” rekao je.
Savjet studentima bio je i kako se usmjeriti na iskustva i potrebe svake ciljne skupine – mladi uglavnom ne gledaju televiziju te se treba usmjeriti na kanale koje oni koriste.
“U rješavanju problema treba uzeti u obzir interes korisnika i tvrtke. Pošti je lakše rukovati s paketima putem paketomata, no treba ispitati je li to i korisnicima optimalno rješenje? Strategiju uvijek treba raditi uzimajući u obzir interese i potrebe korisnika”, dodao je.
Krešimir Macan istaknuo je i kako je navike teško mijenjati te strategija treba biti usmjerena na rješavanje problema korisnika, odnosno na pitanje što će ih potaknuti da koriste paketomat.
“Treba što više korisnika upoznati s tom uslugom. No, isto tako je važno građane naučiti gdje se uopće paketomati nalaze, jer ako ne znaju, ne mogu niti razmišljati o njihovom korištenju”.
Pošta je uključila studente u razvoj ove ideje jer su neopterećeni stereotipima. Svaka nova usluga treba vremena da zaživi. Svi imamo pametne telefone, no kada bismo malo analizirali stvari, vidjeli bismo i zapitali se koliko mi te uređaje zapravo koristimo pametno, a koliko na stari način kao i glupe telefone”, zaključio je Krešo.
Rad na zadatku će trajati dva mjeseca, nakon čega će biti izabrani finalisti. Sve aktivnosti vezane uz projekt, od prvog zajedničkog sastanka na kojem pokrovitelj definira zadatak, obilaska institucija, do konačnog odabira i svečanosti dodjele nagrade, bit će praćene su redakcijskim objavama na platformama Poslovnog dnevnika i Večernjeg lista. Kako je izgledalo prvo predavanje pogledajte u nastavku:
Oznake: digitalni marketing, vizualne komunikacije i marketing, Manjgura, javni nastup