Vodič kroz izborne gubitnike I. dio
Izborni gubitnici su oni koji nisu ušli u drugi krug. Naravno, nisu svi gubitnici jednako izgubili… U prvom dijelu o četiri kandidata koji su bili najbliže drugom krugu.
Andrija Hebrang
Kao biračima nezanimljiva figura nije napravio čudo ne plasiravši se u drugi krug. Prvi put od kad je Hrvatske svjedočili smo razjedinjenosti HDZ-ovog biračkog tijela i njihovom slabašnom izlasku na birališta. Smatram da je to prvenstveni razlog slabom odazivu (44%). HDZ-ovi birači nisu doživjeli Hebranga kao svog kandidata. Kampanju je počeo predvidivo – kako Hrvati trebaju ozbiljnog predsjednika koji ne priča viceve. Ozbiljan, odbojan, vojnički krut… Kada je shvatio da birači ne dijele njegovo viđenje predsjednika, okrenuo je ploču. Pretpostavljam da je njegov voditelj kampanje Ratko Maček bio više involviran u drugom dijelu kampanje, značajno mu pomogavši. Napadao je Vidoševića, Primorca i Bandića. Time je rušio rejting tim kandidatima značajnije nego sebi (možda je baš time Vidoševiću zatvorio vrata 2. kruga). Ono još važnije je promjena njegova ponašanja. Nije se toliko mnogo smijao, ali je postao puno simpatičniji, opušteniji i zabavniji. Pretpostavljam da je takav ušao u kampanju, još uvijek bi gledali njegov osrednji spot i neupadljive plakate.
Nadan Vidošević
Jedini istinski kandidat centra, dokazani gospodarstvenik ugodne pojavnosti. Zvuči idealno za predsjednika koji će povesti zemlju iz gospodarske krize. Gdje je onda zapelo? Nikako se nije nametnuo. Njegove poruke nisu bile strateški osmišljene i prezentirane. Kroz kampanju je uglavnom morao objašnjavati podrijetlo imovine, izvore financija za kampanju i svoju stvarnu uspješnost kao gospodarstvenika . Nije nametnuo svoju temu- gospodarstvo, što je trebalo biti vrlo jednostavno u vrijeme gospodarske krize. Nije mu pomogla ni neizravna podrška Stjepana Mesića. U nastupima vrlo korektan- uvijek nasmijan i jasan, iako bez prave poruke i žara. Vidi se da nije profesionalni političar (što nije nužno loše). Ljude se nisu dojmili njegovi ispeglani plakati, unatoč tome dizajnerski su dopadljivi. Ono što mu zamjeram je recikliranje osrednje kreativnog spota Billa Richardsona.
Vesna Pusić
Najugodnije iznenađenje ove kampanje. Uz Hebranga i Tuđmana vjerojatno jedina koja je popravila svoj imidž u javnosti. Iako se na prvoj debati na HRT-u još uvijek doimala zajedljivo, patronizirajući ostale kandidate. Kasnije jasna, precizna, s definiranim porukama. Imala je daleko najbolji javni nastup od svih kandidata. Možda najbolje osmišljena strategija- nije išla na pobjedu, već popraviti svoj imidž i stabilizirati poziciju HNS-a kao treće stranke u državi. Nije bilo napadanja unutar lijevog bloka kandidata- Kajina, Josipovića i nje, što im je u konačnici svima koristilo (osim možda Kajinu, koji je napadački išao na sve ostale). Spotovi dobro osmišljeni, iako nezamijećeni zbog manjih sredstava.
Dragan Primorac
Dojma sam- kandidat koji nije imao ničega, osim novca. Njegova pojava ne izaziva pozitivne reakcije kod većine birača. Javni nastup vjerojatno najlošiji, iako u jakoj konkurenciji. Njegov neurotičan pogled skretao je pozornost s njegovih poruka, što mu je možda i koristilo. Njegova formulacija- Imovinske kartice s početka 90-ih, je nešto apsolutno neodređeno i nedokučivo. HDZ-ovi birači su ga se odrekli. Što je želio postići svojom kandidaturom? Pobjeda je apsolutno bila nerealna za očekivati. Možda će osnovati stranku nejasnih stavova, predodređenu za političku marginalnost? Nigdje strategije… Jedino što je ponudio bili su učestali neinventivni spotovi i plakati.
Oznake: izborna kampanja, javni nastup, predsjednički izbori, izborni gubitnici
-
Iskusni stručnjaci Macan i Palić pokrenuli jedinstven edukativni koncept: Učite iz najuspješnijih političkih kampanja i postanite izborni pobjednik
-
Manjgura osvojila dvije regionalne the! award nagrade za krizno komuniciranje i komunikaciju događanja
-
IPRA GWA: Manjguri dodijeljen svjetski PR oskar Trophy plate