Zašto Hrvati koriste svoje televizijske prijemnike?
Istraživanje koje su u prosincu 2016. godine proveli AGB Nielsen i IPSOS potvrdilo je da građani Hrvatske i dalje dominantno svoje televizijske prijemnika koriste za gledanje linearne televizije, odnosno zemaljskih i kabelskih televizijskih programa, piše Media Marketing.
Naime, prema navedenom istraživanju, udio gledanosti kanala koje se detaljno svake minute prate putem metode Peoplemetara (126 kanala) iznosi čak 95%, dok je udio gledanosti ostalih kanala dostupnih putem raznih kabelskih ili satelitskih platformi 2,8%. Zanimljiv je i podatak da od ukupnog broja minuta korištenja TV prijemnika, udio programa koji se gledaju s vremenskim odmakom (eng. Time-Shifted Viewing odnosno TSV) čini 0,44 % ukupnog korištenja TV ekrana.
Ostali načini korištenja televizijskih prijemnika – slušanje radija, gledanje Youtubea i sličnih kanala, upotreba DVD-a, USB-a, PC-a ili laptopa te videa na zahtjev – zajedno imaju udio u gledanosti od tek 1,23%.
Iako živimo u doba promjena načina konzumacije medija, očito je da na razini ukupne populacije u Hrvatskoj gledanje „klasičnih“ TV kanala ostaje primaran i dominantan razlog korištenja TV prijemnika. Zanimljivo je i da Hrvati iznimno vole provoditi svoje vrijeme gledajući TV programe: prosječni Hrvat provede 4 sata i 26 minuta dnevno uživajući u TV programu. Koje televizijske kanale i emisije smo najviše gledali, možete pogledati u analizi gledanosti TV programa.
Očekivanja stručnjaka iz medijskog biznisa ukazuju da će u narednih par godina značajno porasti udjel gledanja TV programa s vremenskim odmakom tj. kada gledateljima to najviše odgovara. Na to će prvenstveno utjecati dva ključna događaja: odluka TV kanala da dozvole gledanje svojih sadržaja s vremenskom odgodom te pojednostavljenje usluge odgođenog gledanja od strane telekom operatera.
Iako u Hrvatskoj neki nacionalni kanali još uvijek ne omogućavaju gledateljima odgođenu konzumaciju njihovih sadržaja, gledanje TV programa s vremenskim odmakom svakako ima veliki potencijal. U Sloveniji gledanje TV programa s vremenskim odmakom čini 8 do 10% ovisno o ciljnoj skupini, u Velikoj Britaniji 12%, dok je u Sjedinjenim Američkim Državama i Irskoj 10% ukupne gledanosti televizije. U Hrvatskoj telekom provideri svakako imaju veliki potencijal za razvoj TSV usluga s intuitivnim sučeljima kako bi se dodatno približili gledateljima televizijskih kanala.
Analiza strukture aktivnosti unutar TTV-a u razdoblju od 12. do 18. prosinca 2016.
Oznake: Ipsos, AGB Nielsen