Zašto u kampanji nije bitan sadržaj, već dojam – emocija koju stvarate
Ovih dana se stalno lome koplja oko istog je li bitniji sadržaj ili emocija – odgovor je vrlo jednostavan – emocija. One su stoljećima gradile i rušile, pokretale i zaustavljale život, ratove, podjele i ne znam ti što sve ne. Koji je to rat pokrenut ili dobiven činjenicama? Nijedan. A izborne su kampanje i zato tako nazvane jer se u principu radi o malim (više manje) kontroliranim ratovima.
Ashley’ story je legendarni spot kojim je George W. Bush osvojio Ohio i odnio pobjedu ispred Kerrya. Zadatak je bio jasan – osvojiti Ohio, uz Floridu, odlučnu državu za pobjedu na izborima. Ohio se nije smio izgubiti ni pod koju cijenu jer nosi previše elektorskih glasova. Borba se vodila doslovce od vrata do vrata – u zoru pred finale zadnjih izbora, gledao sam odličan dokumentarac na tu temu na jednoj od slovenskih tv postaja. I sad što vam treba – dobra priča. Kerry traži promjenu, a Bush nema priče pa kaže ja ću vas štiti od teorizma, kao i cijeli svijet. Tako je i Obama govorio Hope, Change, a McCain Nation First. Kad nemaš program, iman patriotizam – je li vam ovo zvuči nekako poznato? I tu je savršeno sjela priča o Ashley, djevojci čija je mama poginula u napadu na WTC 11/9.
LYNN FAULKNER: My wife, Wendy, was murdered by terrorists on September 11th.
ANNOUNCER: The Faulkners’ daughter Ashley closed up emotionally but when President George W. Bush came to Lebanon, Ohio, she went to see him as she had with her mother four years before.
LINDA PRINCE (neighbor): He walked toward me and I said Mr. President this young lady lost her mother in the World Trade Center.
ASHLEY FAULKNER: And he turned around and he came back and he said I know that’s hard, are you all right?
LINDA: Our president took Ashley in his arms and just embraced her. And it was at that moment that we saw Ashley’s eyes fill up with tears.
ASHLEY: He’s the most powerful man in the world and all he wants to do is make sure I’m safe, that I’m OK.
LYNN: What I saw was what I want to see in the heart and in the soul of the man who sits in the highest elected office in our country.
ANNOUNCER: Progress for America Voter Fund is responsible for the content of this message.
Što mislite što je od ovog slučajno? Ništa, sve je do detalja organizirano i snimljeno i onda iskorišteno kroz posebnu web stranicu na kojoj niste mogli poslati taj video jednom svojem prijatelju, već najmanje pet svojih prijatelja – što mislite je li to funkcioniralo? Savršeno – jedan od primjera kada su novi medij odlučivali kampanju za Internet davne 2004. Gdje je tu sadržaj? Je li ikoga bilo briga? Na dan izbora srećom se ne broje mrtvi, već pali glasovi i to je u konačnici jedino bitno.
Više o samoj priči potražite na http://freerepublic.com/tag/ashleysstory/index.
I kao podsjetnik da se novi mediji ne koriste samo od Obamine kampanje, jedna od najboljih Internet parodija ikad – This land.
Oznake: Politika, izborna kampanja, predsjednički izbori, predsjednički izbori izbor tekstova