HUOJ: Odluka Vlade je protuzakonita, protuustavna i onemogućava slobodu tržišnog natjecanja

U nastavku donosimo stav HUOJ-a odluci Vlade RH o zabrani angažiranja agencija za odnose s javnošću u javnom sektoru.

Odlukom Vlade RH prema kojoj se agencije za odnose s javnošću diskriminiraju i stavljaju u nepovoljan tržišni položaj, Hrvatska udruga za odnose s javnošću je šokirana i zgrožena.“, istaknula je Aleksandra Kolarić, predsjednica HUOJ-a.

Upravni odbor HUOJ-a smatra da je ovakva nepromišljena odluka Vlade RH protuzakonita, protuustavna te onemogućava slobodu tržišnog natjecanja. Odluka je također u suprotnosti sa stečevinom Europske unije o slobodnom protoku robe, usluga i kapitala. Upravni odbor HUOJ-a upozorava da se donošenjem ovakve Odluke nanosi ogromna materijalna šteta svim tvrtkama koje se bave odnosima s javnošću kao i svim zaposlenima u njima, a kojima Ustav, kao i ostalim građanima, garantira pravo na rad. HUOJ od Vlade očekuje da stručnjacima odnosa s javnošću kao i svim drugim građanima omogući nediskriminirajuće pravo na rad i poduzetništvo. Upravni odbor HUOJ-a pokrenut će sve pravne mjere da osigura zakonska prava svih stručnjaka odnosa s javnošću i tvrtki koje ih zapošljavaju.

Nadalje, Upravni odbor HUOJ-a smatra angažiranje agencija za odnose s javnošću za pružanje komunikacijskih usluga u javnom sektoru dobrom praksom. Ove agencije zapošljavaju iskusne komunikacijske stručnjake koji posjeduju specifična znanja i imaju iza sebe relevantna, mnogobrojna profesionalna iskustva kako u kriznom komuniciranju, tako i u komunikacijskim kampanjama i drugim područjima.

Stoga agencije za odnose s javnošću mogu biti vrlo koristan partner javnoj upravi u komunikaciji djelatnosti i odluka Vlade i ministarstava medijima i građanima. HUOJ je mišljenja da agencije za odnose s javnošću nisu problem, već dapače mogu biti dio komunikacijskog rješenja i javna uprava ih treba angažirati kako za podršku redovnih komunikacijskih aktivnosti, tako i za pojedinačne komunikacijske kampanje ili krizno komuniciranje.

Kod angažiranja PR agencija u javnom sektoru ključan faktor jest javnost i transparentnost samog postupka, tj. način njihovog angažiranja koje se mora provesti javnim natječajem“, naglašava Aleksandra Kolarić.

Upravni odbor HUOJ-a također želi još jednom dodatno naglasiti kako slučaj Fimi medie i kriminalnih aktivnosti za koje su optuženi akteri tog skandala nema veze s odnosima s javnošću. Fimi media je tvrtka koja se nije nikada bavila odnosima s javnošću, niti je pružala usluge odnosa s javnošću, a njezina vlasnica nije nikada radila posao odnosa s javnošću. Neargumentirano povezivanje ovog slučaja sa strukom odnosa s javnošću čini veliku štetu reputaciji PR struke.

Na ovu izjavu nadovezuje se i izjava Hrvatske udruge komunikacijskih agencija, u kojoj se navodi da je odluka Vlade Republike Hrvatske nezakonita i neodrživa, te se traži njeno ukidanje.

Oznake: , , , , ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3