10 načina kako neutralizirati napade na društvenim mrežama
Marketing na društvenim mrežama sadrži brojne pogodnosti, a jedna od mogućnosti koju vam pruža je upravljanje i poboljšavanje vaše reputacije na internetu.
I dalje je prisutan veliki broj tvrtki koje strahuju od online napada što ih sprječava da prihvate društvene mreže. Njihov stav je: „Ukoliko ne sudjelujemo, nitko ne može reći ništa loše o nama.“
Ali, to nije istina.
Ako već nije došao, sigurno će doći dan kada će netko pričati o vašem poslovanju putem interneta. Stoga je bolje sudjelovati u toj priči i sam komunicirati o vlastitim vrijednostima, nego pustiti konkurenciji da priča umjesto vas.
Ukoliko vas strah drži podalje od uključivanja i izlaganja poslovanja na društvenim mrežama, došli ste na pravo mjesto. Anksioznost koju uzrokuje najgori mogući scenarij (bio realan ili izmišljen), potiče i veterane društvenih mreža da razmisle dvaput prije nego što izlože svoje poslovanje javnosti.
Strah od društvenih mreža često predstavlja veliki teret, no potrebno je osvijestiti da postoje taktike i strategije kojima je moguće ublažiti napade na vas, a čak i preobratiti kritičare u vlastite fanove.
Ovdje se nalazi 10 savjeta kako se nositi s društvenim mrežama i napadima na vašu online reputaciju.
1. Prvi korak – uvesti unutarnju politiku
Nužno je da svaka osoba u vašem timu poznaje i razumije vašu politiku upravljanja online kritikama. Institucionalizirajte politiku društvenih mreža već na samom početku prilikom zapošljavanja. One koji su već zaposleni, okupite u grupe kako biste mogli zajedno raspraviti svoju politiku, odgovorite na pitanja ukoliko ih ima, distribuirajte primjerke iste i neka vam svatko da na znanje da je upoznat s njom.
2. Doći do srži pritužbe
Ljudi često traže načine kako bi se rasteretili frustracija. Empatija je u takvim slučajevima ključna.
3.Uzeti u obzir izvor
Većina pritužbi na društvenim mrežama ili internetske recenzije dolaze od ljudi koji nisu i nikada neće biti vaši klijenti. Neki ljudi vole stvarati probleme samo kako bi privukli pozornost. U takvim situacijama će većina stati na vašu stranu. Također, postoji mogućnost da je izvor vaš bivši zaposlenik ili jedan od konkurenata. Postoje pravna sredstva kako doskočiti tome, a online platforme sve više i više poboljšavaju kvalitetu svoje usluge kada su u pitanju takvi problemi.
4. Uspostavite napismeno vanjsku politiku
Pisana politika pomoći će vam da pristupite komunikaciji na profesionalan, ali i otvoren te pristupačan način.
5. Pretpostavite najbolje
Svi smo ponekad skloni tome da nas obuzme negativnost i zauzimamo obrambeni stav kod suočavanja s kritikom, no time onemogućavamo brza rješenja. Umjesto toga, treba biti ljubazan, otvoren i spreman pomoći. Na taj način možete ublažiti kriznu situaciju i osloboditi si više vremena i prostora kako biste dokučili pravi problem. U većini slučajeva, problem se može ispraviti.
6. Slušajte i još brže odgovorite
Društvene mreže podrazumijevaju vašu prisutnost na internetu 24/7, i mnoge organizacije su shvatile da moraju skratiti vrijeme svog odgovaranja. Kada se mušterija javi s problemom, potrebno je dobro saslušati i što prije odgovarati, kako bi se spriječila eskalacija situacije.
7. Otvoreno priznajte svoje pogreške
Ponekad kritike mogu biti istinite, što nije uvijek lako za čuti. Poniznost, iako može biti bolna, također može spriječiti neprijateljstvo. Priznavanje vlastitih pogrešaka ulijeva povjerenje budućim klijentima da će te njihovu povratnu informaciju shvatiti ozbiljno.
8. Budite ljudi
Kada ste jasni i otvoreni po pitanju vaših nedostataka, pospješuje se vjerojatnost da zajednica stane na vašu stranu.
9. Suzdržati se od brisanja objava
Svi imamo tendenciju da automatski krenemo izbrisati objavu koja nama predstavlja probleme, ali zapamtite: jednom na internetu uvijek na internetu. Brisanje objava kratkoročno umanjuje štetu, no ukoliko ljudi primijete da uklanjate objave, dugoročno će vas uzeti na zub.
10. Suzdržite se
Ponekad je najbolje ne reći ništa, pritajiti se. Postoji nekolicina slučajeva kada je dobro da zanemarite kritiku. Neki ljudi vole stvarati probleme drugima pa tako mogu i vama. Možda će biti potrebno identificirati one koji to rade vama jer odgovarati im, znači samo dodavanje ulja na vatru. Ne trošite svoju energiju na njih. Bez obzira na to koliko je uspješna vaša organizacija, uvijek će postojati kritičari. No, to nije razlog da zanemarite prednosti marketinga na društvenim mrežama, već je potrebno oboružati se strategijama i taktikama kojima ćete smanjiti broj kritika i ublažiti napade.
Otvorite se novim mogućnostima!
Izvor: prdaily.com
Oznake: Blog, Društveni mediji