Trendovi koji utječu na odjele odnosa s javnošću
U posljednjih su se nekoliko godina PR i marketinški odjeli morali suočiti s nizom značajnih promjena. Blogeri su uzdrmali medijski krajolik; skepsa potrošača natjerala je brendove da postanu inovativniji; a društveni su mediji prisilili tvrtke da dosegnu novu razinu transparentnosti.
Tijekom nekoliko posljednjih mjeseci, još je nekoliko novih trendova dovelo do velikih pomaka u ulogama PR stručnjaka, a među njima su:
1. Internet ubija “stručnjaka”.
Utjecajni “stručnjaci” uvijek su bili siguran način prikupljanja zaslužene medijske popraćenosti klijenata. Stručnjaci su pouzdani resursi koji mogu prizemljiti medijske prostore, dok neprimjetno uključuju brandove u segmente. Sada kada svatko s internetskom vezom može podijeliti svoju stručnost i znanje sa svijetom, nekoć “pouzdane stručnjake” postaje sve teže pronaći.
Potrošači su počeli shvaćati da svatko samoga sebe može proglasiti stručnjakom, čime dokazivanje nečije vjerodostojnosti postaje još veći izazov. Točnije, neki stručnjaci počinju preispitivati vlastiti kredibilitet, dokazujući da svi učimo putem. Srećom, lekcije su najzanimljiviji dio tog puta.
2. Freelanceri preuzimaju tradicionalne medije
Internet je uzdrmao svijet tradicionalnih medija gotovo u isto vrijeme kada se gospodarstvo počelo urušavati, dovodeći do većih otpuštanja diljem izdavaštva. U prvih šest godina novoga tisućljeća broj slobodnih pisaca je poraso više od 300 posto, ne pokazujući znakove usporavanja. Danas slobodnjaci proizvode više od 70 posto sadržaja koje možete pronaći u različitim časopisima.
Nisu samo PR stručnjaci izazvani tražiti odnose s freelance piscima, već su i prisiljeni stvoriti okvirne priče za koje će se zainteresirati i koje će kupiti različite publikacije.
3. Statistike potrošače čine skepticima
Rastuća upotreba vizualnoga u marketingu društvenih medija, zajedno sa spoznajom da je vizualizacija podataka je moćan način probijanja kroz nered i poticaj potrošačima na akciju, inspirirala je različite brendove da pronađu nove načine za korištenje podataka u svojim marketinškim nastojanjima. Rezultat je mnoštvo brendirane statistike.
Potrošači postaju skeptični prema određenim tvrdnjama od strane brandova. “Zeleni” su oglasi, na primjer, suočeni s temeljitim proučavanjem kupaca, prema Nielsenu. Potrošači su počeli obraćati mnogo više pozornosti na statistike i što te statistike zapravo znače. Kao rezultat toga, brendovi bi se trebali usredotočiti na pružanje kvalitetnih statistika koje su naprosto dojmljive.
Tvrtke kao što su PayScale, OK Cupid, i BirchBox pronalaze inovativne načine kako iskoristiti korisne statistike za povećanje optimizacije za tražilice i kako pozicionirati sebe kao stručnjake u vlastitom području.
4. Sakupljanje i organizacija sadržaja stavlja uspjeh branda u ruke potrošača
Zahvaljujući društvenim medijima i rastućoj popularnosti sakupljanja i organizacije sadržaja, svakodnevni potrošači postaju vrlo utjecajni. Svaki brend želi viralni video ili kampanju putem društvenih medija koja pokreće velike glasine, iako samo nekolicina brendova ostvari ono što je potrebno.
Uspjeh brenda sadržaja leži u rukama njegovih potrošača. Tvrtke su izazvane shvatiti što potiče potrošače da podijele sadržaj i kako mogu stvoriti sadržaj koji će potrošači htjeti podijeliti s drugima.
Izvor: prdaily.com
Oznake: Odnosi s javnošću