Donosi li promocija preko Facebooka željene poslovne rezultate?
Može li tvrtka"tratiti previše vremena" na Facebooku? I koje su neke od negativnih posljedica?
Nebrojeni članci i razne studije nastojali su se usredotočiti i istaknuti negativne psihološke posljedice Facebooka. One, naravno, podrazumijevaju depresiju – vaš virtualni prijatelj objavi odlične fotografije s odmora dok vi sjedite pred kompjuterskim ekranom i time izaziva ono što Britanci nazivaju FOMO (“Fear of Missing Out”) – “strah od propuštanja”, strah od izostavljenosti. Osim toga, javljaju se problemi u međuljudskim odnosima, a posebice u vezama; jedna je britanska anketa pokazala kako je gotovo jedna trećina ljudi spomenula Facebook kao jedan od uzroka razvoda u 2011. godini. Istraživači su u Norveškoj čak objavili i novu psihološku ljestvicu za mjerenje ovisnosti o Facebooku. No, autor članka se zapitao dolazi li do sličnih pojava čak i u današnjim tvrtkama, budući da se spomenuta istraživanja fokusiraju na osobna iskustva. Može li tvrtka”tratiti previše vremena” na Facebooku? I koje su neke od negativnih posljedica toga?
1. Smanjuje produktivnost zaposlenika.
Kada je društveno umrežavanje po prvi puta stiglo na mjesto “zločina”, najveći strah poslodavaca postalo je vrijeme u kojemu razina produktivnosti može pasti (i neprestano opadati) ukoliko zaposlenici provode previše vremena na svojim osobnim Facebook profilima. No, Facebook također može biti i neiscrpni resurs za ispuštanje, čak i kada ga zaposlenici koriste u poslovne svrhe. To je zato što Facebook nije besplatan. Njegovanje zajednice, moderiranje diskusija, reagiranje na povratne informacije i druge aktivnosti na Facebook stranicama zahtijevaju stalnu predanost. Budući da su resursi uvijek konačni, bilo kakva sredstva dodijeljena za Facebook moraju se izdvojiti od drugih djelatnosti. Bez jasnih ciljeva, Facebook se lako može pretvoriti u ogromni gubitak vremena, kao i pražnjenje važnih resursa.
2. Potiče nepravedne usporedbe
Nedavna je studija s jednog američkog sveučilišta otkrila da korištenje Facebooka vodi do pada sreće i sveukupnog zadovoljstva životom među odraslim studentima. Prema istraživanju Johna Jonidesa, “Kada ste na stranicama poput Facebooka, dobivate uvid što ljudi rade što, nadalje, uspostavlja društvene usporedbe -možda osjećate da vaš život nije tako pun i bogat kao u onih ljudi koje vidite na Facebooku. Slično, male tvrtke, a posebno one koje tek pokreću svoje kampanje, mogu vrlo lako biti obeshrabrene ukoliko se uspoređuju s “moćnim” brendovima na Facebooku, poput Pepsi, Pampersa, Starbucksa i drugih. Provođenje kampanje na takvoj razini koristi vrhunsku strategiju, ogromnu količinu resursa (unutarnjih i vanjskih) i stručnost. Dvije su posljedice moguće; tvrtke mogu trošiti više vremena na Facebooku zbog konkurentskih razloga, umjesto da temelje svoje prioritete na stvarnim poslovnim ciljevima ili stvarnostima. Drugo, tvrtke mogu završiti s naglaskom na “krivim” aspektima Facebooka.
3. To je teško izmjeriti.
U želji da uspiju na Facebooku, mnoge tvrtke koriste neka od najjednostavnijih mjerila: broj obožavatelja i broj lajkova. Uostalom, ti brojevi mogu biti vrlo vidljivo mjerilo statusa. Facebook se može shvatiti kao igru u kojoj je cilj sakupiti više lajkova od svojih konkurenata. No, koliko je broj fanova uopće značajan? I doista, kako se mjeri vrijednost Facebook fanova? Koliko je obožavatelja potrebno da se stvore novi kupci? Ukoliko postoji način da se dokaže kako Facebook stranica donosi novac, potratit ćete značajna sredstva ovdje umjesto da se fokusirate na drugim mjestima.
4. Ne postoji izravna veza do prodaje.
Facebook može biti idealni kanal za stvaranje angažmana, no to se ne mora nužno sprovesti u prodaju – barem ne u kratkom roku. Može igrati vrlo važnu ulogu u izgradnji odnosa, no kao mali poduzetnici, trebamo biti sigurni da ulažemo sredstva u one djelatnosti koje imaju izravnu vezu s krajnjom linijom.
5. Ne postoji ljudska veza u oblačiću.
Povezivanje putem e-maila ili Facebooka potpuno je drugačije od komunikacije “uživo” ili preko telefona. Interpersonalna komunikacija stvara dublju povezanost i detaljniju razmjenu ideja. Najveći je rizik za tvrtke s Facebookom pretpostavka da je uloga društvenih medija samo praćenje poslovanja. Facebook i Twitter izvrsne su polazišne točake za korisničku podršku, iako ništa ne može nadmašiti osobne razgovore.
Naposljetku, budite realni.
Uložite svoje resurse na temelju mogućnosti, ne samo zato što svi drugi to rade.
Izvor: mashable.com, 30.09.2013.
Oznake: Oglašavanje preko društvenih mreža, društvene mreže, online oglašavanjePročitajte i…