Facebook mijenja pravila nagradnih igara
Tim digitalne agencije Proximity proučio je nova pravila provođenja nagradnih igara na Facebooku, prema kojoj za njihovo priređivanje više nije potrebna aplikacija već se mogu koristiti standardne FB funkcije poput lajkanja i komentiranja, donosi Poslovni dnevnik.
Facebook je objavio veliku promjenu u pravilima provođenja nagradnih natječaja i uzburkao oglašivačku struku, posebno community managere i digitalne agencije. Prema novim pravilima, za priređivanje nagradnih natječaja više nije potrebno raditi aplikacije, već se mogu koristiti standardne Facebook funkcionalnosti poput “lajkanja”, “komentiranja” i sl.
Digitalne agencije u ovome vide potencijalni pad prihoda od razvoja Facebook aplikacija, a oglašivači priliku za veću interakciju. Istina je negdje između. Ova promjena prvenstveno pogoduje malim brendovima koji imaju i manje produkcijske budžete. Veliki brendovi ipak ne bi smjeli upasti u klopku prečestog priređivanja ovakvih natječaja, jer ih ova opcija može izjednačiti s malim brandovima i negativno utjecati na njihov imidž. Istovremeno, aplikacije sada postaju kreativnija platforma i način kako se stranice i brandovi na Facebooku mogu diferencirati. Kroz kreativne aplikacije moguće je ponuditi jedinstveno korisničko iskustvo i ojačati brand poruku.
Promjene koje (ne) donose nova pravila:
Troškovi
Više nije potrebno ulagati u dizajn i programiranje aplikacije kako bi se proveo nagradni natječaj, pa se i troškovi smanjuju.
Brzina
Od ideje do provođenja natječaja ne treba puno – dovoljan je jedan post. Ovo daje i veću slobodu community managerima koji prepoznaju priliku.
Ravnopravnost
Smanjenje troškova i brza implementacija pridonosi izjednačavanju terena za velike i male brandove i poduzeća. Negativni aspekt ravnopravnosti je i izjednačavanje brandova koji su dosad poštovali pravila s onima koji su ih kršili.
Diferencijacija
Aplikacije imaju potencijal postati više komunikacijsko sredstvo, a manje alat. Razvojem originalnih i posebnih aplikacija doprinosi se jačanju branda. Pretjerano korištenje jednostavnih mehanika nagradnih natječaja pridonijet će gubitku osobnosti pojedinih stranica.
Ciljna skupina
Strateški i kreativno osmišljene aplikacije imaju snagu privući određenu ciljnu skupinu. Preveliko korištenje jednostavne mehanike lajkanja za nagradne natječaje potencijalno će privući “krivu” publiku tzv. “lovce na nagrade”.
Doseg
U aplikacije je moguće ugraditi više mehanizama koji pridonose viralnosti i ukupnom dosegu. Kroz redovni sadržaj taj je doseg znatno manji jer nova pravila ne dopuštaju dijeljnje (share) kao mehaniku sudjelovanja u nagradnom natječaju.
Administracija
Unutar aplikacije lako je pratiti aktivnost korisnika, posebice prijave za nagradni natječaj. Kada se teren proširi na zid, komentare i inbox, postaje puno teže pratiti sve prijave, što posljedično utječe i na povećani angažman community managera.
Metrika
Uz pomoć aplikacija jednostavnije i preciznije mogu se definirati ciljevi kampanje i pratiti pojedini parametri. Oslanjanjem na Facebook funkcionalnosti kao mehanizam nagradnih natječaja, mjerenje rezultata postaje teže i nepreciznije.
Pripremio: tim digitalne agencije Proximity
Izvor: Poslovni dnevnik, 03.09.2013.
Oznake: Facebook, community management