Facebook opcija – izražavanja emocija – napunila godinu dana: zašto ih volimo mrziti
Prije godinu dana Facebook je lansirao – REAKCIJE – novu mogućnost izražavanja emocija na Facebook objave -što je u stvari nadogradnja opcije „Sviđa mi se“ (Like).
Ovi imaginarni virtualni animirani emotikoni dali su Facebook korisnicima više od običnog – Palac gore. Osim mogućnosti „lajkanja“ objava na Facebooku, dobili smo pet novih načina izražavanja emocija: Od mogućnosti izražavanja smijeha (HaHa), nevjerice (Wow) do tuge (Sad), ljutnje (Angry) i ljubavi (Love). Kad smo već kod ljubavi, ovi emotikoni su bili baš to, ljubav na prvi pogled.
Kad pogledamo unazad godinu dana, možemo slobodno reći da smo nove načine izražavanja emocija prihvatili s guštom. Dokaz tome je da su Facebook korisnici koristili nove načine izražavanja i dijeljenja emocija više od 300 milijardi puta!
Najčešće korištena reakcija je, pogađate – LJUBAV (LOVE) <3
Facebook emocije – pogled unatrag
Osvrnimo se malo na 2007. kada su ljudi počeli zahtijevati opciju „Ne sviđa mi se“ (Dislike). Bio je to poprilično popularan pokret. Prema anketi provedene od strane YouGov Omnibus, 38% ispitanika su bili za provođenje ove opcije.
Facebook-u je trebalo skoro 10 godina da učini nešto po tom pitanju…i što je učinio? Predstavio je Facebook Reakcije – mogućnost da korisnici reagiraju na tuđe objave s ljubavi, smijehom, nevjericom, tugom ili pak ljutnjom.
No i dalje bez opcije – „Ne sviđa mi se“. Koja nikad neće ni postojati. Iz Facebook-a su to jasno dali do znanja.
Mark Zuckerberg je objasnio:
Tipka „Sviđa mi se“ je stvarno vrijedna jer je to brzi i jednostavan način za izražavanje pozitivnih emocija ili osjećaja na tuđe objave kada druga osoba izloži sebe u svojoj objavi. Ljudi traže opciju „Ne sviđa mi se„ jer žele samo reći – to što si objavio/rekao nije dobro. A to nije nešto što mi mislimo da je dobro. Nećemo omogućiti tu opciju niti smatram da je potrebno provesti glasovanje o tome je li ta ideja dobra ili loša. Mislim da opcija „Ne sviđa mi se“ nije niti društveno niti socijalno dobra niti je dobra za društvo i zajednicu niti bi ohrabrila ljude u dijeljenju vlastitih važnih životnih trenutaka.
Naravno, neki korisnici su i dalje skeptični. I to je vjerojatno razlog zašto su nove Facebook reakcije, tj. emocije imale tako spori početak. Tri mjeseca nakon lansiranja novih mogućnosti izražavanja emocija, studija provedena od strane Quintly pokazala je da nove reakcije čine samo 2,4 posto svih reakcija.
Kako nove facebook reakcije sada stoje?
Facebook reakcije prošle su dugi put od svog nastanka. U nedavnom email-u za Social Pro Daily Facebook je naveo da je u godinu dana od lansiranja učinjeno ukupno 300 milijardi Facebook reakcija na objave.
Nije loše zar ne?
Naravno, nove reakcije se ne mogu natjecati s opcijom „Sviđa mi se“ (korisnici i dalje najviše koriste ovu mogućnosti – točnije – u 95% slučajeva) ali popularnost novih izraza emocija neupitno raste.
Želite znati koje zemlje prednjače u Facebook izražavanju emocija?
Ovo je top 10 zemalja koje najviše koriste izražavanje emocija na Facebooku:
Meksiko
Čile
Surinam
Grčka
Paragvaj
Kostarika
Belize
U.S.
Brazil
Urugvaj
Što se tiče najpopularnije emocije, postoji jedna koja osvaja sva srca. I to je…
Ljubav <3
Emocija – ljubav – čini više od polovice svih reakcija koje su se koristile u ovoj prvoj godini. Nema sumnje, ljubav osvaja sve nagrade.
Naravno, standardna opcije LIKE se ovdje ne ubraja, ona je ipak posebna kategorija.
Facebook također navodi kako je najviše izražavanja ljubavi bilo u vrijeme Božića, logično, kada je ukupni broj svih reakcija u jednom danu bio najveći. Ljubav je i tada bila najpopularnija reakcija.
Kako koristiti Facebook izražavanje emocija?
Ako još uvijek niste počeli koristiti prednosti Facebook izražavanja emocija, nikad nije kasno početi. Ovdje su neki savjeti i strategije koji će vam koristiti:
Dijelite sadržaj koji izaziva snažne emocije. Imajte na umu da se svaka reakcija računa kao „LIKE“. Ovo je vaša prilika da povećate vidljivost vaše objave i da angažirate druge korisnike koji vas prate.
Analizirajte reakcije kako bi dobili uvid u kvalitetu sadržaja vašeg posta. Testirajte različite vrste sadržaja i obratite pozornost na vrstu emocionalne intervencije koju svaki pojedinačni post izaziva. Putem Facebook Insights-a možete doći do analitike vaših objava te zatim te informacije iskoristite kako bi oplemenili vaše poruke tj. objave.
Organizirajte Facebook natjecanje ili anketu te tražite od publike da sudjeluje koristeći Facebook emocije. Na primjer, možete korisnike zamoliti da glasuju i na taj način pomognu odlučiti o novim značajkama proizvoda, imena i slično…Ili jednostavno možete napraviti zabavnu i zanimljivu anketu, kao na primjer ispitivanje o najdražem ukusu sladoleda kod korisnika.
Za kraj
Facebook reakcijama i novim oblicima izražavanja emocija možda je trebalo malo dulje za osvajanje korisnika, ali neupitno je da su danas apsolutni hit.
Čini se da je Facebook ispravno odlučio kada korisnicima nije ispunio želju i realizirao „Ne sviđa mi se“ opciju.
Također, popularnost emocije LJUBAV pokazala nam je kako je Facebook pravo mjesto za širenje ljubavi i podrške.
Izvor: Svitlana Latysheva, blog, Post Planner
Oznake: Facebook korisnici u Hrvatskoj, Facebook, on line mediji