Gerila marketing i izbori III: slučaj Kregar
Večernji list od 15. travnja objavio je zanimljiv članak – Kregaru i Google oružje u borbi s protukandidatima – o zadnjem predizbornom ratu koji je izbio na Internetu. Josip Kregar, nezavisni kandidat za gradonačelnika Zagreba odlučio se za oglašavanje na Googleu: ukoliko biste se odlučili pretraživati internet po pojmu “Miroslav Rožić”, prvi ponuđeni rezultat bio je oglas: “Josipa Kregara za Zagreb” u kojem se navodi kako je Rožić podržao Bandića više puta te upućuje na stranicu hipodrom.hr. U Večernjaku su pojasnili otkud link na zagrebački Hipodrom: „Rožića se time diskreditira, em kao SDP-ova poslušnika, em kao „moralno podobnog”, jer uz njegovo ime u organizacijskom odboru konjičkih utrka stoji i ime ozloglašenog Slobodana Ljubičića.” Na svu sreću pa sam uspjela napraviti print screen ovog pretraživanja jer je oglas misteriozno nestao.
Nije Rožić jedini koji je osjetio gnjev profesora na svojoj koži. Uz „Tatjana Holjevac“, pojavljivala se plaćena „napomena” – Tatjana Holjevac koalira s Bandićem četiri godine. Ona nije alternativa. Kregar je bio nešto blaži bio prema aktualnom zagrebačkom gradonačelniku, dok je HDZ-ovog kandidata Jasena Mesića zaboravio. Premda su sporni oglasi uklonjeni, daleko od toga da se o njima ne priča.
Valja se prisjetiti ne tako davnog izlaganja Vuka Ćosića, web stratega predsjedničke kampanje Danila Turka, koje je održao na konferenciji o političkom marketingu i Internetu PRimjena.com, o kojoj smo i mi pisali.
Po njemu gerila kampanja na internetu ima smisla ukoliko na nju reagiraju klasični mediji. Na ovu je kartu zaigrao Kregar. S dva dvojbena oglasa postigao je ogromnu pozornost. Sredstva koja je Kregar uložio u ovu akciju proporcionalna su vrijednosti nekoliko primjeraka Večernjeg lista, a dobivena vrijednost može se financijski iskazati kao cijena oglasa preko pola stranice tog istog Večernjeg lista uvećana za vrijednost popratnih vijesti u drugim medijima.
Dakle, uz malo razvaljivanja po Googleu eto Vas u jednim od najtiražnijih dnevnih novina. Zauzeo je Kregar pola stranice objašnjavajući kako on samo uzvraća Holjevac i Rožiću za njihove niske udarce jer „oni su prvi počeli” i tako je cijelu priču s neta prenio u primarne medije. I Ćosić bi bio ponosan (ako se zanima za naše igrarije oko lokalnih izbora) jer se o Kregarovu pothvatu priča i dalje – zanimljiv detalj iz kampanje kojeg vrijedi medijski popratiti, a sve “za malo kuna”.
Kregaru je iznimno važno čim više se pojavljivati u medijima. Teško da se sredstvima koja su mu na raspolaganju za kampanju i oglašavanje može uspoređivati sa većinom svojih protivnika. No ne znači uvijek da će sve što je skupo djelovati.
Kliknite na linkove na kraju za više tekstova na temu gerila marketing ili gerila pr ili pak kliknite na ključne riječi pored ili ispod ovog dnevnika.
Oznake: Mediji, izborna kampanja, lokalni izbori, izborna istraživanja, Internet u Hrvatskoj, gerila marketing, gerila pr, Online mediji