Google je vaš prijatelj, a Google Alerts još i veći
Ako ste PR-ovac, press clipping agencije i tvrtka iz Mountain Viewa alati su bez kojih u današnje doba vjerojatno ne možete funkcionirati jer materijala jednostavno ima previše da bi se iz dana u dan iščitavale sve tiskovine ili pregledavali svi portali bez vanjske pomoći. Srećom, tehnologija je tu da nam olakša posao.
Gospoda iz Googlea pobrinula su se da već odavno ne trebate ručno pretraživati web kad vas zanima što je o vašem klijentu napisano – većina PR-ovaca za to koristi ili komercijalne programe ili besplatni Google Alerts, programčić koji na mail šalje obavijest svaki put kad Google indeksira stranicu na kojoj se spominje vaš klijent, vaši osobni interesi ili što god drugo da zaželite. Ako ga dosad niste upotrebljavali, počnite, jer postoji velika vjerojatnost da će vam promijeniti način na koji pratite vijesti. Ovo se naročito odnosi na krizne situacije, u kojima je svaka minuta bitna.
E sad, nisu stvari tako jednostavne kao što se na prvi pogled čine. Nit’ je Google savršen, nit’ većina ljudi zna za postojanje Google operatora, koji su predivna stvar: uz malo tipkanja mogu isključiti većinu stvari koje bi dobili na Google Alerts, a da ih ne želite. Jednom kad ih naučite, vrijeme pretrage skratit će se barem dvostruko. No to nije jedina mogućnost koju Google Alerts pruža. The Buzz Bin je poprilično dobro ocrtao neke od prednosti Google Alertsa kada ga se koristi pravilno pa vam ih ovdje donosimo:
Pratite klijenta
Većina PR-ovaca koristi upravo ovu funkciju Google Alertsa. Ukucate ono što želite guglati (uz pomoć operatora, dakako), rezultate postavite na „sve“, a vrijeme slanja maila na „kad se dogodi“.
Pratite linkove
Želite obavijest ako netko linka vašu ili stranicu vašeg klijenta? Nema problema. Upišite link u sljedećem obliku: link:http://www.manjgura.hr
Pratite krađu sadržaja
Kao uputu za pretraživanje stavite neku rečenicu iz materijala svog klijenta ili svoje stranice, dovoljno posebnu da se rijetko kad može slučajno dogoditi da netko napiše takvu istu.
Pratite određenu stranicu
Upišete termin za pretraživanje i link s kojeg želite da se pretražuje, na primjer „politika“ site: http://www.manjgura.hr.
Pratite konkurenciju
Treba li uopće objašnjavati? 😀
Nekima od vas možda se ove upute čine očiglednima i samorazumljivima, ali nadamo se da smo barem nekom uspjeli dati dobru ideju. Googleovi proizvod nas iz dana u dan ne prestaju oduševljavati, a Google Alerts samo je jedan od brojnih Googleovih dodatnih sadržaja koje vrijedi isprobati.
Oznake: Google