U Business.hr-u o razvoju oglašavanja na Facebooku
U petak 02.03.2012. u Business.hr-u objavljen je članak pod nazivom Facebook – najbrže rastajući kanal za oglas. Stručnjaci, Ivan Brezak Brkan – vlasnik konzultantske tvrtke Accumen Connect i glavni urednik portala Netokracija, Nebojša Grbačić – community manager i suvlasnik start-upa Woohoo.hr i Daniel Ackermann – suvlasnik tvrtke iStudio, specijalizirane za marketing na društvenim mrežama, smatraju Facebook koristan i jeftin kanal za oglašavanje. Budući da često pišemo o prednostima Facebooka u odnosima s javnošću, u nastavku teksta prenosimo najvažnije komentare i razmatranja stručnjaka o razvoju digitalnog oglašavanja na Facebooku.
- U 2012. godini Facebook će prijeći Google po vrijednosti displaya odnosno grafičkog oglašavanja.
- Na grafičko će oglašavanje Facebook zaraditi 5,3 milijarde dolara – predviđa Brezak Brkan
- Prednost Facebooka je što je lakše targetirati ciljnu skupinu, lakše se dolazi do fanova i znatno je lakša konverzija korisni u – kupca smatra Grbačić, a glavni urednik Netokracije kaže da potencijal i mogućnosti oglašavanja na društvenim mrežama leže u ciljanju korisnika sa specifičnim informacijama i ciljanju sadržaja.
- U Hrvatskoj ova se društvena mreža sve više koristi za oglašavanje, ali se grafički materijali ne prilagođavaju niti se tekst posebno piše kako bi bio primamljiv, a to je veliki propust u oglašavanju napomenuo je Brezak Brkan.
- Žalosno je vidjeti neke kompanije organiziraju nagradne igre na “lajkanje” što je Facebook zabranio iz izuzetno dobrih razloga (ponajviše laka manipulacije) i to je prvi “zakon” Facebooka upozorio je Grbačić.
- Daljnji smjer razvoja, po riječima vlasnika Accumen Connect, je prilagođavanje oglasa pojedinim korisnicima, pri čemu će najveću korist imati oglašivači koji testiraju svoje oglase i spremni su eksperimentirati kako bi dugoročno profitirali.
- Čak ni recesija neće omest daljnji razvoj smatra Ackermann, jer rezultati za klijenta i dalje su jako dobri stoga se očekuje daljnji rast budžeta za oglašavanje na društvenim mrežama. U vrijeme recesije kompanije traže nove oblike oglašavanja preko kojih će se za manje novca postići jednake ili bolje rezultate, a Facebook je takav kanal zaključio je suvlasnik iStudija.
I za kraj izdvajamo Grbačićevu izjavu o očekivanjima digitalnog oglašavanja na Facebooku, a vi sami donesite odluku kako će te se oglašavati: “Očekujem rast, rast i još malo rasta”.
Oznake: Facebook, online oglašavanje, broj Facebook korisnika u Hrvatskoj, oglašavanje