IdejaX opravdala visoka očekivanja
Dojmovi su se slegli, pa sada hladne glave možemo o prvoj IdejiX. Za početak čestitke kolegama iz Hure i svima koje ona zastupa. Održana IdejaX nešto je na što mogu biti ponosni. Bilo je poučnih predavanja, zanimljivih diskusija, zabavnih tuluma, a uz sve to i nagrada za najuspješnije kampanje.
Nagradama X okrunjene su najbolje kampanje u kreativnom oglašavanju. Agencijom godine proglašena je ona Brukete i Žinića, a Grand Prix dodijeljen je BBDO-u za kampanju HAK-a. Ostale nagrađene možete naći ovdje. Uz klasične kampanje, posebno su nagrađene i najbolje online kampanje. Mixx nagrade organizirao je IAB prema međunarodno određenim kriterijima. Dodijeljeno je 7 nagrada po ciljevima kampanje, uz nagradu Best in Show, za najkvalitetniju online kampanju godine. Apsolutni pobjednik Mixx-a je McCann Digipark, koji je nagrađen četirima nagradama, uključujući i onom za najbolju kampanju. Tako da je najboljom digitalnom kampanjom godine proglašena Toshiba Choose your color. Koje su ostale nagrađene kampanje možete vidjeti ovdje.
Što se predavanja tiče – među svim stranim kreativcima i stručnjacima, najbolji dojam ostavio je amerikanac bjeloruskih korijena Gary Waynerchuk, kojeg smo na stranicama Manjgure već i predstavili. Ujedno i najzvučnije ime IdejeX, opravdao je visoka očekivanja na posljednjem predavanju ovogodišnje konferencije. Za razliku od ostalih predavača, Gary je naglasio da zbog razlike u kulturi, veličini tržišta i tehnološkog razvoja, neće objašnjavati kako da uspješne američke kampanje copy/paste-ati u Hrvatskoj. Pričao je o trendovima i značaju online-a. Na konferenciji Gary je prezentirao i svoju novu knjigu The Thank You Economy. Iako zvuči kao još jedna prazna fraza, jedan je od najprodavanijih naslova na Amazonu. Gary je svoju Thank You filozofiju objasnio i na primjeru: čovjeka koji je naručio veću količinu vina na Garyevoj online vinoteci, istražio je i provjerio što voli, preko društvenih mreža naravno. Saznao je kako je čovjek strastveni navijač baseball kluba iz Chicaga. Poslao mu je potpisani dres njegovog najdražeg igrača, kao zahvalu za kupnju vina na njegovim stranicama. Kupac se nakon toga i javio, s porukom – dosad sam kupovao uglavnom u istoj vinariji u Chicagu i tamo sam dosad potrošio više od milijun dolara, ali nakon vašeg dara, obvezan sam poslovati doživotno samo s vama. Tako da je Gary pokazao da Thank You Economy doista funkcionira.
Dao je i par dobrih savjeta, poput:
- http://search.twitter.com/ je nešto veoma korisno i počnite ga koristiti, ako to već ne radite
- Nemojte ovisiti o zasebnim društvenim mrežama. Vaš cilj je vaš korisnik, ako s njim komunicirate kako treba, on će vas pronaći na svim kanalima i mrežama.
- Trend koji u marketingu dolazi je targetiranje stvarnih korisnika. Kompanije ne žele trošiti na kampanje koje dopiru do publike koju tek u manjem djelu čine stavrni korisnici branda. Tako će kompanije poput Nikea poslati nove tenisice nekome za koga na društvenim mrežama vide da rekreativno trči i slično. Iako je domaća publika to slušala s nevjericom, Gary nas je uvjeravao da će taj trend uskoro stići i do nas.
U svakom slučaju, IdejaX se već na prvu pokazala kao vrlo značajna regionalna konferencija, koja otkriva i diktira trendove u oglašavanju. Ponovilo se dogodine i one nakon nje i one nakon nje…
Oznake: IdejaX nagrada, Mixx nagrada, marketing nagrade