Izborni šalabahter: Kampanja za kampanjce iz Zagreba seli u Split
Eto, Izborni šalabahter – Seminar o lokalnim izborima 2009. održao se u petak u Zagrebu, i mislim da svima koji nisu bili može biti žao. 🙂
Ali, još će i Split 13. ožujka ugostiti stručnjake za izborni sustav, politički marketing, medijske nastupe, istraživanja javnog mnijenja te nove tehnologije koje će dati svoje viđenje trenutne političke situacije i pomoći svim onima koji kampanju dodrađuju u zadnji čas. A zaista je zadnji čas, još dva mjeseca i svi gradovi i općine će imati svoje župane, gradonačelnike, načelnike i druge koji će kreirati budućnost svojih građana. Ili barem velikim dijelom sudjelovati u kreiranju budućnosti.
O novom zakonskom okviru i svim promjenama koje donosi, govorio je dr.sc. Goran Čular s Fakulteta političkih znanosti. Osvrnuo se na sve važnije točke novog Zakona. A u sjećanju posebno ostaje izjava: “Kandidat danas može biti bilo koji čudak”.
Marijana Grbeša je kako je i bilo najavljeno, govorila o personalizaciji izbora, trendu koji je omogućen novim zakonskim okvirom, a čije tendencije viđamo posebno u novim licima poput poduzetnika i visoko personaliziranih političkih imena koja zasnivaju kampanju na sebi.
Posebno zanimljiv bio je Dragan Bagić s Filozofskog fakulteta koji je objasnio nazočnima ulogu istraživanja javnog mnijenja na lokalnim izborima. Najveće zanimanje pobudilo je ni manje ni više doli pitanje o tzv. naručenim anketama. Postoje li? Gdje? Kako? Odgovor na ovo pitanje neću vam još dati, ali sam iz svoje perspektive uvidjela koliko smo skloni vjerovati u negativne mogućnosti bez da promislimo kome one zapravo koriste.
Domagoj Bebić s Fakulteta političkih znanosti razradio je ulogu novih medija u kampanji. I zaista, htjeli ne htjeli priznati, oni koji uoče sve prednosti interneta i e-komunikacije mogu sagraditi sebi stanovitu prednost i otvoriti svoja vrata građanstvu. Koristi su mnogostruke, ali kao i u svemu potrebno je mnogo vremena i truda da bi se ostvario ciilj, uspješna kampanja i povezanost s glasačima.
Naš Krešimir Macan održao je predavanje o izbornim stožerima i terenskoj kampanji. Objasnio je sve likove koji su potrebni da bi izborni stožer ostvario svoju funkciju – pobjedu na izborima. Meni je posebno zanimljiv dio bio o terenskoj kampanji i kreiranju poruke. Svima nam je zapelo za oko ona Obamina “Change” koja izgleda kao da ju je svatko mogao smisliti, a iza nje stoji puno istraživanja i razmišljanja. Razumljivost i smislenost, to je ono što treba dobra poruka imati.
Marijana i Krešo zajedno su održali predavanje o komunikaciji s medijima u vrijeme izbora, navodivši zanimljive primjere i iz svoje perspektive objasnili trendove, ali i greške u koracima tokom komunikacije s medijima, koja danas više nije isključivo ograničena na predizborno vrijeme, već traje cijelo mandatno razdoblje.
Šećer na kraju bio je Tomislav Klauški, kolumnist Index.hr-a koji je iskreno i otvoreno progovorio o vječnoj borbi novinara i PR-ovaca, te dao par korisnih savjeta u ophođenju s novinarima. Strpljivo je i odgovarao na pitanja poput onih neugodnih o kupnji medijskog prostora ili pak novinarskom reketu.
Za kraj, mogu samo reći, da sam sad još sigurnija da će ovi lokalni izbori ponuditi mnoga iznenađenja i ako već sada mislite da znate pobjednike, varate se. Novi zakon, personalizacija, raznovrsnost kampanje i neodlučni birači samo su dio velike akcije u politici. Znate li i vi tko će biti Vaš slijedeći gradonačelnik?
Ako vam treba više informacija o lokalnim izborima pratite možete pratiti specijalizirani portal Lokalni izbori 2009 ili pak grupu na Facebooku istog imena – Lokalni izbori 2009. Za Split se također možete prijaviti putem Facebooka ili portala, a za više tekstova na temu lokalnih izbora, kliknite na ključne riječi pored dnevnika.
Oznake: Krešimir Macan, izbori, izborna kampanja, lokalni izbori, izborna istraživanja