Izlazna anketa IPSOS-a precizno pogodila konačne rezultate parlamentarnih izbora
"Izlazne ankete jedini su alat da doznamo tko je za koga glasao tj. kakav je profil birača pojedinih stranka i kada su birači odlučili za koga će glasati. Potvrđuje se da Hrvatska od 2000. godine ima vrlo profesionalno istraživanje javnog mnijenja i niz ciklusa imamo izlazne ankete koje su uvijek unutar statističke pogreške istraživanja. A ovaj puta je rezultat gotovo točan i treba biti ponosan da imamo tako profesionalno istraživanje tržišta i da imamo takve instrumente, jer se onda svi možemo na njih osloniti", zaključio je Macan.
I na ovogodišnjim parlamentarnim izborima u Hrvatskoj se izlazna anketa agencije Ipsos Puls pokazala prilično preciznom u prognoziranju raspodjele mandata i “pogriješila” u samo dva od 140 mandata koliko ih se u Hrvatski sabor bira u 10 izbornih jedinica u Hrvatskoj. Nastavlja se trend izlaznih anketa kao jako preciznih jer su i 2020. davale HDZ 62 mandata te Restart koaliciji 43 – dok je rezultat u konačnici bio u Hrvatskoj 63:41. Važno je napomenuti da se izlazne ankete rade samo za 10 izbornih jedinica u Hrvatskoj, tako da se trebaju uspoređivati konačni rezultati mandata bez 3 mandata iz dijaspore.
Izlazna anketa je istraživačka metoda koja se koristi u političkim i drugim istraživanjima kako bi se prikupili podaci o mišljenjima, stavovima ili ponašanju ispitanika odmah nakon što su obavili određenu aktivnost, u ovome slučaju glasanja na izborima. Ova vrsta ankete jedine omogućuje istraživačima da uz informaciju za koga su glasali, prikupe i osnovne sociodemografske podatke o biračima kako bi znali u konačnici koji je profil birača pojedinih stranaka, ali i neka druga pitanja.
Kako bi dobili konkretniju sliku o kretanju biračkog raspoloženja u posljednjih nekoliko tjedana kroz predizborna istraživanja, u dokumentu izborna istraživanja i broj mandata možete pogledati i usporediti ukupno kretanje i procjene predizbornih istraživanja, izlazne ankete te konačnih rezultata izbora.
Izbori 2024. – pregled predizbornih istraživanja po izbornim jedinicama
PR stručnjak i direktor Manjgure Krešimir Macan ističe da Ipsos nije točno predvidio samo dva od 140 mandata te je izrazio iznimno zadovoljstvo rezultatima kad se uspoređuju izlazne ankete i rezultati DIP-a.
“Želja mi je da se ovaj uspjeh Ipsosa što više predstavi u javnosti kako bi ona vidjela da istraživanja javnog mnijenja ne određuju rezultate izbora već samo pokazuju raspoloženje u danom trenutku. I drugo, precizna izlazna anketa već na početku izborne noći omogućava vam da znate što se događa s izborima”, rekao je novinskoj agenciji HINA u kratkoj analizi pod naslovom Izlazna anketa ovaj put je skoro potpuno pogodila rezultate izbora.
Te dodao da su točnost izlaznih anketa potvrdili su rezultati DIP-a koji su došli nevjerojatno brzo, izrazivši, kao čovjek koji radi i analizira izbore, zadovoljstvo izbornom infrastrukturom, razinom profesionalnosti i agencija i DIP-a.
“Izlazne ankete jedini su alat da doznamo tko je za koga glasao tj. kakav je profil birača pojedinih stranka i kada su birači odlučili za koga će glasati. Potvrđuje se da Hrvatska od 2000. godine ima vrlo profesionalno istraživanje javnog mnijenja i niz ciklusa imamo izlazne ankete koje su uvijek unutar statističke pogreške istraživanja. A ovaj puta je rezultat gotovo točan i treba biti ponosan da imamo tako profesionalno istraživanje tržišta i da imamo takve instrumente, jer se onda svi možemo na njih osloniti”, zaključio je Macan.
Općenito ako se 2024. usporedi s 2020. godinom vidljivo je da su i preizborna istraživanja puno preciznije pokazivala preferencije birača nego prije 4 godine – usporedite sami što su tada predviđale da bi konačan rezultat bio HDZ 63 Restart koalicija 41 – Rezultati parlamentarnih izbora 2015. i 2016. i zadnjih anketa za izbore 2020.
Oznake: Politika, izbori 2024, izborna istraživanja, Rijeke pravde, HDZ, izlazne ankete, parlamentarni izbori, ankete izbori, istraživanja javnog mnijenja, parlamentarni izbori u Hrvatskoj, izboriPročitajte i…