Kako biti dobar šef?
Dobri šefovi nisu dobri samo na papiru, njihovi postupci čine ih takvima. Prema Jeffu Hadenu s portala Inc.com, primjenjujete li pet niže opisanih postupaka, pored dobrih poslovnih rezultata, postići ćete i nešto još vrjednije: vaši će zaposlenici sustavno napredovati, poboljšavati se te ostvarivati osobna postignuća. Osim što čitav proces postizanja poslovnih ciljeva čini zanimljivijim, vrijednost spomenutih postignuća ogleda se i u samim poslovnim rezultatima. Ovom se temom bave mnogi stručnjaci iz različitih područja, a njome se na svom blogu pozabavila i Dragana Đermanović.
U nastavku donosimo pet postupaka koji razlikuju izvrsnog šefa od tek (možda) uspješnog.
- Radite na razvoju svakog zaposlenika. Bez dobrih zaposlenika nemate šanse za uspjeh, barem ne na duge staze. Zaposlenici postižu ono za što su sposobni, stoga je zadatak šefa da osigura unapređenje sposobnosti: trening, mentorstvo i prilike koje zaposlenici trebaju i zaslužuju. Odvojite vrijeme za rad s ljudima i rezultati ne mogu izostati.
- Probleme rješavajte odmah. Neriješeni problemi ubijaju moral tima; međusobni sukobi, neuspješni zadaci i umor uzimaju danak i kod poslovnih rezultata. Na šefu je da radi na motivaciji i entuzijazmu tima – izbjegava li suočavanje s problemima, brzo će izgubiti poštovanje, bez kojeg nema uspješnog vodstva. Šef ne smije zanemarivati ni najmanje probleme, a još manje se nadati da će oni nestati sami od sebe.
- Spašavajte najgoreg zaposlenika. Gotovo svaki tim ima zaposlenika koji je „pao u nemilost“, bilo da je propustio napraviti važan zadatak, neprimjereno se ponio na sastanku ili jednostavno ne uspijeva uhvatiti ritam. Dobar šef neće se naprasno riješiti najslabije karike, već poraditi na poboljšanju. To ne podrazumijeva snižavanje profesionalnih standarda, nego pojačanje mentorstva.
- Služite drugima, a ne sebi. Čestitke zaposleniku na rezultatima ne smiju uključivati i samohvalu šefu koji je to sve omogućio i vodio. Uspjeh tima jest i uspjeh šefa, ne treba to dodatno naglašavati. Kada pomognete „posrnulom“ zaposleniku, ne zaboravite da treba čestitati njemu, a ne vama. Vi ste samo činili ono što izvrstan šef treba činiti. I na koncu, ne tražite od zaposlenika da rade ono što vi ne želite.
- Ne zaboravite kako ste vi počeli. Smatrati sebi podređene manje vrijedima ili važnima ne čini uslugu vašem autoritetu. Naprotiv. Dobar šef ne odbija razgovarati sa svojim zaposlenicima i o manje značajnim stvarima. Postavite pitanje, pokažite interes za njegove probleme, ne propustite priliku motivirati, nadahnuti i podržati zaposlenika. Što ste više pozicionirani, to je vaš utjecaj u tom smislu veći, kao i dužnost da činite pozitivne pomake. Ovih pet postupka zasigurno mogu pospješiti internu komunikaciju u svakoj tvrtki, jer koliko god se trudili ostvariti što bolje rezultate, zanemarite li internu javnost, to će se prije ili kasnije odraziti i na vanjsku.
Pročitajte i…