10 zlatnih savjeta za svakog PR-ovca

Odnosi s javnošću su zanimanje koje karakterizira brz ritam obavljanja posla i čitav niz rokova do kojih treba ispuniti određene zadatke. Iz iskustva znam da balansiranje između nekoliko projekata odjednom može dovesti mladog PR početnika do samog ruba, a pritisak koji put može jednostavno biti prevelik za podnijeti. Znam, vidjeli ste i slušali mnoge stručnjake za odnose s javnošću uživo ili na televiziji i svi su vam se oni činili tako opušteni i sigurni u to što govore te ostavljali dojam nepobjedivosti u svakoj debati.

Vjerujte mi, svi su oni na početku svojih karijera imali barem poneku krizu i pitali se što im sve to treba u životu. Otkrit ću vam malu tajnu, neki od njih imaju ih i dan-danas.

Nedavno mi je jedan prijatelj i suradnik rekao: “Znaš Gordane, PR je struka u kojoj mladi čovjek može jako brzo izgorjeti ako se ne pazi.” U pravu je, promislio sam. Jesmo li svi, prema tome, unaprijed osuđeni na propast? “Ključ je u umjerenosti”, nastavlja moj prijatelj poput mudrog Aristotela u Nikomahovoj etici, ali kako naći tu toliko željenu sredinu u poslu koji ne poznaje ni vrijeme ni mjesto i svakim danom donosi nova iznenađenja?

Srećom, doktor Google ima odgovor na sve te nam je ponudio, drage moje kolege pripravnici, asistenti, mlađi savjetnici za odnose s javnošću ili kako se već zovete u svom malom svemiru koji ured se zove, nekoliko savjeta kako prebroditi povremene “gubitke koncentracije”:

1. Zadržite zdravo viđenje posla kojim se bavite. Ne izvodimo komplicirane kirurške zahvate, borimo u ratovima ili pak balansiramo na užetu iznad jame pune hijena. OK, koji put se možda čini da je tako, ali iako je posao koji obavljamo važan i ima nekog smisla, nije opet nešto oko čega treba plakati i gubiti živce. Stres je ubojica, zapamtite to dobro.

2. Zaigrajte igru “Koji bi mogao biti najgori ishod situacije?” Kada ste zatrpani poslom ili pod stresom, jednostavno se zapitajte: “Što je najgore što se može dogoditi ako propustim rok, pogriješim ili uzrujam šefa?” Vjerujte da odgovori nisu toliko grozni koliko vam se to možda čini na prvi pogled.

3. Nemojte biti toliko osjetljivi. Šef ili klijenti kritiziraju vas, ili što je još gore, vaš rad. Jako je važno za uspjeh u karijeri i životu naučiti pravilno primati konstruktivne (pa čak i negativne) povratne informacije. Neće se svima u svakom trenutku sviđati ono što radite. Razvijte sposobnost primanja prijedloga ili kritike i nastojte izvući ono najbolje iz njih, a ne gubiti vrijeme na ono negativno.

4. Prvo gasite veće, a tek onda manje požare. Naučite kako odrediti prioritete i procijeniti koji zadaci hitno zahtjevaju vašu pažnju. Spomenuta igra iz točke 2. bi vam tu mogla biti od pomoći.

5. Zauzmite se za sebe. Ako kažete “da” na sve, bez da ste pri tom dali do znanja svojim klijentima i nadređenima koliko je važnost ostalih poslova na kojima radite, naći ćete se u zagušenju. Odnosi s javnošću su struka u kojoj će vas obasipati s onoliko posla koliko možete podnijeti. Radite na onoliko klijenata na koliko mislite da možete, ali nemojte nikako dopustiti da zbog toga pati kvaliteta vašeg rada.

6. Napravite mali odmak od svega. Ako osjetite da vam posao koji tog trenutka obavljate podiže razinu stresa, odmorite se na trenutak prije nego što situacija u vašoj glavi dosegne kritičnu fazu. Ustanite, popijte nešto (makar to bila obična voda, a ne neka malo bolja rakija), rastegnite se, prošetajte se po obližnjem parku. Par dobrih udisaja daleko od vašeg radnog stola mogu biti od velike pomoći.

7. Pronađite mentora. Podrazumijeva se da je to kolega ili prijatelj kojeg pošujete i vjerujete mu. Pronađite suradnika koji ostaje hladan čak i u najintenzivnijim trenucima. Prođite neke ideje ili zatražite pomoć oko svojih nedoumica kod ove osobe kako bi mogli dobiti jasniju sliku situacije. Teško je ostati sabran u stresnom okruženju.

8. Nemojte se obazirati na nervozne suradnike ili prijatelje. Svatko je barem jednom imao negativno iskustvo s nekim svojim suradnikom. Ponekad se i najbeznačajniji incident može pretvoriti u ogromnu priču ako reagiramo odmah i pridamo joj previše važnosti. Bolje je jednostavno koji put stati na loptu, malo promisliti i pustiti da prođe koji dan. U slučaju da vas i nakon toga još nešto muči, podijelite svoje viđenje priče s nekim od suradnika ili pak mentorom.

9. Ugasite telefon/ kompjuter. Jeste li “vezani” pupčanom vrpcom za svoj uređaj? Nastojte ne provjeravati poslovni mail ili SMS poruke svake tri minute. Odredite periode u vašem danu kada nećete provjeravati svoju električnu poštu barem na pola sata. To se inače zove zakonom regulirana pauza na koju svaki radnik ima pravo tijekom radnog dana, ako slučajno niste znali. Iznenadit ćete se koliko se toga može napraviti nakon što se glava malo odmori.

10. Navečer pročitajte knjigu, bavite se nekim sportom ili se jednostavno napokon naspavajte. Mozgu nešto mora poslužiti da se malo isključi kako bi sljedeći dan normalno funkcionirao.

I na kraju najbolji savjet od svih: ne zaboravite se smijati. Smijeh s kolegama i prijateljima pa čak i sa samim sobom sve liječi.

Originalan članak je objavljen 21. lipnja 2015.

Oznake: , ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3