Kako misliš PR nije kreativan?

PR nije metafora. PR i nevidljivo pretvara u vidljivo. Manjgura zna kako.

Ja sam umjetnica. I ne mislim na fotografiju kojom se „rekreativno“ bavim ili na (zakržljalo) crtanje koje ponovno ispunjava moju svakodnevnicu. Ja sam umjetnica jer je upravo to i PR – oblik umjetnosti koji uključuje i pisani i vizualni izričaj s jedinstvenim ciljem – da takav sadržaj svi vide i da o njemu svi pričaju. Ili barem oni na koje ciljamo, oni koje želimo dosegnuti.

Umijeće PR-a leži u činjenici da djeluje kao detektor dobrih priča koje nestrpljivo čekaju da budu ispričane javnosti, da spretno oblikuje poruke, da razluči važno od manje važnog i, naposljetku, da ono nevidljivo vješto pretvori u vidljivo. Pritom je ovdje ključna umjetnost (pisane) riječi koja nam omogućava da nešto ispričamo na više načina, prilagodimo različitim publikama, različitim kanalima. Prava umjetnost, kažem vam.

No, budući da je digitalna (r)evolucija rezultirala bujicom različitih kanala i alata, i njihovo je korištenje postalo svojevrsni imperativ u odnosima s javnošću. A PR se u tome svemu dobro snašao i tu je dodatno iskoračila njegova kreativna strana. Danas, kada govorimo o prezasićenom medijskom prostoru, PR mora koristiti različite alate i kanale kako bi željena poruka ili sadržaj dosegnuli ciljanu publiku. Drugim riječima, upravo zbog zasićenog prostora imate jako malo vremena kako biste zainteresirali publiku da konzumira vaš sadržaj, odnosno da prepozna značaj i korist sadržaja koji ste za njih kreirali. Kreacije – i ovo je još jedna riječ koja vrlo jasno opisuje PR.

Iz tog razloga, važno je naglasiti kako pričanje priče danas mora pratiti interaktivan, vizualni sadržaj koji će dovoljno zainteresirati publiku budući da bez sadržaja nema ni – publike. Tu se, pritom, ističu video sadržaji, infografike, gifovi, meme, fotografije (koje su i same po sadrže poruke) koji moraju sadržavati krajnje ishode kako bi zainteresirali publiku (jer se mi ipak ne bavimo marketingom). I sve ovo vrijedi za različite sektore u kojima djelujete. Kombiniranje, kreativno kombiniranje i upravo je zbog toga PR i više nego kreativan.

Primjerice, proizvođač škotskog viskija Johnnie Walker, povodom Međunarodnog dana žena u SAD-u, lansirao je žensku inačicu ovog pića pod nazivom Jane Walker. Na taj način ne samo da su se htjeli približiti žene koje u manjem postotku konzumiraju proizvod, već su uspjeli postići upravo ono o čemu je maloprije bila riječ – da brand sam po sebi dobije dodatnu vidljivost i u onoj skupini u kojoj žele povećati prodaju ovog proizvoda. Osim toga, kako tvrde u izjavi, uspjeli su na taj način doprinijeti i promicanju ravnopravnosti spolova te kroz prodaju osigurati dio sredstava za podršku organizacijama koje promiču žene. Ako malo “izguglate” Jane Walker, naići ćete na pregršt objava na različitim portalima, kao i na društvenim mrežama. Kreativnost SVAKAKO leži i u odabiru kanala na koje želimo plasirati određenu temu, a ovdje ćete naići i na lifestyle platforme koje upravo i okupljaju željenu publiku.

Prisjetimo se i kako je Vindija prije više od godinu dana na tržište lansirala novo pakiranje legendarnog ‘z bregov pudinga od čokolade i vanilije – odlična PR priča nakon višegodišnjeg osluškivanja tržišta i skupljanja prijedloga samih od potrošača, posebice putem društvenih mreža. Mnogi su portali pisali o izazovima prilikom otvaranja ovog mliječnog proizvoda koji je poznaju generacije i generacije, nakon čega je Vindija istupila sa sretnom viješću. Ono što najvažnije u ovoj priči – navedenu su promjenu primijetili i pozdravili brojni potrošači, krajnji kupci, što upućuje da je cilj uspješno postignut cilj – ispunjena je želja mnogih koji su dijelili svoja “neuspješna” iskustva u otvaranju najboljeg pudinga.

Zato, kada te netko ponovno bude upitao što ti zapravo radiš, reci mu da si umjetnik. A ako i dalje misliš da PR nije kreativan, možda PR ipak nije za tebe.

Oznake: , , , , , ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3