Kako novi Facebook gumbi pomažu oglašavanju preko društvenih mreža
Ranije su ove godine krenule glasine da Facebook testira nove opcije, namijenjene poboljšanju prodaje preko društvenih mreža. Tako se nagađalo kako će se, uz svepopularni gumb Sviđa mi se (Like), Facebook fotografije fan stranica nadopuniti i gumbima Want (Želim) i Collect (Skupljam). Glasine su potvrđene prije nekoliko dana kad je Facebook objavio da, u suradnji s nekoliko tvrtki, uistinu testira nove opcije.
Evo kako izgledaju novi gumbi (klik za veći prikaz):
Funkcija Want i Collect gumba je sastavljanje lista, odnosno albuma proizvoda koje korisnik želi posjedovati. Klikom na Want korisnik sliku željenog proizvoda stavlja u posebnu kategoriju, prigodno nazvanu Wishlist (lista želja). Klikom na Collect sprema ih u albume pod nazivom Products (Proizvodi). Ovisno o tome što je korisnikovu oku drago, album može se nazvati po kategorijama proizvoda koji se u njega stavljaju, pa bi tako album nazvan „Omiljeni slatkiši“ sadržavao slike bombona, čokolada, keksa i sličnih proizvoda brojnih konditora , dok bi album „Odjeća“ sadržavao veste, hlače, haljine, donje rublje i ostale slike tog sadržaja. Kako korisnik surfa po fan stranicama proizvođača, tako skuplja predmete koji su mu zanimljivi u jedan album. Kasnije ih može pregledavati , a uz pomoć opcije Kupi koja se također najavljuje, kliknuti na link koji će ga odvesti na stranicu s koje može kupiti proizvod.
Zbog čega je ovo bitno?
Nakon sponzoriranih objava, albumi slika sa proizvodima koje korisnik želi imati dodatna su integracija oglašavanja sa korisničkim objavama u samom feedu. Oglasi na Facebooku dosad su stajali sa strane samog feeda, čime su korisnici lako mogli razlikovati oglasni dio stranice od dijela sa sadržajem i objavama, a logika nalaže da su tako bili manje uočljivi. Want gumb bi trebao promijeniti takav način oglašavanja: album će se pojaviti izravno na feedu, između statusa, slika i linkova koje korisnici sami dijele. Klikom na gumb i kreiranjem albuma, korisnici će zapravo sami nuditi reklame svojim prijateljima. Kako prijatelji rado listaju galerije, nesumnjivo će prolistati i galeriju s proizvodima, možda i sami nešto označiti. Pametan potez, naročito za tvrtku posrnulu na burzi koja se sve teže dokazuje oglašivačima, koji već duže vrijeme izražavaju sumnju u korisnost Facebooka kao marketinškog alata.
Nove liste i albumi podsjećaju na Pinterest, u kojem korisnici također stavljaju slike u željene albume. Razlika je u tomu što Pinterest još uvijek nema prodajnu komponentu, dok novi Facebookovi alati postaju sve više orijentirani na prodaju upravo preko Facebooka. Tako su, osim Want gumba, prošli tjedan predstavili i novu opciju Gifts (Darovi) u kojoj svoje prijatelje kupnjom direktno preko društvene mreže možete darivati raznim predmetima. Korisnici će dakle, veoma ubrzo, imati i listu želja svojih prijatelja, i opciju poklanjanja. Sezona blagdana se približava, a upravo su blagdani vrijeme kad se najviše troši – na poklone.
Oznake: društvene mreže, Oglašavanje preko društvenih mreža