Macan i Čolak u DBL Podcastu: Komunikacija je sve što radite

Krešimir Macan, Marja Čolak i Siniša Drobnjak

Osnivač i direktor agencije Manjgura i komunikacijski stručnjak Krešimir Macan i savjetnica za odnose s javnošću Marja Čolak gostovali su u osmom DBL Podcastu urednika i voditelja Siniše Drobnjaka na temu komunikacije. Drobnjak, inače ekspert za osobnu i poslovnu transformaciju, osnivač je D Business Leadership Summita, koji će se ove godine peti put održati od 21. do 23. studenog 2024. u Zagrebu, s najjačim programom dosad i Krešimirom Macanom kao jednim od sudionika. U podcastu su se dotakli i pitanja što je to zapravo komunikacija.

”Komunikacija je sve što radite. Što je po definiciji PR? Reputacija. Što je onda ta reputacija? Kombinacija onoga što radite, što govorite o tome i što drugi govore o vama. I onda to ide u krug. Ako vi govorite da dobro radite, netko to potvrdi, onda će netko doći probati. Neki kažu da smo mi spin doktori, kao kad me dijete pitalo ‘što ti to liječiš?’.  Mi liječimo u stvari ove koji ne pričaju o sebi. Dakle, oni koji dobro rade, najčešće onda ne pričaju o sebi“, pojašnjava Macan.

Krešimir Macan

Čolak dodaje kako je komunikacija osnova svakog odnosa, da ne postoji odnos bez komunikacije i da je često izostanak komunikacije snažna poruka o odnosu.

”Komunikacija, naravno, ne mora biti samo riječ. Nekad je gesta puno snažnija. Imamo primjer Baby Lasagne,  gdje je prvo Vlada RH prepoznala priliku da ga nagradi s 50.000 eura za doprinos promidžbi Hrvatske. Gdje je Baby Lasagna također prepoznao da sad nije trenutak da uzme tih 50.000, nego da ih pokloni u humanitarne svrhe i prepoznao je da to treba biti Zavod za onkologiju i pedijatriju. Ovdje su svi svi dobili, iako su se na neki način nečega odrekli. To su geste, to su odluke koje su doprinijele odnosu prema njegovoj publici i prema publici Vlade, odnosno općoj javnosti”, ističe Čolak.

Osvrćući se na uspješnu komunikaciju kad su u pitanju poslovne konferencije, Čolak je rekla kako klijent često dođe s jednim ciljem, ali u razgovoru shvati da može ostvariti i dodatne ciljeve, a najveće je umijeće moći se stalno prilagođavati tijekom projekta. Ovo je bio slučaj i s klijentima s čijim je projektima Manjgura ove godine osvojila strukovne nagrade – IPRA Golden World Award i Polaris za suradnju s Udrugom hrvatskih sudaca, odnosno Grand Prix HUOJ-a za Prodajni Mindset.

Marja Čolak

”PR i komunikacija su živo tkivo. Neke stvari možeš zacrtati na početku, ali od sada pa šest mjeseci u budućnosti dogodi se toliko novih momenta, gdje moraš znati reagirati, procijeniti i iskoristiti situaciju”, naglašava Čolak.

Macan se osvrnuo i na svoj pomalo zaboravljeni projekt koji mu je bio od velikog značaja i učinio ga prvim YouTuberom u Hrvata.

”U gotovo godinu dana od osnivanja YouTubea, kad je bio start-up, mi smo nakon nekog prvog bezveznog videa koji nije prošao, ali smo vidjeli da to radi na jednom drugom primjeru, shvatili da je YouTube neki novi kanal. Kako može zaobići cenzuru u medijima, kako može otvarati teme. I taj video Kiro prosviro je tada došao skoro do milijun pregleda 2006. Dakle, u prvoj godini YouTubea. U par godina smo došli do 10 milijuna pregleda i sad zamislite da smo sad na ovim današnjim brojkama, to bi bile stotine milijuna i vjerojatno dobra neka zarada”, prisjeća se Macan.

Iako profil s povijesnim videom nije dostupan od 2019., Kiru se i danas može pogledati OVDJE.

Krešimir Macan i Marja Čolak

Govoreći o savjetovanju čelnih ljudi u državi i upravama javnih poduzeća, Macan ističe kako mu je koristilo iskustvo proizašlo iz kriznih situacija – rat, ratna propaganda, rad na televiziji. ”S brzinom koju imam, meni je bilo normalno da radim nešto brzo i onda kad ja brzo rješavam stvari, kriznu situaciju je iz politike vrlo lako prebaciti u biznis“, napominje Macan.

Čolak je otkrila zašto joj dugogodišnje iskustvo novinarke i urednice pomaže u komunikacijama. ”Posao glavne urednice traje 24/7, nema kraja u utrci za klikovima i gledanošću i znam prepoznati kakav naslov može proći ili, kad treba plasirati neku ključnu poruku, na koji način oblikovati te ključne poruke. Znam kako novinari razmišljaju jer sam bila s druge strane pa onda znam i što bi mogli pitati, i što bi mogla biti neka mina, na što sve treba paziti”, zaključila je Čolak.

Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3