Neurološki uzroci kanibalizma kod antarktičkih svinja
Ne, nije riječ o montipajtonovskom skeču. Riječ je o naslovu knjige koja je, pored brojnih drugih publikacija bizarnog imena, nominirana za godišnju nagradu Diagram koju britanski magazin Bookseller dodjeljuje najneobičnijem književnom naslovu.
Shrvan dosadom i frenetičnošću frankfurtskog Sajma knjiga još davne 1978. godine, Booksellerov kolumnist Horace Bent pokrenuo je ovu maštovitu inicijativu koja se od tada pretvorila u redovitu godišnju senzaciju. Tako je ove godine odabran i jubilarni Diagram nad Diagramima, odnosno najčudniji naslov u proteklih 30 godina koji je u uzbudljivom fotofinišu odnijela knjiga „Grčki seoski poštari i njihovi otpusni brojevi“ u posljednji tren pretekavši najizglednijeg kandidata „Ljudi koji ne znaju da su mrtvi: kako se prilijepe prolaznicima koji ništa ne sumnjaju i što tada učiniti“.
Inspirativnih laureata za smijeh i razonodu ima hrpa i dostupni su ovdje. Premda su u ovoj uvrnutoj nagradi brojni sponzori vidjeli priliku za zaradu, njeni pokretači inzistiraju na neovisnosti i pobjedniku dodjeljuju skromnu nagradu – bocu šampanjca. No stečeni publicitet i posljedični porast prodaje to itekako kompenziraju. Tako je prodaja grčkih poštara, od kada je knjiga ušla u uži krug za nagradu, porasla za 1000%.
Uglavnom, PR za prste lizat.
Ofucana starorimska kaže: „Čovjek sam i ništa ljudsko nije mi strano“. A naizgled strano je izgledno dobar povod za priču.
Još jedan dobar primjer za kvalitetan PR globalnih razmjera i možebitna buba u uho našim turističkim pr-ovcima je top lista „najsretnijih“ mjesta na svijetu koju je nedavno objavio poznati turistički portal VirtualTourist.com. Tako se među deset građevina koje donose dobru sreću na prvom mjestu našao pariški grob Victor Noira kojeg mahom oblijeću žene ne bi li povećale plodnost ili zatrudnjele, dok sreću kockarima u Las Vegasu donosi brončana plesna štanga na drugoplasiranoj statui golišavih striptizeta pred slavnim hotelom Riviera. Pored ovih zvučnijih, na top listi sretnih talismana našle su se i neke manje poznate atrakcije, ali izrazito domišljate u smislu turističkog brendiranja, poput švedskih uličnih šahtova koji sadrže različite simbole životnih blagodati. Pa sad ti ostani dosljedan svojoj nadmoćnoj skepsi i nemoj ugazit na vječnu sreću u ljubavi ili dobro zdravlje. Tako i ja pri svakom prolasku pored stamenog kipa Grgura Ninskog u Splitu ne propustim dotaknuti njegov izlizani nožni palac, znam da su gluposti, al nek mi se nađe, nikad se ne zna.
I sad se zamislite i propitajte koliko ste puta nešto ovakvo neobično i efektno napravili u svojoj praksi odnosa s javnošću? Vjerujem da ćete se dobro razmisliti nad naslovom sljedeće objave za medije koju budete slali:-)
Za više tekstova o odnosima s javnošću kliknite na neku od ključnih riječi ispod dnevnika ili odaberite kategoriju Odnosi s javnošću.
Oznake: Odnosi s javnošću