Osijek: Predizborna kampanja u gradu slučaju
Kad je Jasna Babić za Globus napisala članak objavljen 13. ožujka, odlično je predvidjela situaciju koja očekuje Osijek. Žalosno je da se Osijek nerijetko naziva gradom-slučajem, ali s obzirom na sva politička previranja koja se ondje odvijaju, nije ni čudo. Babić je u svom članku pod naslovom ‘Glavašev klon pretekao Đapića’ iznijela zanimljivu uvodnu rečenicu: “Ako opet nešto ne poremeti sudski raspored, tjedan-dva prije održavanja lokalnih izbora završava proces protiv Branimira Glavaša, nekadašnjeg HDZ-ovca, potom osnivača i šefa HDSSB-a, koji je optužen za ratne zločine nad srpskim civilima iz 1991.
Premda sudski pravorijek, kakav god bio, ne mijenja brojnost Glavaševih poklonika i protivnika, taj pravosudni događaj određuje predizbornu atmosferu u Osijeku, čak mnogo dublje nego nova pravila o neposrednom izboru gradonačelnika.”
Da su tada bili izbori, Krešimir Bubalo bi dobio 28% glasova, a Đapić 17%, neodlučnih je 36%, tvrdilo je Globusovo istraživanje. Dakle i tada je bilo jasno da je osječko-baranjski župan, HDSSB-ovac, ‘Glavašev klon’ favorit, iako je veliki postotak neodlučnih prijetnja svim kandidatima. Sada je donešena presuda Glavašu, proglašen je krivim i a on je pobjegao u susjednu BiH.
Premijer Sanader je strašno pogriješio jer se osjetio pozvanim komentirati proces. Reći da se sudstvo umiješalo u predizbornu kampanju, jer je presuda donesena netom pred izbore, čin je kojim se sudovi i suci, koji moraju biti apsolutno neovisni od bilo kakvih institucija, srozavaju na pijune u predizbornim igricama. Vladimir Šišljagić, predsjednik HDSSB-a logično je okrenuo situaciju u svoju korist, ponovno pretvarajući Glavaša u heroja-mučenika koji je nastradao samo zbog HDZ-a. A kako sad napreduje kampanja u Osijeku?
Posljednje istraživanje objavljeno 11. svibnja pokazalo je da bi 38 % ispitanika glasovalo za Krešimira Bubala, za Antu Đapića glasovalo bi 21,2 %. 19% ispitanika svoj bi glas dalo Gordanu Matkoviću, dok bi se za Josipa Vrbošića odlučilo tek 8,7 % Osječana. Neodlučnih je 13,1 % birača. Sudjelovalo je 600 građana, dok je u Globusovoj bilo njih 500. Dakle, drastično manji broj neodlučnih, povećana prednost Bubala te Gordan Matković koji se uspio pozicionirati kao moguća prijetnja obojici.
Što se kampanje tiče, pored Glavaša, primijetili smo da su neki spotovi doista za pohvalu. Kada bih slagala top listu, Snaga grada iza koje stoji Bubalo bi svakako bila na prva dva mjesta. Svježe i dinamično!
Đapićevi ‘Budimo realni‘ spotovi se drže zlatne sredine, ali budimo realni – nema ih na YouTubeu. Što reći.
Na mojoj imaginarnoj top listi slijedio bi HDZ-ovac Tomislav Ivić čiji su spotovi prilično, hm, dosadni.
A tu negdje je i Josip Vrbošić sa svojom ‘Napokon!‘ kampanjom.
Kliknite na linkove za više tekstova na temu lokalni izbori.
Ako vijesti iz Manjgure želite primati e-mailom pretplatite se ovdje – upišite e-mail adresu i ponuđeni antispam kod, te potvrdite da ste vlasnik adrese klikom na link za potvrdu koji će vam biti poslan na upisanu e-mail adresu.
Oznake: izborna kampanja, lokalni izbori- Digitalni marketing
- Društveno odgovorno poslovanje
- Edukacija
- Krizno komuniciranje
- Odnosi s javnošću
- Odnosi s medijima
- Online PR
- Politika i izbori
- Strane investicije
- Strateško komuniciranje
- Vijesti
- Pomažemo malim proizvođačima
- Iskusni stručnjaci Macan i Palić pokrenuli jedinstven edukativni koncept: Učite iz najuspješnijih političkih kampanja i postanite izborni pobjednik
- Manjgura osvojila dvije regionalne the! award nagrade za krizno komuniciranje i komunikaciju događanja
- IPRA GWA: Manjguri dodijeljen svjetski PR oskar Trophy plate