Peter van Kol: Povećali smo udjele u krizi, uloženo će nam se vratiti kada se tržište oporavi

Iz prvog broja Maksija prenosimo  intervju Krešimira Macana s Peter van Kolom, predsjednikom uprave Adria Medije. Time završavamo ciklus prenosa ovog eksluzivnog trostrukog intervjua, uz čelne ljude i EPH i Styrije, koji je u cjelini objavljen kao glavna tema u časopisu Maksi.

Peter van Kol u Hrvatskoj je od 2002. i smatra Hrvatsku prekrasnom zemljom s brojnim mogućnostima za veliku kvalitetu života, s lijepom obalom i nevjerojatno finom hranom. No, što se tiče tržišta revijalnih izdanja, protekle dvije godine su bile, kaže, izazovnije nego što je izgledalo na početku.

Ako ste u struci, a još niste dobili svoj primjerak Maksija – odmah danas pošaljite poruku – I ja hoću primati MAKSI!

 

U nastavku donosimo u cijelosti tekst iz novog broja magazina MAKSI:

O prošloj godini, novim projektima i prognozama

Mislim da je svima 2010. ponovno bila velika krizna godina, kao i 2009. Na sreću, većina europskih zemalja se oporavlja i zbog svih ušteda u mnogo zemalja ćete vidjeti da iskazuju veći profit nego ikad. Zato jer se prihodi vraćaju, a uštede i dalje ostaju, pa profit raste. Ali nažalost, to nije tako i u Hrvatskoj. Ipak, očekujemo da će se to desiti u nadolazećoj godini. Teško je ići s novim inicijativama, kada se zbog opće ekonomske situacije, od koje nismo izuzeti, sav dodatni napor koji uložite u oglašavanje ne vrati kroz prodaju. Zapravo, ovo je samo razdoblje za provjeru svoje učinkovitosti u uštedama kako bismo se pripremili za razdoblje kada će sve ponovno krenuti. Ponekad vam se čini da donosite odluke koje izgledaju nerazumno, a na kraju se pokaže da ih je moguće provesti – tako mi danas npr. uređujemo Elle sa znatno manje ljudi negoli u Njemačkoj bez kompromisa u kvaliteti. To se ranije ne bismo usudili. U teoriji, ako možeš potrošiti novac u kriznom razdoblju, to je trenutak za povećanje svog udjela na tržištu. To je zapravo ono što smo i učinili – imali smo mali rast u udjelu, i što se čitatelja tiče i ciljanih tržišta, to će se isplatiti kad tržište ponovno počne rasti. Dobro je poznato da ako stanete s oglašavanjem na dvije godine, povratak će vas koštati znatno više. I mislim da je u nekoliko branši to bilo kockanje sa životom, na primjer što se namještaja tiče. Osim njih u problemima je očekivano bila i automobilska industrija, nekretnine, a prije svega luksuzna roba.

Časopisi će i dalje biti stabilan izvor zarade

Vjerujemo da će časopisi i u sljedećih deset godina biti još uvijek vrlo važni. I da će u konačnici profit stizati upravo od njih. Stoga definiramo segmente u koje strogo vjerujemo. Prvi je glossy – snažno vjerujemo u Elle, u Cosmo, StoryBook, imamo čak dvije nove licence za međunarodne glossy brendove, koje ćemo lansirati u trenutku kad vidimo da je tržište spremno. Također, gossip ostaje prioritet – Story je u samom vrhu. Važno nam je da sada imamo i Cosmopolitan u portfelju jer kako u grupi imamo deset Cosmopolitana pokazalo se da u raznim kombinacijama dobro funkcioniraju i ostvaruju sinergije. Isto vrijedi i za izdanja časopisa tipa Sensa, koja promoviraju lifestyle, način života. Pojedinac se danas treba više fokusirati na sebe, a manje se opterećivati kreiranjem imidža koji drugi od vas očekuju. Tako da počnete shvaćati što je zaista važno u vašem životu. Jer tada se krug proizvoda počinje širiti izvan samog časopisa – prodajemo organski čaj, radimo na organskim sokovima, organiziramo Sensa vikende, razmišljamo i o drugim interesnim sferama naših čitatelja – naravno u suradnji s drugim tvrtkama, naš primarni cilj i dalje ostaje izdavanje časopisa. Ono što primjećujemo u krizi jest da u nekim magazinima, prodaja nazaduje, ali doseg ostaje stabilan. Tako čitatelji počinju dijeliti isti primjerak više puta. Klik je tipičan primjer, ima 5 do 10 čitatelja po primjerku. National Geographic je još bolji primjer, ljudi idu u knjižnice da bi ga čitali.

Odrastanje novih generacija uz on line je veliki izazov za neke časopise

Klik je više orijentiran na muškarce. Magazini za muškarce su svakako teški i pred njima su izazovi. Nove generacije odrastaju s digitalnim medijima i nemaju tu naviku kupnje niti osjećaju nostalgiju za časopisom. Pokušavamo se stoga više fokusirati na područja koja će i sljedećih deset godina držati dobru poziciju. No, svjesni smo da moramo biti aktivniji na različitim platformama. Treba razviti iPad aplikacije, digitalne platforme, ali i razvijati razne evente. Već imamo Sajam vjenčanja, sad tražimo sajam za Sensu. Ulažemo više u baze podataka, s ciljem što boljeg poznavanja svojih kupaca, sve je to mnogo više od samih časopisa. Društvene mreže su kanal gdje mnogo ljudi efikasno možete povezati s brendom.

On line strategija – ima li tu novaca?

Mi u grupi imamo uspješnih primjera, i u Mađarskoj i Bugarskoj, ali načelno tri ili četiri zarađuju, ostali ne. Ako ih analizirate, ovi koji zarađuju, zarađuju samo zato jer su bili prvi na tržištu ili nisu tako jednostavni za kopiranje. S druge strane, dnevno učimo kako da on line verzije izgledaju bolje uz aktivno sudjelovanje ljudi iz časopisa, redakcije se više ne mogu odvajati. U tom procesu možete lako potrošiti previše novaca bez osiguranja da će se ikada isplatiti. No, ne smijete to ignorirati, morate proći kroz proces tog učenja i pripreme ljudi na nove platforme. Isto tako treba početi od učenja vlastitih zaposlenika u prodaji da vide prilike na tržištu, da su svjesni jačine interneta, da znaju što se može napraviti s iPadom ili što možete postići s časopisomda ih možete integrirati s loyalty karticom ili bazom podataka. Što se poslovnih modela tiče u ovom trenutku nitko ne zna u kojem će smjeru to ići. Mislim da je zasad samo jedna stvar oko koje postoji suglasnost, a to je da će se za pravu kvalitetu uvijek morati platiti. Nama je nešto lakše nego dnevnim novinama, jer procjenjujem da 70 posto posjetitelja news portala nisu istodobno kupci magazina, to su drugačije ciljane skupine. No, čvrsto vjerujem da će i u sljedećih 10 godina klasični tisak biti izvor većine prihoda. Naš petogodišnji plan je ostvariti do 25 posto prihoda od ostalih poslova, osim magazina. Mislim da sve ovo ne treba gledati kao na prijetnju, nego kao na izazov, to je jedan novi kanal. Počeli smo s crno – bijelom televizijom, pa televizijom u boji, pa su mislili da će kino nestati, ali na kraju sve ostaje, pa će tako i časopisi ostati, ali na nekoj drugoj poziciji. Morate odlučiti na koliko ovih platformi želite biti aktivni. Mi recimo intenzivno radimo na Story televiziji, nekoj vrsti celebrity kanala, vijesti o poznatima.

Lažne naslovnice, darovi, DVD-i, knjige – radi li to i dalje?

Alternativni načini oglašavanja poput darova, „lažnih naslovnica“ uvijek djeluju, do trenutka dok svi to ne rade. Onda odjednom svi rade velike troškove i svojevrstan spam pa na kraju učite kako se suzdržati od toga. Mi to radimo recimo u ljetno vrijeme i za neke posebne događaje. Što se knjiga i DVD-a tiče, u principu knjige idu mnogo bolje od samih DVD-a.

 

Ima li prostora za još jedne dnevne novine?

Ako je tip sadržaja sličan, onda će novi tabloid samo podijeliti postojeće čitatelje. Možda je ideja lansirati novine s pozitivnim vijestima, mislim da bi mnogi ljudi bili zainteresirani za to, jer sad kad otvorite novine… Znam da loša vijest prodaje bolje nego dobra, ali mislim da treba imati na umu da su ljudi prezasićeni loših vijesti. Jedan je čovjek lansirao u Nizozemskoj internetski portal sa samo dobrim vijestima i zanimljivim ljudima od kojih možemo nešto naučiti. Stranica je veoma uspješna i već se širi u inozemstvo.

O objavljivanju naklada putem ABC-a

Kao prvo ABC je važan alat ako ga se interpretira kako spada, jer mi ipak prodajemo doseg. Svi ljudi koji čitaju Story i kod frizera su nam važni. Mislim da nam je ABC u početku krivo prezentiran, kao alat koji je jedini kriterij, a trebao bi biti manje važan kriterij. Ispalo je kako mi izdavači ne igramo fer, no mi smo rekli da želimo igrati pravedno. Imali smo neke sugestije što promijeniti i tu je došlo do nesporazuma, ali sve kreće malo po malo u dobrom smjeru.

Razgovarao: Krešimir Macan

Ako ste u struci, a još niste dobili svoj primjerak Maksija – odmah danas pošaljite poruku – I ja hoću primati MAKSI!

 

Oznake: , , , ,
Pročitajte i…
Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3