Planirate li kupiti Facebook dionice? Evo što trebate znati…
Nakon mnogo špekulacija i lažnih najava dogodilo se i to – Facebook je izašao na burzu. Podnesen je zahtjev za prikupljanje ponuda, a dionice najpopularnije društvene mreže trebale bi se naći na tržištu sredinom godine. Cijena dionice iznosit će 39,73 dolara, barem ako je suditi prema pisanju AP o procjeni kompanije.
Najočekivanija početna javna ponuda (IPO) zainteresirala je i one koji do sada nisu bavili mešetarenjem. Stoga, za sve koji se žele domoći ovih must have dionica, istražili smo potencijalne rizike.
• Prema pisanju Reutersa Facebook je dosegao svoj vrhunac. Unatoč velikoj bazi te društvene mreže, ukupan broj internet korisnika je konačan – stoga, munjevitom rastu kad tad će doći kraj.
• Porast internetskih korisnika preko mobilnih uređaja također predstavlja izazov za Facebook. Većina tih uređaja funkcionira preko konkurentnih Google Androida i Apple iOS-a, koji ograničavaju uporabu Facebooka i pogoduju vlastitim proizvodima.
• Facebook ovisi o zakonskim regulativama koje se konstantno mijenjaju i mogu negativno odraziti na poslovanje.
• Yahoo Finance navodi kako prolaskom početne histerije cijene dionica padaju. Cijene dionica većine društvenih mreža u prvoj godini pala za 12, a čak 34 posto na kraju dana objave.
• prvih 30-50% je namijenjeno najvećim i najboljim klijentima – investicijskim bankama, nepisano je pravilo
• Velike dobiti od transfera dionica koje se događaju prvoga dana rijetke su i u pravilu unaprijed rezervirane za velike ulagače.
• Većina korisnika Facebooka nije oduševljena Timelineom, koji će ubrzo postati obvezan. Sigurnosna kompanija Sophos Security provela je veliku anketu među korisnicima koji preko 51 posto navode kako ih muče promjene koje će nastupiti , a čak 32,36 posto odgovorilo ih je kako “uopće nema pojma zašto su još uvijek na Facebooku”.
Ipak, prema riječima nekih analitičara, straha nema – Facebook će i dalje unosno zarađivati na prodaji naših informacija. Nadamo se kako smo vam pomogli ukoliko razmatrate investiranje u ove vrijednosne papire, a do tada možete pročitati kako povećati utjecaj na društvenim mrežama i njihovoj efektnijoj upotrebi.
Oznake: društvene mreže, Facebook