Tik Tok za početnike: Pet ključnih stvari koje trebate znati o najpopularnijoj društvenoj mreži
Što je to TikTok i kako je, praktički preko noći, postao jedna od najpopularnijih društvenih mreža na svijetu koja broji preko vrtoglavih milijardu aktivnih korisnika? Naime, TikTok je milijarditog korisnika dobio samo četiri godine nakon lansiranja, čak dvostruko brže od Facebooka, Instagrama i YouTubea, a unatoč kontroverzama oko privatnosti korisnika i prikupljanja osobnih podataka, TikTok je i dalje najpopularnija društvena mreža.
Priča počinje 2017. s kineskim ByteDanceom i kupnjom popularne aplikacije Musical.ly, koja je zatim spojena s Douyinom, pretečom TikToka, čime je aplikacija prikupila dodatnih 80 milijuna pratitelja i probila se na međunarodno tržište. Ubrzanom rastu popularnosti i broju korisnika pridonijele su pandemija i brojne karantene u kojima je većina dane provodila gledajući u mobitel, pa je tako TikTok u 2019. godini skinut 693 milijuna, a u 2020. čak 850 milijuna puta.
Spektar tema
Osim dosade koja nas je sve pogodila za vrijeme korone, nekoliko je razloga za masovni rast TikToka – društvene mreže koja svojim korisnicima omogućuje jednostavno kreiranje i dijeljenje kratkih videozapisa bilo koje tematike.
Spektar tema i sadržaja je toliko širok da se objavljuju videa koja ne prolaze na konkurentnim društvenim mrežama. Možemo naići na najbizarnija videa, ali i ona s vrlo kvalitetnom produkcijom pa korisnici TikToka upravo tu opuštenost i slobodu u objavljivanju ističu kao jednu od glavnih prednosti.
TikTok trendovi
Nezaobilazni su i trendovi koji se mijenjanju iz dana u dan. Trend može biti neki ples, izazov, zvuk pa čak i način na koji se uređuje video, a milijuni i milijuni ljudi diljem svijeta sudjeluju. Prije četiri godine većina nas se borila da uspije napraviti dobru ‘whipped coffee’, trend koji je preplavio TikTok u početnim tjednima pandemije, a danas su popularni ‘Roman Empire’ i ‘Girl math‘ trendovi. Lil Nas X stekao je slavu upravo radi popularnih koreografija koje su tiktokeri izvodili na njegove pjesme, a poznati belgijski pjevač Stromae dok na koncertu izvodi hit Alors On Dance koristi plesne pokrete koje su njegovi fanovi popularizirali upravo na TikToku.
Personalizirani algoritam
Visoko personalizirani algoritam je pokretačka snaga TikToka i ono što tjera korisnike da provode sate i sate dnevno listajući videa, a zaslužan je za to koji sadržaj će se pojavljivati na For You Pageu, odnosno početnoj stranici. Nitko neće imati istu početnu stranicu jer se svakome prikazuje sadržaj koji ga najviše zanima, odnosno teme s kojima je imao najviše interakcije. Na algoritam utječu mnogi faktori, od toga što lajkamo, komentiramo, dijelimo s prijateljima, koga pratimo, sadržaja koji smo označili neprikladnim pa do tzv. stope dovršetka videa, odnosno onih videa koje smo pogledali skroz do kraja, a sveprisutnijom umjetnom inteligencijom algoritam će u budućnosti sadržaj još više personalizirati prema korisniku.
Dosljednost objavljivanja
Dok ostale društvene mreže ne vole objavljivanje svaki dan, a kamoli nekoliko puta dnevno, na TikToku se preporučuje upravo objavljivanje od 1 do 4 puta DNEVNO! Naravno, to nije pravilo, ali s obzirom na to da korisnici u prosjeku provedu 95 minuta na TikToku i da aplikaciju otvore čak 8 puta dnevno, treba što učestalije objavljivati i biti aktivan. Stručnjaci se ne mogu dogovoriti kojim danom i u koje vrijeme je optimalno objaviti TikTok pa je izuzetno važno pratiti navike svoje publike te naučeno primijeniti u svojim strategijama.
Iako se danas na TikTok mogu objaviti videa trajanja između 5 sekundi i 10 minuta, algoritam i dalje više podržava videa kraćeg formata jer su upravo ona proslavila aplikaciju i diferencirala ju od ostalih društvenih mreža – idealno trajanje videa je između 21 i 34 sekunde.
TikTok iziskuje puno truda, vremena, kreativnosti, ali najvažnije – konzistentnost i dobru strategiju. No ono što ga razlikuje od ostalih društvenih mreža je što svatko, ako stvori dobar, zanimljiv ili kvalitetan video, ima jednake šanse završiti na For You Pageu kao i velike TikTok zvijezde te prikupiti milijune pregleda i lajkova.
TikTok zvijezde
Koja osoba vam padne na pamet kad pomislite na TikTok? Pretpostavljamo Charli D’Amelio, mlada američka TikTok senzacija koja je u manje od dvije godine došla do rekordnih 100 milijuna pratitelja. Iako je Charli najpopularnija TikTokerica, prema broju pratitelja prvo mjesto ipak zauzima Khabane Lame sa 161 milijun pratitelja, dok ih Charli trenutačno broji ”samo” 152 milijuna. Na trećem mjestu je Bella Poarch, koja stoji iza najlajkanijeg TikToka – ‘M to the B’ lip sync.
Od Hrvata najviše pratitelja uvjerljivo broji Mirta Miler, čijih 18 milijuna pratitelja svakodnevno dobiva makeup ideje i trikove od mlade kreativke. Više informacija o hrvatskim TikTok, Instagram, YouTube i LinkedIn influencerima pronađite u našem Top 10 influencera vodiču!
Uspjeh videa kao formata na društvenim mrežama čini TikTok moćnim marketinškim alatom te alatom za povezivanje s potencijalnim klijentima i kupcima. Iako možda nije prvi izbor, brojne svjetski poznate kompanije, kao što su Starbucks, Gymshark i RyanAir, odlično su se snašle na ovoj platformi te broje milijune pratitelja, a na domaćoj sceni su Mlinar, Radio Dalmacija, RK Nexe i Pevex prepoznali mogućnosti koje TikTok pruža njihovom brendu te to iskorištavaju na fenomenalan način.
TikTok ne samo da je inicijator trendova koje smo spomenuli, on je pokretač novih ideja, a njegovu snagu dokazuje i to što su Instagram i Facebook uveli Reels – slobodno možemo reći – kopiju TikToka.
Oznake: mirta miler, društvene mreže, digitalni marketing, influenceri, tiktok, influencer marketing