Top 10 filmova koje svaki PR-ovac mora pogledati
Iako je pojam odnosa s javnošću već dugi niz godina prisutan u svijetu, još uvijek postoji velik broj ljudi koji nisu upoznati što to točno znači. Što su onda zapravo odnosi s javnošću, i čime se bave PR stručnjaci? Stručnjaci za odnose s javnošću pomažu tvrtki ili pojedincu da njeguje pozitivnu reputaciju u javnosti putem različitih neplaćenih ili zarađenih komunikacija, uključujući tradicionalne medije, društvene medije i osobne angažmane. Također pomažu klijentima u obrani njihove reputacije tijekom krize koja prijeti njihovoj vjerodostojnosti.
Ako vas zanima više o odnosima s javnošću, dajemo vam popis 10 najboljih filmova o ovoj zanimljivoj i kreativnoj industriji.
Lik Toma Cruisea, Jerry Maguire, uspješan je sportski agent. Ima sve: najveću klijentelu, najviše poštovanja u firmi i zapanjujuću zaručnicu. Sve do jedne noći, kada počne sumnjati u vlastite motive. Sada prihvaća svoje mjesto u svijetu i shvaća što nije u redu s njegovom profesijom i životom. Okreče se svijetu s gotovo teškim zadatkom da ponovno stvori ono što je prije imao. Putem susreće surovu stvarnost koju je prije izbjegavao, kao i mnoštvo novih izazova.
Ono što čini ovaj film toliko zanimljivim je to da Jerry Maguire osporava stereotip PR-a i predstavlja točno ono što bi trebao biti suvremeni PR-ovac.
Nakon što je uhvaćen u skandaloznoj situaciji nekoliko dana prije izbora, čini se da predsjednik nema velike šanse za ponovnu pobjedu na izborima. Jedan od njegovih savjetnika kontaktira vrhunskog holivudskog producenta kako bi proizveo rat u Albaniji koji predsjednik može herojski okončati, sve putem masovnih medija.
Riječ je o klasiku PR-a, te pokreće neke zanimljive zabrinutosti o tome kako PR i drugi čimbenici mogu utjecati na percepciju javnosti i osjećaj zajednice.
U jesensku noć 2003. harvardski student i genij računalnog programiranja Mark Zuckerberg sjeda za svoje računalo i žestoko počinje raditi na novoj ideji. U bijesu blogova i programiranja, ono što započinje u njegovoj studentskoj sobi uskoro postaje globalna društvena mreža i revolucija u komunikaciji. Pukih šest godina i 500 milijuna prijatelja kasnije, Mark Zuckerberg najmlađi je milijarder u povijesti … ali za ovog poduzetnika uspjeh dovodi do osobnih i pravnih komplikacija.
Iako film nije direktno povezan sa svijetom PR-a govori nam o utjecaju društvenih mreža na naš svakodnevni život, a upravo su te društvene mreže također postale jedne od najvažnijih sredstava odnosa s javnošću.
Bolivijski političar Pedro Gallo angažira političku konzultantsku kuću Amerikanca Jamesa Carvillea kako bi mu pomogao da pobijedi na bolivijskim predsjedničkim izborima 2002. James dovodi Jane Bodine da upravlja kampanjom u Boliviji, gdje se ona mora natjecati s dugogodišnjom suparnicom koja radi za drugog kandidata.
Ovaj uzbudljivi film uvodi nas u svijet kriznog menadžmenta, tako da ako vas zanima što učiniti (ili ne učiniti) u vezi brendiranja, onda je ovo svakako film za vas.
Markantni Nick Naylor domišljati je i elokventni glasnogovornik velike duhanske tvrtke ostarjelog tajkuna zvanog Kapetan i iskusnog poslovnog čovjeka BR-a. Istodobno, on je čovjek nesređenog privatnog života iza kojeg je propali brak, te pokušava biti uzor svom sinu.
Film iz 2005. odlično prikazuje moć dobrog brendinga, i vještog komuniciranja kako bi se u pozitivnom svijetlu moglo prikazati nešto potpuno negativno poput pušenje.
Biografska priča o bivšem američkom predsjedniku Richardu Nixonu, od njegovih dječačkih dana do njegovog eventualnog predsjedništva, koje završava sramotom.
Predstavljamo još jedan film u kojem se PR i politika spajaju. Anthony Hopkins preuzima glavnu ulogu u ovom biografskom filmu predsjednika Richarda Nixona, koji pokazuje svoje vještine političkog operatera, iskoristivši priliku koju pruža reakcija protiv antiratnog pokreta da preuzme mjesto predsjednika 1968. godine.
Diana, “narodna princeza” umrla je u prometnoj nesreći u Parizu. Kraljica (Dame Helen Mirren) i njezina obitelj odlučuju da u najboljem slučaju trebaju ostati skriveni iza zatvorenih vrata dvorca Balmoral. Narod slomljenog srca ne razumije i traži da kraljica tješi svoj narod. Ovo također vrši pritisak na novoizabranog Tonyja Blaira (Michael Sheen), koji neprestano pokušava uvjeriti kraljicu da se obrati javnosti.
Još jedan odličan primjer filma o kriznom menadžmentu, i važnosti ispravnog reagiranja visokih političkih figura u teškim situacijama.
Komičar koji vodi vijesti satiričnog programa odluči se kandidirati za predsjednika, te pobjeđuje zahvaljujući kvaru računala za zbrajanje glasova.
Zanimljivi primjer medijske kampanje na političkim izborima. Izvanredni kandidat potpuno ruši stereotip o ozbiljnosti političara. Izbjegava dosadne govore i pretvara svoje rasprave u smiješnu TV emisiju.
Senator Jay Bulworth suočava se s financijskom propašću, pa sklapa veliku policu osiguranja kako bi prikupio novac za svoju obitelj. Odjednom počinje izbacivati sirove, nefiltrirane i ponekad uvredljive riječima, ali satirične duhom misli koje šokiraju publiku. Njegova novootkrivena nesputanost i novi odnos s Ninom vode ga na putovanje političke i duhovne obnove.
Ovo je film o revolucionarnoj predizbornoj kampanji senatora Bulwortha, koji,počinje kritizirati ne samo protivničku, već i vlastitu kampanju, nešto što mu donosi zaista neočekivane PR rezultate.
Kako se bliži demokratski glavni cilj Ohaja, šarmantni guverner Mike Morris (George Clooney) izgleda kao kandidat za pobjedu nad svojim protivnikom, senatorom Pullmanom (Michael Mantell). Morrisov idealistički voditelj kampanje, Stephen Meyers (Ryan Gosling), vjeruje u integritet svog kandidata i demokratski proces. No, Meyersov sastanak s Pullmanovim voditeljem kampanje (Paul Giamatti) i druženje s mladom pripravnicom (Evan Rachel Wood) pokrenuli su događaje koji prijete Morrisovim izbornim šansama.
Za kraj donosimo film koji postavlja pitanje je li moguće da bilo koji kandidat pobijedi, a da ipak ostane vjeran svojim izvornim vrijednostima.
Iako su PR i novinarstvo naizgled dvije sukobljenje strane, zapravo imaju dosta toga zajedničkog, te mnogo ovise jedna od drugoj. Ukoliko želite pogledati još nekoliko dobrih filmova, donosimo vam filmove o svijetu novinarstva i redakcije koji se svakako isplate pogledati.
Oznake: Odnosi s javnošću, PR edukacija, filmovi o odnosima s javnošću