Mogu tvitat o ovome, ali Twitter umire. I PR je upitan.

S onu stranu velike bare, u Atlanti precizno, održala se konferencija Ragan’s Social Media for Communicators, na kojoj se najviše tvitalo za vrijeme izlaganja Briana Solisa, prema riječima autorice članka na temu. I onda, ničim izazvan, taj svjetski poznati sociolog, futurist i valjda najveći stručnjak za nove medije ikad, kaže: Facebook je budućnost, Twittera sljedeće godine neće biti.

Solis kaže da će Facebook biti glavni kanal komunikacije s javnostima: „Sad je vrijeme da se počne razmišljati o Facebook Mobile strategiji“. A Twitterov najveći problem je kratkoročnost. Sat vremena je najdulji rok vidljivosti. „Twitter nema sjećanja, uvijek ide na novu stvar.“

I sad, nakon što smo lagano počeli iskopavanje groba za cvrkutanje, kreće dio zanimljiv PR-ovcima i svima koji to žele postati: Hoće li društveni mediji ubiti PR?

„Ne znam“, rekao je Solis, „ali predviđaju smrt PR-a kakvog poznajemo danas. Sad je vrijeme za preporod. Svi smo tu da bismo učinili PR ponovno značajnim.“

Glavna uloga komunikatora je da se igra „političara, diplomate“ i da privoli šefove i uprave da koriste društvene mreže. „Privilegija je imati ovakvu publiku“, rekao je Solis, misleći na sve nas na FB-u, Twitteru i inim mrežama, naizgled beznačajnim naspram ovih divova.

Kako su se promijenili kanali, tako se mora promijeniti i stil komunikacije – ton mora biti mnogo više razgovorni, savjetovao je Solis. Zbijao je i pošalice na tu temu koje nam je vjerno prenijela autorica teksta:

Kad piše objave za medije, on se onesvijesti: „Probudim se i mislim – Tko je to napisao? Nisam znao da mogu izgovoriti riječ sa toliko slogova.“

Ono što je posebno zanimljivo za pročitati jest spomen perspektive. Naime, važno je imati na umu, pri komunikaciji s Tviterašima, da smo svi potrošači. Slažem se s time da gubimo širu sliku iz vida kad prilazimo novim medijima. Uistinu, kao po defaultu, počnemo komunicirati marketinški, što nije prirodno. „Treba naučiti kako razgovarati s ljudima na način na koji oni to žele.“

Ključno je zapamtiti, prema Solisu, da ljudi jednostavno više ne komuniciraju onako kako su to činili ranije. Prije, po kojekakvim Messengerima na primjer, koristili su se nickovi, a chat-alo se isključivo s ljudima koje poznajemo (u stvarnom životu). Na Twitteru, pa čak i Facebooku ( dobar naziv grupe na FB-u: prijatelji nisu pokemoni, ne moraš ih skupiti sve) komuniciramo s ljudima koje nismo nikad ni sreli. Naravno, ima i onih koji nisu prilagodili stil komunikacije, pa znam što kuhaju ovaj čas, a nije da me zanima, ali o tom po tom. Ni ja ne mogu odoljeti pa da na Fejs ne nabacim najgoru pjesmu na svijetu ili ne zakukam o tuzi prevelikoj koja me baš snašla, a budimo realni, osim onih par dragih ljudi, nikog nije briga. Isprika zbog digresije.

Solis je upozorio i na poremećaj podvojene ličnosti koji se može javiti na raznim mrežama. Naveo je primjer koji me ponovno natjerao da se zapitam. Koristi li vaša organizacija vaš FB profil? Dobro je onima kojima je posao sastavni dio uma i koji se ne gase onog trenutka kad izađu iz ureda, ali što je sa svima onima koji ne misle i ne vrednuju jednako kao njihovi poslodavci odnosno uprava odnosno tko već.

„Trebate biti glas branda kojeg predstavljate“, rekao je Solis, „Koji je to glas vaše kompanije i osobe? Kako je to portretirano online?“ Utvrdio je da važnost predstavljanja branda na transparentan, autentičan, vjerodostojan način, ujedno svojstven SAMO VAMA. „Be yourself.“

Govorio je i o važnosti empatije, uključivanja zaposlenika i šefova u društvene mreže, razumijevanja da će sve što objavite biti oblikovano i odaslano kroz različite medije, svjesnosti o demografiju korisnika i aktivnog slušanja istih.

Lijepo mi je sve zaokružiti njegovim riječima: „Naš je posao doprinijeti boljoj komunikaciji. Pružiti ubojit sadržaj. Učiniti da se ljudi osjećaju primoranima proslijediti.“ Dakle, hvala bogu – odnosi s javnošću neće odapeti, dok god se razvijaju i prilagođavaju.

PR nije mrtav. Nije ni punk. 🙂

Oznake: , , ,
Pročitajte i…
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3