Predsjednička utrka se zahuktava, jedina nepoznanica je Milan Bandić
Nagađanja i imena mnoštva potencijalnih kandidata za Mesićeva nasljednika svako su obilježila ovu godinu. Imena je bilo mnogo, a većina se nagađanja na kraju pokazala točnim. U istraživanje za kolovoz i rujan agencije Promocija plus uključeni su svi kandidati koji su „priznali“ svoju kandidaturu, kako službeno tako i neslužbeno, a do danas je jedina nepoznanica od kandidata koji bi se mogli umiješati u borbu za sam vrh ostao Milan Bandić (iako svoju kandidaturu najavljuje i Dragan Primorac, ne smatra ga se favoritom).
Za sve one koje žele prije nastavka čitanja nešto više informacija o samim izbornim istraživanjima javnosti preporučujemo dnevnik – Vodič kroz izbore – ankete, istraživanja javnog mnijenja.
Iz podataka se može zaključiti da će drugog kruga svakako biti, a jedino ostaje pitanje koji će se kandidat priključiti SDP-ovom Ivi Josipoviću koji je prema svim relevantnim istraživanjima favorit prvog kruga, ali opet bez dovoljno podrške da cijela priča oko Mesićeva nasljednika završi već u prvom krugu predsjedničkih izbora.
Prema telefonskom istraživanju koje provodi Promocija plus za kolovoz na uzorku od 1300 ispitanika provedenom posljednjeg dana srpnja i prvog dana kolovoza, što je prvo mjerenje popularnosti od službenih nominacija, najveću podršku imao je SDP-ov kandidat Ivo Josipović s 22,1 % izbora, a prvi pratitelj mu je bio nezavisni kandidat Nadan Vidošević s 14,1 % izbora. Uz navedene, četvorku s najviše šanse za drugi krug činili su Vesna Pusić s 11,8 % te Andrija Hebrang s 11,1 %. Ostali kandidati nisu uživali veliku potporu te su se njihovi rezultati smjestili između 2 i 7 % podrške. Zanimljivost istraživanja iz kolovoza svakako je velik broj neodlučnih birača od 15,8 %, kao i onih koji su naveli ime kandidata koji nije u izbornoj utrci.
Četiri mjeseca prije izbora ostalo je još samo jedno neodgovoreno pitanje – Ide li Milan Bandić u utrku ili ne? Promocija plus za rujan donosi nešto izmijenjene rezultate nakon službene kandidature Andrije Hebranga (istraživanje je obavljeno prije kandidature Nadana Vidoševića). Vodeći u utrci i dalje je SDP-ov službeni kandidat Ivo Josipović s 28,6 %, oko 6 % više nego u mjesecu prije. Slijedi ga Andrija Hebrang s 13,2 %, dok su „dezerteri“ iz dviju najvećih stranaka Milan Bandić s 11,6 % i Nadan Vidošević s 11,2 % zauzeli treće, odnosno četvrto mjesto. Uključivanje Milana Bandića u istraživanje najviše je osjetila Vesna Pusić, koja je s 7,4 % zabilježila pad od čak 4,5 % u odnosu na kolovoz. Ostali kandidati nemaju gotovo nikakve šanse za drugi krug i smjestili su se ispod 4 % izbora.
U istraživanju za rujan, 3% ispitanika istaknulo je nekog drugog kandidata, dok je 10,1% neodlučnih. Međutim, uočava se i vrlo veliki udio apstinenata (oko 35% od ukupnog uzorka), što zajedno s neodlučnim biračima i raspršenim glasovima na ostale kandidate ove izbore čini vrlo neizvjesnim.
Za razliku od ovog telefonskog istraživanja u kojem je veliki broj apstinenata, terensko istraživanje agencije Puls za kolovoz koje je objavio Dnevnik Nove TV, donosi nešto drugačije rezultate, što je i za očekivati budući da je kod takvih istraživanja broj odbijanja, apstinenata – dosta manji. Istraživanje je obavljeno tijekom kolovoza, dakle nakon kandidature Andrije Hebranga i prije kandidature Nadana Vidoševića.
Jedini koji nedostaje da bi mogli utvrditi neke stvarne trendove uspoređivanjem ovih istraživanja je naravno Milan Bandić. No telefonac Promocije plus već jasno indicira da Milan Bandić ima visok potencijal u predstojećoj predsjedničkoj trci ako se u nju odluči uključiti i uz bok je Ivu Josipoviću, Andriji Hebrangu i Nadanu Vidošević – o tome smo pisali prije nekoliko dana – Predsjednički izbori 2009 – zašto Hebrang i Josipović nisu favoriti….
Više vijesti o samom tijeku izborne kampanje za trećeg hrvatskog predsjednika potražite na web stranici predsjednicki-izbori.com.
Oznake: izborna kampanja, izborne ankete, izborna istraživanja, Promocija Plus, predsjednički izbori, anketa PulsPročitajte i…