58 posto Hrvata na internetu – dobar medijski miks važniji no ikad
Najviše građana Lijepe naše saznaje novosti odnosno informira se putem televizije, ali ljubitelji interneta su već na drugom mjestu. Rezultati istraživanja GfK iz ožujka 2011. na reprezentativnom uzorku od tisuću građana Hrvatske starijih od 15 godina, pokazuju da je za 57% sugrađana izvor svakodnevnog informiranja televizija. Jedna petina građana odnosno njih 19% upravo preko mreže svih mreža svakodnevno saznaje informacije. Slijede dnevne novine s 10%, više raznih medija 8% te radio sa 6%. Televizija je kao izvor informacija najpopularnija u Slavoniji gdje je 79% vjernih gledatelja. Slijede Lika, Kardun i Banovina sa 63%, dok će s informacije s televizije uloviti najmanje Zagrepčana, njih 43%. „Veću naklonost prema televiziji žene ističu nešto više od muškaraca (59:54%), a tu su i osobe starije dobi (od 45 do 54 godine = 62%; od 55 do 64 godina = 63%; stariji od 65 godina = 84%) te osobe nižeg stupnja obrazovanja (između 68 i 78%).“ Dnevne novine se najviše biraju za informiranje u Istri, Primorju i Gorskom Kotaru (13%) i Dalmaciji (18%). „Više različitih izvora dnevnog informiranja (prosjek 8%) najviše ističu građani Zagreba s okolicom (19%), odnosno oni koji žive u gradovima od preko 100 tisuća stanovnika (11%), te osobe s visokom školskom spremom (14%)“, navodi GfK.
Prema podacima GfK objavljenim u siječnju ove godine o korištenju interneta u Hrvatskoj, 61% stanovnika glavnog grada i okolice koristi internet. Tada je objavljen i ukupni pregled u koje se sve svrhe koristi internet, praćeno kroz 6 mjeseci:
Danas u Hrvatskoj oko 58% građana starijih od 15 godina koristi internet a njih gotovo dvije trećine koristi internet i za informiranje o dnevnim događajima.
Internet logično najviše odabiru mlađi građani (od 15 do 17 godina = 56%; od 18 do 24 godine = 47%; od 25 do 34 godine = 35%), dok je to kod najstarijih (preko 65 godina) tek na razini od oko 2%. Stupanj obrazovanja također definira preferiranje interneta te ga za dnevno informiranje najviše koriste osobe sa srednjom stručnom spremom ili gimnazijom (23%) i visokoobrazovani (29%).
Od travnja prošle godine, kada su gotovo svi građani Hrvatske mlađi od 25 godina već bili aktivni korisnici interneta, ukupna internetska penetracija je porasla za 8 posto, a uzevši u obzir da je 2006. bila na razini 35%, napredak je očit. Što svi ovi podaci znače za nas?
Kako nam naš Krešimir Macan govori: Zbog sve većeg fragmentiranja medija, slaganje dobrog medijskog miksa postaje temelj svake dobre kampanje. Tim više u odnosima s javnošću jer je potrebno što više medijskih objava da bi se pričalo o vama, odnosno da bi efekt bio jednak nekadašnjoj jednoj objavi u središnjem Dnevniku HTV-a.
Oznake: Mediji, Internet u Hrvatskoj, informiranost građanaPročitajte i…