Aleksandra Kolarić: Milanovićeva Vlada nema PR strategiju
Što o PR-u u Hrvatskoj kaže Aleksandra Kolarić, nova predsjednica Hrvatske udruge za odnose s javnošću, pročitali smo u novom Globusu.
Milanovićeva Vlada nema PR strategiju
Vlada i ministarstva nisu kadrovski ekipirani stručnjacima za komuniciranje. Ponašaju se kao da smo na kraju 90-ih, kad je struka tek nastajala, pa kao glasnogovornike zapošljava novinare, koji nemaju menadžerska i strateška znanja.
Skupština Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ) izabrala vas je za novu predsjednicu tog strukovnog udruženja. Što planirate mijenjati u radu udruge?
– U sljedeće dvije godine fokusirat ću se na tri ključna cilja: reputaciju, edukaciju i jačanje HUOJ-a. Protekle dvije-tri godine odnosi s javnošću prolaze kroz očitu reputacijsku krizu. Iznimno je negativan bio utjecaj afere Fimi media, u koju je uključen bivši glasnogovornik HDZ-ove Vlade. Novac iz ministarstava i javnih tvrtki izvlačen je pod izgovorom “angažmana agencije za odnose s javnošću”. Fimi media nikada nije bila agencija za odnose s javnošću, njezina vlasnica nije nikad radila taj posao i nema nikakvog iskustva u tom području. Aktivnosti bivšeg glasnogovornika, u sklopu te afere, nemaju nikakve dodirne točke s odnosima s javnošću.
Odnosi s javnošću u reputacijskoj su krizi: vrlo je negativan bio utjecaj afere Fimi media, u koju je uključen bivši glasnogovornik HDZ-ove Vlade
Reputacija vaše struke ozbiljno je narušena kroz aferu Fimi media. Može li se i kako sanirati nanesena šteta i vratiti povjerenje u struku?
HUOJ se propustio ograditi od te afere i glasno i javno progovoriti o tome. Rcputaciji je štetilo i pojednostavljeno novinarsko shvaćanje odnosa s javnošću, kao dominantno ili čak isključivo političkog spina. I zadnje, ali ne najmanje važno, pojava u celebrity industriji različitih mladih, jako zgodnih i jako nestručnih instant PR-uša i PR-ovaca negativno je utjecala na reputaciju.
Kako se članice vaše udruge nose s ekonomskom krizom? Jesu li agencije za odnose s javnošću pronašle formulu za preživljavanje?
Kvalitetni su se prilagodili i kvalitetni će opstati. Kriza je direktno utjecala na smanjivanje komunikacijskih proračuna kod naručitelja, što je rezultiralo smanjenim tržištem. Agencijske naknade su pale, traži se veća efikasnost i uspješnost, ista usluga za manji iznos. Smanjeni opseg tržišta rezultirat će njegovom konsolidacijom.
Hoće li odnosi s javnošću odigrati ključnu ulogu u političkoj borbi za mjesto predsjednika HDZ-a? Koji je kandidat, po vama, najuspješniji u tom segmentu?
Odnosi s javnošću odigrat će važnu ulogu, ali ne isključivo odnosi s medijima, nego odnosi s javnošću kao integrirana komunikacija. U unutarstranačkim izborima interna i direktna komunikacija su iznimno bitne. Svi HDZ-ovi kandidati su snažno fokusirani na medije, a ako gledamo medijsku sliku zadnjih desetak dana, Karamarko se forsira kao favorit, a Kosor kao gubitnica.
Vlada reagira ad hoc i negativnim porukama
Kao bivša glasnogovornica Vlade, kako komentirate komunikacijsku strategiju Vlade Zorana Milanovića ?
– Vlada nema komunikacijsku strategiju, pa ju je nemoguće komentirati. Vlada i ministarstva nisu kadrovski ekipirani stručnjacima za strateško, plansko i proaktivno komuniciranje, nemaju odgovarajući proračun namijenjen komunikaciji i ne pokazuju spremnost na transparentno angažiranje agencija. Vlada nije proaktivna, već često reagira ad hoc, presporo i neadekvatnim porukama, komunikacija nije planirana, a događa se i nepotrebno limitiranje na samo jedan komunikacijski kanal (društvene mreže). Direktna komunikacija ne postoji. Kadrovski, Vlada se ponaša kao da smo na kraju 90-tih, kada je struka tek nastajala, pa kao glasnogovornike zapošljava novinare, koji nemaju potrebna menedžerska i strateška znanja za uspješno upravljanje komunikacijom. Na tržištu postoji niz etabliranih stručnjaka, ali Vlada ih ne vidi. Razumljiva je Vladina opreznost oko angažmana agencija, ali ona se praktički pretvorila u nepisanu za¬branu rada s agencijama za cijeli javni sektor, što je pogrešan pristup.
2000 ljudi u Hrvatskoj radi u odnosima s javnošću, a Hrvatska udruga za odnose s javnošću okuplja oko petsto članova.
—————————————————————————
Podržavam Aleksandu – puno je problema u struci – podsjećam na neke priče od ranije koje su nas dovele dovdje gdje smo danas:-(
Zašto me je nekad sram reći da se bavim PR-om?
Ima li i Vaša duša cijenu? Jeste li kurva ili svodnik?
Ne, nismo svi isti – ovo nije PR!
Kako do posla u odnosima s javnošću u Hrvatskoj?
Oznake: HUOJPročitajte i…