Chelsea – šampion i na Twitteru
Londonski nogometni klub Chelsea osvojio je svoj prvi naslov europskog prvaka protiv minhenskog Bayerna prošlog vikenda u napetoj utakmici punoj obrata. Pitanje pobjednika odlučeno je uvijek nepopularnim ruletom jedanaesteraca, a drama koja se odvijala na terenu u posljednjim minutama regularnog vremena ostavila je mnoge bez teksta i pozamašne količine živaca.
Istina, Bayern je dominirao većim dijelom susreta, ali utakmicu od svojih takmaca izgubio je puno prije izvođenja posljednjeg kaznenog udarca, i to na Twitteru. Naime, za vrijeme trajanja utakmice Chelsea se spominje u čak 73% tvitova vezanih uz finale Lige prvaka dok se Bayern morao zadovoljiti sa samo 27%-tnim uplivom na ovoj društvenoj mreži. Igrači londonskog kluba također su se pokazali kao dobar mamac za tviteraše pa tako pet najspominjanijih imena na utakmici dolaze upravo iz redova “plavih”. Poredak najpopularnijih je sljedeći: Didier Drogba, John Terry, David Luiz, Ashley Cole i Petr Cech. Chelseajev trener Roberto Di Matteo pratio je svoje pulene u stopu te je tako u tvitovima nadmašio svog kolegu sa suprotne klupe Juppa Heynckesa sa omjerom nešto većim od dva naprama jedan.
Čak se i Chelseajev sponzor Samsung spominje devet puta više nego T-Mobile, tvrtka čije ime Bayernovi igrači nose na svojim dresovima. Ovo još jedan dokaz kako se društvene mreže mogu iskoristiti za dobar i jeftiniji marketing.
Iako je nogomet najpopularnija razbibriga u gotovo svakom kutku svijeta, 69% razgovora vezanih za Ligu prvaka prošle subote odvijao se na engleskom jeziku. Velika Britanija vodi listu “najrazgovorljivijih” zemalja s gotovo 23%, a slijede je SAD (9,9%), Brazil (9,4%), Njemačka (8,6%), i Indonezija (5,8%). Ostatak svijeta zajedno proizveo je nešto više od 43% tvitova na temu finala najprestižnijeg europskog nogometnog natjecanja.
Slavljenički Chelseajev tvit, postavljen na klupski profil netom nakon završetka utakmice, doživio je više od 7 000 retweetova, najviše od svih na dan finala dok su po 2 800 retweetova proizvele čestitarske poruke od strane UEFE i nogometnog kluba Barcelone. Pri tom je Chelseajev on-line tim spretno i uspješno iskoristio subotnji uspjeh svog kluba i veliku aktivnost na društvenim mrežama koja ga je pratila kako bi privukao veliki broj novih ljudi i prešao brojku od milijun pratitelja na Twitteru.
Podatke koje smo vam gore prenijeli produkt su istraživanja marketinške tvrtke ExactTarget koja je popratila više od 1,1 milijuna tvitova na dan finala Lige prvaka i koristila ih u analizi aktvnosti na internetu vezanih za samu utakmicu. Kompletne rezultate istraživanja možete pronaći u nastavku u obliku infografike.
Oznake: Društveni mediji, sportski PR, društvene mreže