Digitalizacija oglašavanja – profitirajte integrirajući kanale offline i online promocije

U izvješću agencije Nielsen, State of the Media: U.S. Digital Consumer Report, Q3-Q4 2011, stoji da 57% amerikanaca provjerava e-mail account, a njih 44% koristi društvene mreže istovremeno gledajući televiziju. Najznačajniji podatak je zasigurno da uz gledanje televizije, čak 19% smartphone i tablet korisnika traži podatke o proizvodu online, a njih 16% traži kupone i posebne ponude.

Stoga je potrebno imati na umu da korištenje digitalnih tehnologija, čak i onih koje su neuobičajene za digitalne kanale, može bitno utjecati na rezultate poslovanja vašeg poduzeća.

Percepcija digitalnog marketinga kao zasebnog instrumenta koji djeluje isključivo na webu ili mobitelima je pogrešna i najčešće vodi do neefikasne potrošnje digitalnog budžeta. Samo postavljanje reklame na neku od društvenih mreža ne može garantirati rast prodaje i stvaranje odanosti vašem brandu.

U ovom članku navesti ćemo samo neke od primjera kako digitalni alati i pripadajući trendovi mogu maksimalno povećati rezultate u vašem poslovanju.

OUTDOOR

Činjenica je da ćete koristeći outdoor oglašavanje približiti velikom broju kupaca vaše ciljne skupine.

Korištenjem QR kodova u outdoor oglašavanju stvara se dodatna vrijednost – korisnik direktno učitava vašu mobilnu aplikaciju koja vodi kupca do prodajne točke, omogućuje mu naručivanje proizvoda bez izlaska iz auta, direktno kontaktiranje korisničke podrške te pregršt drugih informacija i usluga vezanih uz vaš proizvod.

Veliki brendovi ujedinjuju offline i online promociju koristeći funkcionalnost mobilnih aplikacija, geolokacijskih servisa i offline aktivnosti kod organizacije offline nagradnih igara.

Primjer 1: MINI je u Stockholmu organizirao viralnu kampanju u kojoj je igrač koristio mobilnu aplikaciju za pronalazak virtualnog MINI-ja u gradu. Drugi igrači mogli su trenutnom vlasniku oduzeti virtualni MINI putem aplikacije ukoliko bi mu se fizički dovoljno približili. Igrač koji je uspio zadržati virtualni MINI kod sebe tjedan dana, a da mu ga pritom ne oduzmu drugi igrači – osvojio je pravi automobil. Rezultat? Preko 11 tisuća građana Stockholma uključeno u igru lovice virtualnog MINI-ja.

Primjer 2: VODAFONE korisnici lovili su po gradu bića vidljiva samo putem mobitela, sakupljajući ih u svojim telefonima i mijenjajući ih za nagradu u nekoj od poslovnica.

MOBILE

Vaša je poslovna zadaća riješiti probleme konačnog potrošača, a bitno sredstvo u ostvarivanju tog cilja jest mobilna aplikacija. Tržište mobilnog oglašavanja, koje postoji samo dvije godine, već sada svojim vrtoglavim rastom nagovještava da će uskoro postati jedan od dominantnijih marketinških kanala. U kombinaciji s ostalim kanalima offline i online promocije, mobilne aplikacije postati će kanal za trenutačnu, stalnu i obostranu komunikaciju s potrošačem.

Trenutačno brendovi tek počinju usvajati pojedine funkcionalnosti pametnih telefona za vlastitu promociju.

Primjer 3: Renault je osmislio virtualno putovanje za volanom u deset fascinantnih krajolika putem iPad-a. Pomoću akcelerometra i kompasa na iPad-u, te njegovim okretanjem, korisnik je u potpunosti transformirao realni prostor oko sebe.

PRINT

Oglašavanje putem tiskanih medija u stalnoj je potrazi za putevima razvoja koji se zasnivaju na novim tehnologijama. Danas se QR (quick response) kodovi i Touchcode kodovi praktički koriste u bilo kojem formatu tiskanih proizvoda.

Primjer 4: Američki A&T predlaže čitanje QR kodova za brzu kupnju, pokretanje interaktivne prezentacije proizvoda, preuzimanje kupona s popustima i/ili specijalnim ponudama, ostvarivanje  telefonskih poziva, praćenje statistika o trenutnom događaju…

Primjer 5: Touchcode kodovi koji su uneseni u tisakani proizvod omogućuju vam da sa samo jednim dodirom pametnog  telefona pročitate zaštićenu informaciju: audio i video podatke, interaktivne vodiče, ali i cijele knjige. Zahvaljujući doživljaju proširene stvarnosti (augmented reality),  trag od cipela očitan na pametnom telefonu koristeći touchcode kodove dobiva volumen,  a prema njemu izabirete modele iz kataloga i naručujete proizvod. Digitalne verzije tiskanih izdanja dobile su nov, kvalitetan zaokret u razvoju oglašavanja na određenom kanalu.  Ilustracije koje su oživjele, integrirani video-spotovi,  mnoštvo interaktivnih sadržaja povezani su sa beskrajnim digitalnim prostorom vašeg brenda.

Pogledajte video sa ostalim praktičnim primjenama touchcode kodova: roba široke potrošnjeigračke i igrezaštita proizvoda i brandakarte za događaje

TV

Televizija se sporo, ali sigurno kreće u smjeru digitalizacije. U SAD-u je SMART-TV spojio internet i društvene mreže u jednu cjelinu. Televizijski spotovi isto tako koriste mobilne dodatke i internet kao mogućnost za nastavak kontakta s potencijalnim kupcem.

WEB/SMM

Društvene mreže  poput Facebooka i Twittera danas se nalaze svugdje oko nas i dobro su integrirane u offline marketing. No, sa rastom novih društvenih mreža poput Pinteresta i Instagrama – otvaraju se nove mogućnosti. Za brendove – to je direktan put do publike i brand ambasadora (npr. koristeći Instagrid Network).

Primjer 6: Jedan od najuspješnijih primjera korištenja Instagrama postala je kampanja za automobil Ford Fiesta. Za učešće, korisnici su označavali svoje fotografije posebnim hashtagom #fiestagram. Najbolje ideje svaki su tjedan nagrađivane, a najbolji fotograf postao je sretnim vlasnikom automobila Ford Fiesta.

ZAKLJUČAK

Jedino uz vođenje pravilno osmišljene i integrirane kampanje možete ostvariti željene rezultate. Uz pravilno planiranje, čak i u slučajevima kada ograničenja u vremenu, budžetu i ostalim faktorima ne dozvoljavaju djelovanje u svim elementima integrirane kampanje, uvijek možete povećati vaš povrat investicije (ROI) uz minimalne uvjete i troškove.

KANALI INTEGRACIJE:

  • Mobilna reklama
  • Indoor reklama
  • Outdoor reklama
  • Print
  • Internet
  • Televizija
Convergent Media Group Croatia

Powered by: Convergent Media Group Croatia

Oznake: , ,

Pročitajte i…

Kategorije
Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3