Dobar portal podržava dnevne novine ili bravo za 24sata.hr
Dok se naveliko raspravlja o krizi u novinarstvu, portal najprodavanijih dnevnih novina u Hrvatskoj, 24 sata, po drugi je put uvršten među 5 najboljih novinskih web portala na svijetu. Prema izboru Svjetskog foruma novinara (World Editors Forum) koji djeluje u sklopu Svjetske udruge novinskih izdavača (WAN), 24sata.hr se tako našao uz bok britanskih portala Guardian i Timesonline, kanadskog Globeandmail, te španjolskog El Pais.
WEF je u svom godišnjem izvješću o kretanjima u svjetskom izdavaštvu i novinarstvu – «Trends in Newsrooms 2008.» , objavio i listu najboljih svjetskih novinskih portala koje je odabrao žiri sastavljen od svjetski renominranih dizajnera iz SAD-a, Švedske, Kine i Belgije. 24 sata su primjer uspješnih novina koje su prepoznale važnost novih medija te su tako jedini news portal koji se automatski prilagođava veličini monitora, pa se cijeli sadržaj prikazuje u jednom ekranu i nema “skrolanja”.
Naklonost članova žirija portal je dobio i zbog inovativne koncepcije i novog dizajna koji su implementirani u rujnu 2007. nakon čega se broj korisnika učetverostručio, sa 30.000 na 130.000 na dan, a broj otvorenih stranica je porastao na 2,5 milijuna na dan. Portal odražava standarde tiskanog izdanja 24sata, a sadržaj komunicira tekstom, fotografijama i videozapisima.
Britanske dnevne novine Guardian, čiji počeci sežu u davnu 1821. godinu, 1999. godine pokreću i svoje web izdanje, koje već 2001. godine broji 2,4 milijuna korisnika na dan, te time postaje najpopularniji novinski portal u Ujedinjenom Kraljevstvu. Guardian, a isto tako i Timesonline, drugi britanski portal koji se našao među pet najboljih, karakterističan je po tipičnom layout-u informativnih portala – vertikalnoj kompoziciji strogo podijeljenoga sadržaja koji dozvoljava proširenje prema dolje. Osim toga, primjetna je i njihova neutralna pozadina koja omogućuje isticanje informacije, čime daju naglasak na praktičnost i jednostavnost.
Sličan pristup ima i kanadski portal Globeandmail, te španjolski El Pais, čija je pozadina također neutralna, preciznije bijele boje, dok se za naslove i isticanje rubrika pretežito koristi tamnoplava. Kod svih navedenih stranih portala upečatljiv je logo, odnosno mora biti uočljivo ime brenda koji servisira vijesti.
Po tom je pitanju, 24 sata «šareniji» i za nijansu možda nepregledniji, ali u svakom slučaju, svih pet portala s razlogom se nalaze na samom vrhu. Nemogućnost skrolanja kod 24sata, što ga razlikuje od svih ostalih portala, osobno smatram nedostatkom jer na taj način nemam mogućnost «šetanja» po stranici, na što sam navikla. Kod ovog portala zbog toga sve izgleda fiksno i pomalo «klaustrofobično». Ali to je već stvar navike, drugima u agenciji se sviđa upravo to.
Ako se uistinu obistini krah tiskovnih medija, ovi se portali zasigurno mogu osloniti na opstanak i vodeću poziciju u online novinarstvu. Po njihovom uzoru, sve bi tiskovine trebale shvatiti da uspješne dnevne novine moraju imati i podjednako uspješan portal, kojemu tada ne trebaju dodatne reklame (ako ste slučajno primijetili Jutarnji.hr je pokrenuo on line kampanju preko Google oglasa, no to im neće nadomjestiti uredničke promašaje poput ignoriranja priče sa Sanaderovim BMW-om u tiskanom izadnju:-().
Ako vas zanimaju trendovi u tiskanim medijima pročitajte i Je li tisak brod od papira kojeg će zadesiti sudbina Titanica? ili kliknite na neku od kategorija ili ključnih riječi pored ili ispod ovog dnevnika.
Pročitajte i…