Facebook – spas za biznis u krizi?
O Facebooku, popularnoj ako ne i trenutno najpopularnijoj društvenoj mreži, Nacional je u posljednjem broju od 10. ožujka objavio veliki članak. Među komentatorima Fejsa su naš Krešimir Macan, Borut Šeparović, osnivač kazališne skupine Montažstroj, Vladimir Ivanković, direktor Lupa promocije, Nenad Puhovski, direktor Zagreb Doxa, te Boris Miletić, pulski gradonačelnik.
Facebook, trenutno najpopularnija i najposjećenija internet stranica u svijetu namijenjena virtualnom druženju, u posljednje je vrijeme počela dobivati posve novu, marketinšku dimenziju. Naime, opcije i alati koje ona nudi – iako zamišljeni prvenstveno za druženje – idealni su za promociju doslovno svega; od proizvoda, brendova i događanja pa do tvrtki i pojedinaca.
Sa 175 milijuna korisnika u svijetu i gotovo 200.000 u Hrvatskoj, Facebook se pokazao ne samo kao odličan medij za reklamiranje, već je u tome daleko nadmašio one standardne i skupe: prvenstveno je besplatan, a čak i u varijanti službenog oglašavanja na toj stranici je izuzetno jeftin.
Uz to je najbrži; dnevno na njemu ljudi provode ogromne količine vremena i informacije u vrlo kratkom roku dolaze do velikog broja ljudi. Uz sve to, za odašiljanje jedne informacije tisućama ljudi dovoljan je jedan klik mišem, što bi u realnom svijetu morale zamijeniti tisuće mailova, sms poruka, telefonskih poziva ili susreta – na taj način štedi i vrijeme i novac te postaje neizostavni marketinški alat koji u Hrvatskoj još uvijek rijetki koriste za te svrhe.
“Meni internetske mreže poput Facebooka omogućavaju da budem u kontaktu s ljudima koje inače ne mogu doseći te imaju efekt kao da popijem sa svima njima kavu u istom trenutku. Putem tih mreža svojoj tvrtki radim bolji PR nego što bi mi radile bilo koje novine ili televizija”, govori stručnjak za odnose s javnošću Krešimir Macan, bivši glasnogovornik HRT-a i vlasnik PR agencije Manjgura. “Ako želim sebe pozicionirati na tržištu, to mogu puno efikasnije napraviti putem društvenih mreža jer biram s kim ću komunicirati i znam kome je poruka isporučena.
Ako imam podatak koji će zanimati 2000 ljudi, puno mi je korisnije uputiti ga baš tim ljudima, nego dati oglas u novine. Još jedna velika prednost tih mreža je što je sve mjerljivo, točno znaš što si napravio – samo u zadnjih mjesec dana sam, recimo, imao 700 posjeta na stranicu tvrtke samo preko Facebooka.”, kaže Macan koji se trudi da mu profil ne bude samo poslovan nego i zabavan. “Kako se pozicioniramo kao stručnjaci za određene teme poput novih medija, kriznog komuniciranja te strateškog upravljanja i komuniciranja u politici, tako i za Facebook biramo teme koje pratimo i podijelimo s ljudima one koje bi im mogle biti zanimljive.
Međutim, na Facebook stavljam i stvari koje bi ljudima privatno mogle biti korisne, poput oglasa za povoljan stan ili pak dobrog vica. Također, kad organiziramo ili suorganiziramo neki seminar ili konferenciju, Facebook nam je od ogromne pomoći jer ima alat za organizaciju i u tren oka, jednim klikom miša možemo na taj događaj pozvati stotine ljudi. No što je još važnije, većina njih će odgovoriti planiraju li doći ili ne, tako da možemo imati uvid u to koliko bi ih otprilike moglo doći.” Da su se za promociju Facebookom počeli služiti i neki političari mlađe generacije, potvrđuje primjer pulskog gradonačelnika i saborskog zastupnika IDS-a Borisa Miletića.
On kaže da je među svojim prijateljima bio jedan od zadnjih koji su otvorili profil, ali jedno je vodilo drugom i Miletić na Facebooku trenutno ima preko 1300 prijatelja. Profil je otvorio privatno, ali su mu ubrzo počela stizati pitanja vezana za grad i politiku. Danas svakodnevno sugrađanima odgovara na pitanja, upućuje ih na službe koje im mogu pomoći i htio-ne htio skuplja političke bodove. Za Facebook kaže:
“Najveća prednost Facebooka je mogućnost direktne dvosmjerne komunikacije sa sugrađanima – 24 sata dnevno. Na taj način pokrećem i određena pitanja za koje tražim odgovore, npr. što misle građani kako unaprijediti kulturna događanja u našem gradu. Na sva pitanja odgovaram, također upućujem građane na službe koje mogu riješiti njihove zahtjeve ukoliko je to izvan ingerencije Grada. Ovim putem sugrađani lakše postavljaju pitanja, posebice mlađa populacija. Evo, u dva mjeseca sam zaprimio preko 200 raznih upita, što je puno više nego redovnim e-mailom. Upiti su raznorazni, od komunalne problematike, do raznih prijedloga kako unaprijediti i poboljšati život u našem gradu. Kao što je život u jednom gradu isprepleten brojnim aktivnostima, tako i sama komunikacija ide u svim mogućim smjerovima. U svakom slučaju, super je imati direktan i promptan feedback.
Smatra da mu ide u prilog što “značajan dio sugrađana zna iz dana u dan i što njihov gradonačelnik radi, a također i nudi svoja razmišljanja o aktualnoj problematici”, zbog čega je pristupačniji.
Potvrđuje da je taj njegov potez utjecao pozitivno na njegov imidž kao gradonačelnika, ali ističe da to više cijene mlađi Puležani. Od 1300 prijatelja na Facebooku kaže da su mu samo prvih 200 bili privatni prijatelji, ostali su uglavnom građani Pule i poneneki stranac. “Facebook je država za sebe”, veli Boris Miletić.
Ovdje pročitajte cijeli članak iz Nacionala, a sličnu temu je imao i nedjeljni Jutarnji list pod naslovom – Facebook status je…. novi kanal komunikacije – Vrijeme je za mikrobloganje. Isto tako, zanimljiv je komantar autorice Petre Lukež u Glasu Istre o Facebooku, odnosno profilu pulskog gradonačelnika. Glavna poruka njezina teksta je da FB nije jedini kanal komunikacije, a FB publika nije jedina publika.
Sve što smo dosad pisali o Facebooku potražite ovdje.
Oznake: Krešimir Macan, Manjgura, Odnosi s javnošćuPročitajte i…