Glazbenici na društvenim mrežama
Postoje mnogi primjeri kako se uz pravilno korištenje društvenih mreža može postati zvijezda doslovno preko noći. Višemilijunske naklade izvođača poput Lily Allen ili Arctic Monkeys koji su svoje karijere započeli objavljujući pjesme putem Myspace-a, savršen su primjer kako svi imaju iste prilike slušanosti. Myspace je danas gotovo ugašena društvena mreža, ali mnoge druge čekaju da ih se „iskoristi“, a ono što je najbitnije – većinom su besplatne.
Donosimo nekoliko bitnih društvenih mreža koje bi glazbenici trebali koristiti u svojim karijerama:
- Facebook – iako nije još u potpunost prilagođen glazbi poput myspacea, iznimno je koristan za povezivanje sa drugim servisima poput youtube, vimeo, soundcloud i drugih. Zanimljivi i neobični statusi pomažu, kao i redovno izvještavanje fan baze o trenutnim aktivnostima, nadolazećim koncertima, promocijama i slično. Pri tom ne smije se zaboraviti direktna i dvosmjerna komunikacija sa slušateljima, jer ukoliko se samo suhoparno navode aktivnosti, fanovi će se brzo odlučiti na opciju „hide“ ili čak „delete“.
- Youtube – popularni servis za razmjenu video sadržaja, koji savršeno funkcionira kao „support“ facebook-u. Trenutno naš najpoznatiji primjer su 2Cellos koji su doslovno preko noći postali internet senzacija. Uz malo ideje i mašte youtube „clipovima“ se može privući ogroman interes publike što su najbolje pokazali malo poznati bend OK Go, čiji intrigantni video uradci imaju preko 30 milijuna pregleda.
- Last.fm – specijalizirana društvena mreža za glazbu. Poželjno je imati smislene tagove, s kojima ne treba pretjerivati, kako bi se određeni glazbenik ili bend lakše pronašao na povezanom servisu last.fm/discover, gdje se putem tagova nasumično bira glazba, te tako nastaje jedinstvena radio stanica, gdje pjesmu prati i kratak opis, te fotografija izvođača.
- Bandcamp – website koji omogućava upload, prodaju i „stream“ glazbe, prvenstveno namijenjen mladim i neafirmiranim glazbenicima. Do današnjeg dana izvođači su zaradili 18,460,354$ od prodaje svojih albuma koristeći se ovim servisom. Naravno, na početku ne treba pretjerivati sa cijenom albuma (koji izvođači sami određuju), već je možda najpametnije dopustiti slušateljima da sami odrede koliko su voljni platiti. Čak i ukoliko većina preuzme glazbu besplatno, to samo može biti zalog za budućnost koji će se vratiti višestruko.
- Soundcloud – vrlo sličan glazbeni servis kao i bandcamp, ali više baziran na komunikaciji sa drugim glazbenicima. Razlika je u tome što na Soundcloudu slušatelj može komentirati pojedine segmente pjesama. Vrlo efikasno se može kombinirati sa Tweeterom i Facebookom, a također postoje aplikacije za Andorid i iSO bazirane uređaje, što uvelike proširuje potencijalnu bazu korisnika.
Naravno, nije dovoljno samo otvoriti profile na ovim mrežama i čekati da netko čuje za vašu glazbu, potrebno je još kontaktirati mnoge internet stranice koje recenziraju glazbu i nadati se povoljnoj kritici. Budite uporni, komunikativni, interestantni i originalni u predstavljanju vašeg projekta, te ukoliko imate kvalitetu, netko će vas vrlo brzo primjetiti. U današnjem svijetu glazbe uistinu više nije bitno da li ste iz Labina ili Londona, bitno je da li imate onaj faktor X i nešto sreće, te da ste što aktivniji na raznim društvenim mrežama.
By: Petar Strižak
Oznake: on line mediji, društvene mreže, Facebook