Može li HTML5 zamijeniti iOs i Android mobilne aplikacije?

HTML5 je, ako zanemarimo ratove hardwarea i mobilnih operativnih sustava, najčešći buzzword na webu zadnjih nekoliko godina. Iako će usvajanje svih HTML5 specifikacija nastupiti tek 2014.  svi vodeći web preglednici omogućuju nesmetano čitanje HTML-a 5, a dobar dio webova i aplikacija pišu se već neko vrijeme u njemu.

HTML5 vs. iOs and Android native apps

 

HTML je skriptni jezik nastao kako bi se tekst, slika i zvuk na internetu lakše strukturirali i prezentirali putem web preglednika. HTML5 je posljednja i najnaprednija revizija ovog skriptnog jezika s novim mogućnostima, uključujući kvalitetnu manipulaciju zvukova, animiranje 2D i 3D igara te njihove projekcije na ekranu, korištenje geolokacija te spremanje sadržaja lokalno i njegovo lokalno korištenje. Zbog znatno unaprijeđenih vizualnih performansi i mogućnosti kreiranja igara u HTML-u 5 mnogi ga greškom nazivaju „novi Flash“ iako su te dvije tehnologije potpuno različite i samo se malim djelom preklapaju.

Najveća snaga HTML-a 5 leži u činjenici da se standardiziranjem pozicionirao kao najbolje rješenje za razvoj aplikacija koje rade na svim platformama (cross platform development). Uzmemo li u obzir da uz trenutno dva iznimno velika tržišta mobilnih aplikacija (Apple i Google) postoji primjetno jačanje Windows phone trgovine aplikacijama, ali ne treba zanemariti ni markete BlackBerrya i Nokije. Jasno je kako  kompanija koja želi biti prisutna na svim tržištima mora odlučiti hoće li se orijentirati na jednu mobilnu HTML5 aplikaciju ili će izraditi pet nativnih aplikacija.

Uz uštede u razvoju, HTML5 aplikacije zaobilaze velike markete koji uzimaju 30% od svake prodane aplikacije na tržištu za manje aplikacije, odnosno 20% za best sellere. Iz ovog razloga mnoge nativne aplikacije već danas rade kao besplatne te se monetiziraju kroz oglasni prostor u samim aplikacijama. Osim naplate, marketi su i jedino moguće mjesto distribucije koje limitira svojim pravilima uniformne prezentacije proizvoda, dok se distribucija HTML5 aplikacija može vršiti linkanjem poput bilo koje druge web stranice.

 

iOs Android Blackberry RIM Windows mobile

Izvješće agencije Nielsen – udio proizvođača po mobilnim operativnim sustavima

Ipak, ne treba prenagliti pa reći da je to jedino rješenje i da će nativne aplikacije nestati kao što mnogi marketinški stručnjaci i biznis portali sugeriraju. Upoznamo li se s činjenicom da je Apple prošle godine okrenuo preko pet milijardi američkih dolara na svom App storeu, a da je istovremeno ove godine Google Playstore stao uz bok App storeu i trenutno broji nešto više od pola milijuna aplikacija uz dnevni prirast od dvjestotinjak aplikacija – jasno je kako su nativne aplikacije i koncepti marketa zlatne koke kojih se nitko od velikih igrača neće odreći. U prilog tome ide i činjenica da je Facebook nakon gotovo dvije godine forsiranja HTML5 aplikacije odustao i prije par mjeseci izdao nativnu iOS Facebook aplikaciju te najavio kako radi na nativnoj Android aplikaciji. Uz to CEO Facebooka Mark Zuckerberg prilikom predstavljanja iOS aplikacije istaknuo je kako je forsiranje HTML-a 5 bila njegova najveća greška u prethodne dvije godine.

Činjenica da se Facebook okrenuo nativnim aplikacijama nikako ne bi smjela ostaviti krivi dojam i umanjiti snagu HTML-a 5. Facebook je najveći dnevni konzument bandwitha na svijetu, a kako je najveće mjerilo kvalitete mobilnih aplikacija zadovoljstvo korisnika, ne čudi što je još nedovršeni HTML5 nedovoljan za zahtjevne Facebook korisnike.

Tako svjetski stručnjaci predviđaju tri struje razvoja aplikacija. Nativne koje će opstati zbog činjenice da su najveće svjetske tvrtke iza njih i da su proizveli alate koji omogućuju iskorištavanje hardverskih resursa do krajnjih granica. Nativne će se aplikacije, po mišljenjima stručnjaka, zadržati kao aplikacije za krajnje korisnike s najboljim mogućim performansama. HTML5 nudi jednostavniju i bržu prezentaciju sadržaja na svim platformama i predviđa se da će HTML5 aplikacije opstati kao “inhouse” aplikacije za zaposlenike tvrtki kojima će biti omogućen pristup svim sadržajima potrebnim za rad kroz web sučelja. Osim “inhouse” proizvoda sve manje i srednje tvrtke moći će brže i jeftinije predstaviti svoje proizvode kroz HTML5 aplikacije, a kad se skupi “kritična masa” i pojavi potreba za izdržljivijom aplikacijom pojavit će se i hibridne aplikacije koje kombiniraju nativne mogućnosti i HTML5 prezentaciju.

Convergent Media Group Croatia

Powered by: Convergent Media Group Croatia

Oznake: , ,

Pročitajte i…

Pretraži blog po ključnim riječima
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3