Jedno zanimljivo razmišljanje ekologa o PR agencijama…
… sam danas pronašao na stranicama Večernjakova bloga – Vjeran Piršić – Eko blog – PR Agencije. Tako Vjeran, koji nedvojbeno ima veliko praktično iskustvo na području suradnje ekologa i agencija, PR agencije dijeli na tri skupine:
Ugrubo, mogu se podijeliti u tri skupine. U prvu bih uvrstio dobronamjerne ljude koji pokušavaju što poštenije odraditi svoj posao. Takvi su najmalobrojniji, i obično ne uspijevaju baš najbolje. U sukobu s okrutnom stvarnošću bilo kakav osobni moralni kodeks osuđuje ih na neuspjeh. Druga (najbrojnija) skupina su PR-ovci s primarnom orijentacijom na uspjeh, pa makar to značilo i obranu, npr., tvornice koja (izmjereno) toliko zagađuje okoliš da zasigurno i bitno utječe na zdravlje ljudi. Iako je teško obraniti neobranjivo, suočeni sa slabašnim, neiskusnim i neorganiziranim građanima, PR-ovci počesto postižu uspjehe, ponajprije zbog izdašnih financijskih fondova kojima raspolažu i/ili dobrih osobnih veza s mnogim utjecajnim novinarima i urednicima medija.
Ovo je pitanje koje se javlja u svim profesijama – neki odvjetnici moraju braniti pedofile, ubojice i silovatelje i mislim da to nije bit problema, već način na koji se to radi i s kojim ciljem. Današnja teorija PR-a govori o tome da bi se mi PR-ovci i klijent s jedne strane, te aktivisti ili bilo koja druga ciljna publika s druge strane trebali naći u win-win poziciji, negdje u srediti i to je mislim odgovor na sve dileme koje se mogu postaviti pred bilo kojeg profesionalca u odnosima s javnošću. Pokušati sve da se stvori jedno područje na kojem ćemo se moći oko nekih pitanja suglasiti. No postoji li takva želja s druge strane ili često prevladava isključivost, pa tada dobijemo razgovor dviju isključivih strane, gdje iskrenog razgovora i ne može biti.
I ako razmišljate uzeti ili ne takvog klijenta, prvo vidite kako biste se sami osjećali u toj novoj ulozi, te uvijek pokušajte razmišljati dugoročno. A za one koje zanimaju nešto više modeli PR-a pogledajte zanimljiv komentar na tu temu, pisan jednostavnim jezikom.
Ako želite vidjeti što smo još pisali o odnosima s javnošću kliknite ovdje ili na neku od ključnih riječi koje su navedene na kraju dnevnika pod Tagged:-)
Oznake: Krešimir Macan, PR agencije