Kako je tehnologija promijenila PR?
Promjena je neizbježna, a način na koji se prilagođavamo je ono što nam omogućuje da učimo i rastemo. Agencije za odnose s javnošću, marketinške i agencije za oglašavanje prošle su kroz velike promjene u posljednjih pet do deset godina, a PR stručnjaci se njima moraju prilagoditi.
PRDaily donosi nekoliko načina na koje su se agencijski stručnjaci prilagodili novim ulogama u eri društvenih mreža i tehnoloških promjena kako bi ostali relevantni u današnjem digitalnom svijetu.
Prikazivanje ROI-a (Return on Investment)
PR profesionalci, stručnjaci digitalnog marketinga i oglašivači bacili su „tradicionalne načine“ prikazivanja rezultata svog rada kroz prozor. Dani kada su brendovi zahtijevali od svojih agencija da predstavljaju rezultate u odijelima i kravatama davno su prošli. Postali smo kreativni i više riskiramo, no agencije ne mogu uvijek povezati svoj rad direktno s ROI-em – što dovodi do toga da se evaluacija obavlja pod povećalom.
Iako mnogi brendovi daju prednost kanalima koji izravno prikazuju ROI, danas je situacija ipak drugačija – PR agencije koje se bave stvaranjem sadržaja uglavnom to čine bez luksuza velikih budžeta za plaćanje medija koji garantira da će vaš sadržaj biti viđen. Ono što se danas radi jest korištenje vlastite stručnosti kako bi se zaslužila medijska pokrivenost za stvaranje priča koje će mediji i njihovi čitatelji htjeli objaviti i dijeliti. To je puno teže na neki način, no ako stvari napravite kako spada, ROI je iznimno visok.
Kombiniranje tradicionalnog i digitalnog
Danas, kratki video ili fotografija mogu ispričati priču na Instagramu, Facebooku i Twitteru, kao i promovirati svijest o brendu. U početku su mnogi brend menadžeri koristili društvene mreže samo kako bi „išli ukorak s vremenom“, no sada vide vrijednost u angažiranju i slušanju svoje publike, kao i u oglašavanju.
Tradicionalno oglašavanje još uvijek postoji, no oglašivačke su agencije sada prisiljene stvarati nove sektore (poput digitalnih timova) kako bi zatvorili praznine koje su neki brendovi donedavno ignorirali (uključujuću digitalno i oglašavanje na društvenim mrežama). S druge strane, digitalne su akcije počele uspješno spajati tradicionalne i digitalne marketinške kanale i integrirati ih u uspješne kampanje.
Budućnost za brend menadžere
U ranim 2000-im, brend menadžeri se nisu mogli povezivati sa svojom publikom na isti način kako to mogu danas. Sada možete komunicirati sa svojom publikom odmah kroz real-time kanale. Iako se na prvi pogled može činiti jednostavno, nije uvijek lako komunicirati u 140 znakova ili manje. Osim toga, takav način neposredne komunikacije potiče i kratkoročno razmišljanje, zbog čega se često iz vida izgubi dugoročna izgradnja brenda.
Presudno je imati na umu real-time aspekt današnjih komunikacijskih kanala, no ne izgubiti pritom glas i poruku vašeg brenda. Sve poruke, komunikacija i sadržaj moraju biti u skladu s dugoročnom vizijom brenda. Real-time kanali također zahtijevaju trenutno rješavanje kriznih situacija i stalni odnos s korisnicima. Društveni su mediji drastično promijenili način funkcioniranja kriznog komuniciranja, no mnoge fundamentalne stvari ostaju iste. Brzina komunikacije se drastično promijenila – prije pojave društvenih medija, novinari su zvali radi najnovijih informacija kako bi mogli informirati javnost. Danas se očekuje da će vremenski raspon odgovora i ažuriranje informacija biti momentalno, a dionici, skupine i aktivisti mogu srušiti brend u roku nekoliko minuta.
Kako se PR stručnjaci mogu prilagoditi?
Nastavljamo s prilagodbom navedenih promjena za svoje klijente. Mnoge agencije i njihovi zaposlenici brišu finu liniju između tradicionalnog i digitalnog i kreću se prema kreativnosti. Kako biste poštovali klijenta, publiku i očekivanja, nekoliko je stvari koje možete učiniti:
1. PR profesionalci moraju imati jasnu i točnu informaciju ako i kada se dogodi krizna situacija
Iako želimo pustiti informaciju van što je prije moguće, bolje je imati točnu i provjerenu informaciju prije nego što je objavimo online. Napravite stvari kako treba odmah – isprika za pogrešnu informaciju može se, ali i ne mora uvažiti, a bijesna publika vam može napraviti još veću štetu.
2. Dobijte odobrenje i objavite izjave na društvenim mrežama, radije nego kroz tradicionalna priopćenja
Priopćenja često prolaze kroz nekoliko revizija, a za sastavljanje je potrebno više vremena nego za poruku na društvenim mrežama. Dobijte odobrenje da objavite poruku na društvenim mrežama umjesto da trošite vrijeme na priopćenje.
3. Neka vam korisničko iskustvo bude prioritet.
Kada radite plan za kampanju ili se nadovezujete na trendi temu, imajte na umu svoje korisnike. Integrirajte SEO, PR i društvene mreže kako biste zatvorili sve eventualne praznine. Na taj način će svijest o brendu biti postignuta kroz cjeloviti marketinški miks.
Oznake: Odnosi s javnošću, društvene mreže, marketing